Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Нова схема за ремонт на дупките в София иска ДСБ

11 коментара
Нова схема за ремонт на дупките в София иска ДСБ

Лидерът на ДСБ Иван Костов настоя пред столичния кмет Йорданка Фандъкова да се обявят отделни конкурси за аварийната поддръжка на улиците в града. В момента София е разделена на три зони, в които се разполагат фирмите "Главболгарстрой", "Пътностроителна техника" и "Пътища и съоръжения". Те имат 3-годишни контракти с общината за поддръжка на уличната настилка. Годишно за тази цел се дават около 25 милиона лева, а дупките стават осезаемо повече.

ДСБ настоява тази схема да бъде развалена.

Костов предложи на Фандъкова децентрализация на системата за контрол и заплащане на фирмите, които извършват ремонтите. Според него това трябва да върши от районните кметове, а не както е сега от централната кметска администрация. Той уточни, че конкурсите за избор на изпълнители ще продължат да се правят от "Московска" 33.

Уличните ремонти да се правят в часовите пояси между 20.00 ч. и 6.00 ч. в делничните дни, а работата през деня да е позволена само в почивните дни, настояват още от “Демократи за силна България“..

"Според нас ремонтът на съществуващите в момента дупки ще струва 8.7 млн. лева, а след допитване установихме, че цената за ремонт на един кв.м. настилка е 29 лева. Трябва да се насочат усилия към ремонта на вътрешно кварталните улици, тъй като след осигуряване на проходимостта по тях ще се намали трафикът по основните улици", каза Костов.

След срещата зам.-кметът по транспорта Любомир Христов обясни, че част от идеите на ДСБ и на общината съвпадат. Той допълни, че и сега извършените ремонти не се плащат на фирмите, ако не бъдат одобрени от техническия надзор и районните администрации.

"В момента, съгласно действащите договори, цената за ремонт на квадратен метър на износващия слой от уличната настилка е малко над 23 лева. Много голяма част от дупките в София не са дълбоки", каза Христов. Той обаче отхвърли идеята аварийните ремонти да се правят само през нощта и през почивните дни, защото това би забавило решаването на проблема.

От седмица Синята коалиция официално има представители в управленския екип на Йорданка Фандъкова. Христо Ангеличин (ДСБ) стана зам.-кмет по образованието, а Иван Сотиров (СДС) получи поста зам.-кмет по сигурността.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

11 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. очевидец
    #12

    тези,които ремонтират улиците нарочно оставят влага в дупките и после кръпката трае един месец

  2. д-р Зенгинова
    #11

    АЗ пътувам с метрото, което стана действителност, благодарение на Н.В.Царя ни любим! ТОЙ ни вкара в Европа, а не ти гаден Костов.Долу Костов. Искаме си Царя! Всички бойци от Българската Армия, за ЦАРЯ - УРА! УРА! УРА!

  3. Костов е виновен
    #10

    Качеството ма асфалтовата смес и качеството на работата-сушене, загряване и валиране!

  4. Външен
    #9

    Всяка година за попълване на дупки се разходват към 25млн лева. Като погледнете асфалта по която и да е улица или булевард на София, ще установите, че 2/3 от него е във вид на кръпки. Повечето от кръпките са на по технологията "кофа пясък и малко боя мачкано с ботуши". Това води до нови 25млн лева следващата година.Ако от както ББ стана кмет, до сега вместо кърпене се бе прилагала схемата "ремонт на цели отсечки", следващата година щеше да завърши цялостната подмяна на асфалтовото покритие на всички улици в София. За кърпене щяха да са достатъчни не повече от 2-3млн лева годишно.Но...ГБС и другите бойкопомазани трябва да имат свръх печалби, защото са големи фирми..

  5. Т Христов
    #8

    Как не се чувствате неудобно да възхвалявате този навлек Симеон? Как не ви е неудобно да изопачавате фактите? Ако не беше И. Костов нямаше никога да видим Европа. КГБ докара Симеон за да свали Костов, благодарение на спомена, който има нашият народ за неговия баща цар Борис ІІІ. Ама този народ остана жестоко излъган. Симеон - олицетворение на лъжа, измама и какво ли не още. Нямам думи!!!

  6. Стефан
    #6

    Пък аз си мислех, че докторите все пак са били интелегентни!

  7. войнов
    #5

    Според мен основната промяна трябва да бъде една фирма да върши цялата работа в даден участък (не казвам че една фирма трябва да ремонтира цяла София). В момента една фирма нарязва платното. След това си тръгва и чак след седмица (в някои случаи и повече) идва друга фирма за да запълни с асфалт изрязаното. През това време платното стои с огромни квадратни дупки с остри ръбове, които са дори по-опасни от нормалните. Накрая идва трета фирма да постави фугите от битум по краищата, което отново отнема

  8. Щирлиц
    #4

    ще и ремонтира дупките? И по коя схема?

  9. Ганий
    #3

    Тъй де!

  10. И.Иванов, Швеция
    #2

    "Нова схема за ремонт на дупките в София иска ДСБ ... Лидерът на ДСБ Иван Костов настоя пред столичния кмет Йорданка Фандъкова да се обявят отделни конкурси за аварийната поддръжка на улиците в града."Дупките-бездни за пълнене от г-н Иван Костов и ДСБ са други !Дупките-бездни за аварийно пълнене са в престижа им на демократи и демократична партия, предизвикани от слугинско подкрепяне на комунисти-милиционери, вчера достигнало до дъното (засега) с подкрепа от г-н Иван Костов и на ДСБ на невиждано в демократичния свят откровено милиционерство в закон на ГЕРБ !

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.