Парламентът на Никарагуа прие закон, предвиждащ в страната да бъде построен канал, свързващ Атлантическия и Тихия океан, предаде ИТАР-ТАСС, цитирана от БТА в сряда.
Очаква се строителството на междуокеанската връзка да продължи 10 години и да струва 30 млрд. долара, посочиха никарагуански представители.
Според мнозина депутати приетият закон е "исторически", тъй като изпълнението на проекта ще бъде "съществен принос за икономическото развитие" на страната. "Строителството на канала, по който кораби ще могат да преминават между двата океана, ще бъде мечта, превърната в действителност", заяви председателят на парламента Рене Нуниес.
Очаква се каналът да бъде съвместно дружество, в което 51 процента от акциите ще бъдат собственост на държавата, а останалите 49 процента - на инвеститори, които могат да бъдат държави или международни организации, както и отделни граждани. По-рано никарагуанските власти посочиха, че за изпълнението на проекта се надяват на финансиране от страни като Бразилия, Китай, Русия и Венецуела.
В Никарагуа вече многократно е обсъждан въпросът дали е целесъобразно да се строи канал, който да бъде алтернатива на Панамския. Планове за построяване на междуокеански път в Никарагуа има още от 1833 година.
Според президента Даниел Ортега изпълнението на проекта е от "стратегическа важност" за страната. Панамският канал, дори след разширяването си, не може изцяло да поеме нарастващия трафик на фона на бързото развитие на международната търговия, отбелязва Ортега.
За честна и независима журналистика
Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.
7 коментара
Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.
Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.
Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg
Прочетете нашите правила за участие във форумите.
За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.
6 до 6 Да се чете мегаломания . Моля за извинение!
Много противоречиви неща четох за сегашна Никарагуа. Президент им е Ортега бивш сандинист , разбирай комунист. А шеф на проекта за канала Пастора бивш лидер на контрите. Столицата им е Манагуа, където нямало официални имена на улиците, но всяка си имало някакво име дадено от населението. Най бандитския квартал носил името Георги Димитров наследство от сандинизма. Всяка къща си имала въоръжена охрана поне един човек. По - богатите дори трима. Носенето на оръжие било нещо обичайно. Единствено Хаити …
била по - бедна страна от Никарагуа. Проектът щял да струва 30 милиарда долара. И понеже тази сума била няколко пъти ( май 5 ) по - голяма от БВП на страната се разчитало на чужди инвестиции. Имало интерес от Китай , Япония , Русия. Венецуела , Бразиля и Южна Корея . 51 % дял щял да бъде на Никарагуа. Не разбрах колко от тези 51 % ще струва теренът. Вероятно надеждата е всичките, но не разбрах. Коста Рика имала възражения. И общо взето преобладава мнението за мелагомания. Но от друга страна през Панамския канал можели да минават 65 000 тонни кораби максимум, Никарагуанския щял да дава възможност за до 250 000 тона.
porednoto komunistichski izhvarliane
Този изолационист взел че се загрижил, че Панамският канал не можел да поеме трафика на международната търговия
toziproekt e po evtin i tehnicheski i geografski po udoben.
Тоя не беше ли социалист? Ако да - ясна е работата с канала. Има такива и в Русия - Беломорски, Волго-Донски... Нещастна страна...
Тези нямат пари, но искат 51% и друг да им го построи и да им пълни хазната. Малко трудно ще намерят. Ако беше толкова належащ канала, инвеститорите щяха да ги молят да им разрешат да го направят. Не съм чувал за анализи, колко ще струва и какъв трафик ще има. Това е първото което се прави преди да се проектира и строи.