Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

"Нечуваният" интерес за изграждането на "Тракия" е от осем компании

17 коментара

След като регионалният министър Росен Плевнелиев заяви в началото на месеца, че към изграждането на отсечката Стара Загора – Нова Загора от автомагистрала "Тракия" има "нечуван" интерес и 66 компании са закупили тръжна документация, оферти подадоха само осем фирми.

Точно толкова компании се явиха и на анулирания миналата година първи търг за строителството на т.нар. ЛОТ 2 на "Тракия". Двойно по-малко фирми закупиха документация тогава.

Офертите на осемте кандидати ще бъдат отворени публично във вторник на обяд в сградата на Агенция "Пътна инфраструктура" в присъствието на Плевнелиев.

На анулирания търг се явиха две турски компании - "Доуш иншаат ве тиджарет" АД и "Онур Тааххют Ташъмаджълък; две австрийски - “Щрабаг” и “Алпине Бау"; гръцката “Астор”; консорциум, оглавяван от строителните компании на бизнесмена Васил Божков; сдружение “Трейс Тракия” с водеща компания “Трейс груп холдинг”; консорциум “Кабиле”, с водеща фирма “Автомагистрали Черно море” и с партньори "ГБС Инфраструктурно строителство", "Главболгарстрой" АД и "Пътстрой 92" АД.

Конкурсът бе спрян след настояване на Брюксел, тъй като в тръжните условия имало дискримитивни условия към чуждестранните компании. Спряната обществена поръчка щеше да се финансира с пари от националния бюджет.

Впоследствие "Тракия" бе включена като проект от Оперативна програма "Транспорт" и ЕК отпуска за нея 684 млн. лева.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

17 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. Анонимен
    #18

    ЕК пак ще уреди свои. Затова и каза "стоп" първия път на конкурса. Явно не ние сме измислили комисионните!

  2. Джо
    #17

    Че на кого да даде милиони от парите на европейския данъкоплатец, на красавеца Пешов ли?

  3. Zapoznat
    #16

    Да беше предложил нормален договор и реалистичен срок, можеше и да има оферти. Дано си вземе бележки за следващия път.

  4. мунчо
    #15

    е колко искате да са - 80 ли, това да не е поръчка за детски играчки...

  5. познавач
    #14

    Най-добре ми се вижда Холдинг Пътища-Алпине.Никакви турци повече и Щрабаг също не струват.

  6. Ото
    #13

    Тия дето планират магистрали и светло бъдеще, лошото за тях, е че нямат виждане как един кенеф може да се построи.Затова ще ги е...ат разни съмнителни фирми.

  7. Дедо Тошо
    #11

    и невиждана магистрала.

  8. Дедо Тошо
    #10

    На, забрани да се дават европари за магистралата, после забрани български фирми да печелят търга. Виж, от вноската ни в бюджета не се гнусеше. Дано сега нещата да си дойдат на мястото.

  9. Осмият
    #9

    продажбите на тръжна документация, бе!

  10. Аке&Со
    #8

    толкова години изграждането на тази магистрала, сигурно има нечувани интереси от къде да мине трасето.

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.