Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Около 150 жертви на самолетна катастрофа в Мадрид

22 коментара
Около 150 жертви на самолетна катастрофа в Мадрид

Само 26 са оцелелите пътници от 172-та души на борда на самолета "Макдонъл-Дъглас 82", който се подпали рано следобед в сряда на летище "Барахас" в Мадрид, предадоха световните агенции. Испанските спасителни служби потвърдиха официално за над 100 жертви, но се съобщава, че те всъщност са около 150.

Към момента 19 души са хоспитализирани. Част от тях са със сериозни травми, а други са без опасност за живота.

В самолета все още има обгорели тела, на мястото на ициндента са 20 линейки на бърза помощ

Самолетът, собственост на една от най-големите компании за чартърни полети "Спанеър", е излязъл от пистата при излитане, което е станало с час закъснение от предвиденото разписание. Причините за забавянето на полета засега са неизвестни. Според информациите досега, катастрофата е предизвикана от пожар в левия двигател, който е възникнал веднага след отлепянето на машината от земята.

Метеорологичната обстановка е била много добра.

Последвала е внезапна загуба на скорост, като според очевидци машината се е падала на части преди да се стовари на лявото си крило и да се възпламени. Полетът е бил по дестинацията Мадрид – Гран Канария. Той е изпълняван съвместно от "Спанеър" и "Луфтханза".

Пасажер в самолета, който е оцелял при катастрофата заяви пред СиЕнЕн, заяви, че падането е станало след като се е чула мощна експлозия в задната част на машината. Там се намират и двигателите на самолета.

Субсидираният от SAS превозвач се ползва с името на компания с висока сигурност

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

22 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. Авиобурма
    #23

    Никога не съм бил фен на самолетите на МД и не ги обичам, но явно отгоре на това не са и дотам безопасни. Имаше редица проблеми с техния самолет Дъглас ДЦ-10 - откачване на люк в полет поради конструкторска грешка, и то не един, а няколко случая, имаше някакви съмнения за управляемостта , да не говорим за тоя трети двигател друснат на средата на вертикалния стабилизатор, след като не успели да го впишат в контура на фюзелажа - идиотска конструктивна приумица, разхвърляща масите на самолета в пространството,

  2. Burger King
    #22

    ... muka, muka

  3. класнят
    #21

    Абе ква е тая дума ХОСПИТАЛИЗИРАН бре? Кой е писал тая глупост?До преди 4 години никъде не се използва пък сега взели репортерите червен паспорт, разходили се до Romania и вече европейци.LIVE си живеете , браво.

  4. Питащ
    #20

    Какво замлъкнаха американските клакьори!- за тяхно успокоение: прабабата на пилота е пътувала незнам кога си до МОСКВА.От там е днешният проблем..ха,ха,ха

  5. ГТ
    #19

    Коя българска авиокомпания има МД-82 или МД въобще?Трети двигател в опашката нямат ли Боинг 727, Ту 154, Трайдънт и т.н.? Ако конструктивно това не е добро решение, как е възможно то да се прилага в толкова много и различни самолети, летели дълги години безаварийно?

  6. ГТ
    #18

    Радваш се на смъртта на 150 човека, или да?

  7. Авиобурма
    #17

    Работата не е в това че има трети двигател на опашката, а къде в опашката е разположен.Ако погледнеш снимка на Ту-154 например се вижда, че въздухозаборника на третия двигател е лепнат за горната част на фюзелажа, а от него въздухът слиза по извит канал надолу до двигателя, който е вътре в самия фюзелаж. При ДС-10 е обратно - самия двигател е качен на средата на вертикалния стабилизатор, т.е. е изцяло извън тялото. Това решение е неблагоприятно по много причини - влошава аеродинамиката, разхвърля

  8. boby1945
    #16

    Почетете гук кое как стои пък тогава му слагайте трети двигател. Два му стигат!http://en.wikipedia.org/wiki/Image:Alitalia_md-82_i-dacz_planform_arp.jpgЖалко за хората

  9. IK
    #15

    AlItalia съшо има доста такива трошки, които летят и до София. Случих се веднъж най-отзад, страхотен вой, не се трае. Не знам как се поддържат технически, но видът им е отчайващ. Тия на SAS са по-добри, но пак си бият на вехто. Spainair са уж на SAS, ама знаеш ли.Иначе MD80/82 няма нищо общо с DC10, освен, че двата двигателя са отзад. И до ден днешен се правят самолети по тази схема. Двигателите на този самолет макар да са стари, с ниска степен на двуконтурност, са едни от най-широко използваните на времето. Май нещо авиокомпаниите взеха много да пестят от квалифициран персонал за поддръжка.

  10. IK
    #14

    Гражданските самолетите са проектирани така, че дори с един отказал двигател, самолетът да може да излети; FAR-25, sect 121 на FAA. Ако е двигателят е отказал и се е запалил, възможно е пилотът да се е паникьосал и да се опитал кацне веднага. То и наистина могат да изгорят във въздуха, преди да заходят за кацане. Другата възможност е разрушаване на двигателят да е довело до повреда в управлението. Жалко за хората, мир на праха им.

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.