Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Одобрено е трасето на автомагистрала "Струма"

19 коментара
Одобрено е трасето на автомагистрала "Струма"

Одобрено е трасето на автомагистрала "Струма", след като в петък Висшият експертен екологичен съвет (ВЕЕС), който е консултативен орган към екоминистъра, одобри доклада за оценка за въздействие върху околната среда (ОВОС) за автомагистрала „Струма”в участъка Долна Диканя-Кулата. Това съобщиха от Министерството на околната среда и водите.(МОСВ).

На министъра на околната среда и водите ще се препоръча да пусне за реализация маршрута с тунел през Кресненското дефиле, за да бъде запазено то като защитена зона.

Разглежданият участък от автомагистрала ”Струма” започва при км 305+220 при с. Долна Диканя и завършва приблизително при км 439+000 при ГКПП “Кулата”. Общата дължина на отсечката е около 133-135 км. Пътното трасе съвпада или е успоредно на съществуващия главен републикански път I-1 (Е79).

Инвестиционното предложение предвижда изграждане на четирилентово пътно платно и ленти за аварийно спиране. Отсечката от автомагистрала „Струма”, предмет на инвестиционното предложение, е разделена на участъците Долна Диканя – Дупница, Дупница – Благоевград, Благоевград – Кресна, с подучастъци Благоевград – с. Крупник и с. Крупник – с. Долна Градешница (в района на Кресненско дефиле), и Кресна – ГКПП Кулата.

При избора на трасе на автомагистралата са използвани критерии, с които се цели осигуряването на: алтернативен на магистралата първокласен път, като в същото време да не се налага местенето на съществуващите жп линия, газопровод. Маршрутът цели запазване на вододайнте и защитените зони, минимално засягане на качествени земеделски земи и територии с доказани природни богатства.

Това е първата процедура по ОВОС с направена детайлна оценка за съвместнимост с НАТУРА 2000, която ВЕЕС гледа, откакто се прилага оценката по европейската екомрежа.

На изпълнителя на проекта са поставени 47 условия и 24 мерки, съобразени с препоръките на оценката по НАТУРА.

Едно от тях е отдалечаване на трасето от коритата на р.Джерман и р. Струма. Друго изискване е поставянето на шумозащитни стени на отсечката при Марикостиновското поле, както и заграждения, които да предотвратяват попадането на костенурки върху пътя.

Оградни съоръжения със ситна мрежа трябва да има и в близост до местата, където гнездят диви птици.

За защитена зона “Кресна" МОСВ е разпоредило да се извърши проучване и картиране на гнездата на късопръстия ястреб и земеродното рибарче по поречието на реката с цел проектиране на пътното трасе на повече от 300 метра от тях.

Да се проектират и изградят многовидови надлези за опазване на мечки, вълци и сухоземни костенурки край селата Боснек, Старо село, Делян, Тополница, Студена и др.

Изпълнителят на строежа ще трябва да предвиди и проходи под мостовете на р. Струма на всеки 200 метра за преминаване на костенурки.

Контролът по прилагането на изискванията от МОСВ ще се извършва от Регионалните екоинспекции в Благоевград и Перник и Басейнова дирекция “Западнобеломорски басейн” – Благоевград.

Решението на ВЕЕС допуска предварително изпълнение на проекта и така пре обжалване на трасето, няма да се спират работите по реализацията на обекта.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

19 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. 7UP
    #20

    И за мигащи тарикати, депутати ...

  2. Canada Dry
    #19

    не учавства в проекта за тази магистрала или няма нищо за крадене?

  3. sam
    #18

    I pak ste go specheli ofshorka - na drugaria St.Markov (Stenmark). Neofizialno de!

  4. Антихрист
    #17

    epa moeshe edna prosta karta da slojite s traseto

  5. EU
    #16

    magistrala do Ohrid, Kostur i Lerin. Napred da izgonim titovarite!

  6. ГАГАГЪЗОВ
    #15

    К,ВО ШЕ ПРАВИМ, ВАШЕ ВЕЛИЧЕСТВО- ОТ "ТРАКИЯ" ЩЕ ТЕЧЕ И КЪМ МОИТЕ И КЪМ ТВОИТЕ СЪПАРТИЙЦИ- А ОТ "СТРУМА" НЕМА ЛИ ДА БОЗАЕМЕ? КИРО В ЛОНДОН ШЕ ТИ ДЪРПА ТЕСТИКУЛЧЕТАТА ОТ ЯД-НЕДЕЙ ДА ГО НЕРВИШ!

  7. мечо
    #14

    Тунела, над който мечките да могат да си джиткат свободно, ще струва 250 млн. евро.Питам аз не можеше ли един прост подлез или надлез да им направите на мечките да си щъкат, там дето им е пътеката, а тия пари да ги дадете на децата и старците от домовете дето мрат като мухи или на раково болните деца за лекарства и операции в чужбина?Явно у нас мечките са по-важни от хората.Така мислят еколозите, чиято е идеята за мечките.Нека им спрат лекарствата на еколозите, да видим тогава какво ще правят.

  8. Мнение
    #13

    Както е видно от долните писания на форумната десебария, Н.В. Симеон Втори е постоянна мишена на плиткоумни лозунги в стил "костовщина". Хвала на Царя, че дойде и нарита от властта Костов и неговите сини братовчеди. Иначе България никога нямаше да стане член на НАТО и ЕС. А сега на сектантите на др. Костов не им остава нищо друго, освен да плюят и да си хапят от злоба някои нежни части на тялото.

  9. Мнение 2
    #12

    Ти пак се изсра на метеното.Защитаваш царот,а не виждаш колко поразия направи в България.Докара ге разните неуспели на Запад набедени банкери.Там те можеха да крадат,а тук ръцетеим са свободни.Само едно нещо можеш да обяс-ниш.От къде братът на Милен Велчев нямери пари да строи тези хотели?Не дей да започваш да говориш,че от банките пари на заем.Банката иска най-малко 30 % да имаш готови и така ти дават пари на заем.В същото време банката гледа дали е изгодно да се дават пари за хотел след като им

  10. Bezkompromisen
    #11

    ЗАЩОТО ТЕЗИ КОИТО ГО ПОДКРЕПЯТ СА ПО-МАЛКО ОТ 1 ПРОЦЕНТ...ТАКИВА КАТО МНЕНИЕ - ОТ ЧЕНГЕСАРСКАТА СЕКТА.

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.