Новата писта на летище София ще бъде завършена до август и ще може да се ползва, съобщи в Народното събрание министърът на транспорта Петър Мутафчиев в петък. Той отговори на парламентарно питане на депутатите от ДСБ Евгени Чачев и Иван Иванов за сроковете, в които ще бъде завършен новият пътнически терминал и пистовата система на летище София.
Свързването на новата писта с тази, която в момента се ползва от софийския аеропорт, ще приключи до края на ноември. Това е срокът и за завършване на пътеките за рулиране към новия пътнически терминал, уточни министър Мутафчиев.
Некачественият материал, вложен в покрива е причинил срутването на 500 кв. м покрив на новия пътнически терминал, а напукването на асфалта и потъването на пътеките за рулиране на новия терминал са заради променена формула на забъркване на асфалтовата смес, стана ясно от петъчния парламентарен контрол. Това е причината изпълнителят на обекта – австрийската фирма “Щрабаг” да не се вмести отново в предварително заявените срокове.
Транспортният министър уточни, че ведомството вече е предявило исканията си за 10% неустойка по договора за изпълнение, но не може да отнеме правото и на частната фирма също да преследва своите интереси.
Обектът трябваше да е готов още през лятото на 2004 година, но заради некачествено изпълнено строителство и лошо изготвени договорни отношения, страната ни и досега не може да принуди фирмата изпълнител да спази задълженията си.
Депутатът от ДСБ Иван Иванов опонира на министър Мутафчиев, като уточни, че ако терминалът беше завършен в срок – т.е. до лятото на 2004 година, то фирмата строител нямаше да е засегната от поскъпването на горивата в края на 2004 година, а оттам и поскъпването на строителните материали.
Иван Иванов попита какво в поведението и отношението на българската власт кара една иначе изрядна в Европа фирма като “Щрабаг” да смята, че няма да има никакви последици от неизпълнението на сроковете.
Петър Мутафчиев уточни, че разговорите за извънсъдебно споразумение с фирмата изпълнител продължават. Той съобщи, че ведомството е възложило на британска адвокатска кантора да се грижи за интересите на държавата по този договор.
За честна и независима журналистика
Подкрепете Mediapool.bg с 5€, за да разчитате и занапред на независима, професионална и честна информационно-аналитична медия.
11 коментара
Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.
Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.
Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg
Прочетете нашите правила за участие във форумите.
За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.
Sledil sam zasvitieto na vaprosa s letisteto i moga da kaja moeto mnenie:1. Strabag e samo edin predpriema4,koito spe4elva konkursa za stoeja enaistina nosi krainata otgovornost.Ste bade sadeno i moke bi osadena,dano stane pravovo i sada ne bade povlian ot nikogo???2.Strabag e naema firmi koito ste izpalniavat edno ili drugo.Gleda se koi e eftin i dobarda stroi!!Asfaltovata firma e balgarska??Nokakva e tia ?Kolko ka4estveno raboti samo tia si znae.Moje bi se e bila v gardite,4e e nai-dobrata v Bulgaria???Tavna …
sa pravili arabi,tursi i drugi.Tazi firma nosi sasto otgovarnost!!Pravil sam takiava tavani i gore dolu predpolagam kade e greskata.Greski sa dve golemi losi materiali i loso izpalnenie.Taka 4e Nedeite da rugaete samo strabag i da nadigate glas,4e balgarina raboti nai dobre,a drugite sa pomia.Naprotiv ne sam vidial dosega balgarin da raboti saznatelno!!!Ot li4en opit!!Vinagi kato sam se doveril na balgari mi e izlizalo soleno/3 pati/pove4e NE.
Цялата работа с новия терминал мно-о-ого силно мирише.Направо смърди.Може да се направи извод за качеството на сключените договори след като на Щрабаг очевидно не им пука въобще от тях. Не е ли крайно време съответните институции, на които ивъзложено да следят за спазването на българските закони да се заинтересуват от хората подготвили и сключили договорите със Щрабаг? (примерно за това, че с действието си или с бездействието си причиняват щети на държавата и т.н.? Когато има желание има начин.)
Приятелю, обектът беше спечелен от името на Щрабак. Българските фирми (вкл. когато са собственост на чужди)скоро няма да спечелят поръчка, по причина на това, че условията на търговете са мислени като за европейските строителни монополи. Няма да влизам в детайли, какви са ограничителните условия, но се замисли само, защо никой частник (вкл. големи западни компании в България) не си е дал обекта на Щрабак? Щрабак и нему подобни виреят само покрай държавата, разбира се и в ЕС, която де факто си е една прокомунистическа организация.
Гуевец, изчезни като бит педерас!
Австрийската фирма Щрабаг http://www.strabag.com/ e приватизирала фирма ИНЖСТРОЙ, която строи летището.Сега по-ясно ли е?Достигането на европейските стандарти на работа е проблем за всеки от нас, в частност и за българския клон на Щрабаг."От три буки - две вретена. Първа бука - за наука" е казал народът. Поевропейчването ще ни отнеме време.
Ето затова държавната собственост трябва да се ликивидира. Ако възложител беше частник - концесионер, въпросът щеше да приключи с изгонването на Щрабак още на 2-рия месец от договора поради незапочване на работа.И ако за едно скапано летище с 2 милиона годишен капацитет (за сравнение: атинското е с 25 милиона)на държавата са нужни 5 години и 20% преразхд в цената за да угоди на строителя, то колко ли ще трябват за построяването на 500 км магистрала? Според мен не по-малко от 50-100 години и стотици милиарди евро на разни турски, австрийски и гръцки боклук-компании! Така че, правете си сметката, когато ревете срещу концесиите!
.. с нас каквото искат.. Българска фирма би се справила сто пъти по успешно.. тези австрийци напълно се ЕБ---Т с нас.. колко ГОДИНИ трябва да 4акаме за едно летище при условие 4е преди година треябва6е да е готово... ми то в момента е ве4е с4упено, порутено напукано... баси скапаните политици .. баси скапания народ сме ..
Те не са австрийци, питайте хората, които работят там що за турци работят. Ужасно е, че заради лични интереси ни очаква кой знае каква трагедия и пак няма да има виновни.
Ай сиктир, не неустойка, а дело за престъпно нехайство трябва да се заведе! Ами ако този покрив беше паднал мъничко по-късно, след като летището влезе в експлоатация? Колко загинали щеше да има? Веднага Щрабаг на съд, подизпълнителите на съд и мощни глоби!
кои са подизпълнители и как взимат пари и как ги харчат и как служители (счетоводители) на Щрабаг в Бг в неофициални разговори споделят "абе между нас казано, българска работа, май някакъв мутренски бизнесмен върти нещата"