Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

НЦИОМ: Всеки втори българин вече гледа етикета на стоката, преди да пазарува

0 коментара

Потребителската култура на българите вече расте и всеки втори купувач гледа етикета на стоката, преди да я купи. Това показва проучване на Националния център за изучаване на общественото мнение (НЦИОМ), проведено по поръчка на Националната асоциация на потребителите. То е извършено сред 1000 пълнолетни лица в 86 населени места в средата на март.

8% от анкетираните никога не поглеждат етикетите.

Купувачите на стоки и услуги са по-скоро доволни от качеството на предлаганото на пазара, показват данните на социолозите.

Около 90% от потребителите не са се сблъсквали през последната година с опасен хранителен продукт, напитка, електроуред, дреха или медицинска услуга.

13% от анкетираните са се оплакали от покупката на некачествена храна през последната година. Други 13% са пострадали от покупката на лош текстил или обувки.

От лошо качество на медицинските услуги през 2004 г. са се оплакали 12% от анкетираните. Пострадалите повече от веднъж при медицинско обслужване са  три пъти повече, отколкото при останалите стоки и услуги, показват данните от проучването.

С най-високи претенции към качеството на медицинските услуги са хората с образование и с по-висок материален стандарт.

Като цяло българите между 18 и 39 години с високо образование, жители на големите градове и столицата са по критични към качеството на предлаганите на българския пазар стоки и услуги от останалите жители на страната.

Информация за състава и качеството на продуктите се търси директно при покупката им - от етикетите  (76%) и от самите търговци (48%). Най-недоволни са купувачите от информацията, съпровождаща текстилни изделия и обувки. Едва 27% смятат, че тя им е достатъчна.

Най-добре поднесена е информацията на лекарствените продукти, според 73% от българите. Следват сметките за вода (70%), хранителните продукти (69%) и сметките за телефон (69%).

С най-ниско доверие се ползват амбулантните търговци (64% от хората не ги одобряват) и обменните бюра (38%).

С високо неодобрение се ползват монополистите като топлофикация, водоснабдяване, електроснабдяване и БТК.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

0 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.