Само 26 са оцелелите пътници от 172-та души на борда на самолета "Макдонъл-Дъглас 82", който се подпали рано следобед в сряда на летище "Барахас" в Мадрид, предадоха световните агенции. Испанските спасителни служби потвърдиха официално за над 100 жертви, но се съобщава, че те всъщност са около 150.
Към момента 19 души са хоспитализирани. Част от тях са със сериозни травми, а други са без опасност за живота.
В самолета все още има обгорели тела, на мястото на ициндента са 20 линейки на бърза помощ
Самолетът, собственост на една от най-големите компании за чартърни полети "Спанеър", е излязъл от пистата при излитане, което е станало с час закъснение от предвиденото разписание. Причините за забавянето на полета засега са неизвестни. Според информациите досега, катастрофата е предизвикана от пожар в левия двигател, който е възникнал веднага след отлепянето на машината от земята.
Метеорологичната обстановка е била много добра.
Последвала е внезапна загуба на скорост, като според очевидци машината се е падала на части преди да се стовари на лявото си крило и да се възпламени. Полетът е бил по дестинацията Мадрид – Гран Канария. Той е изпълняван съвместно от "Спанеър" и "Луфтханза".
Пасажер в самолета, който е оцелял при катастрофата заяви пред СиЕнЕн, заяви, че падането е станало след като се е чула мощна експлозия в задната част на машината. Там се намират и двигателите на самолета.
Субсидираният от SAS превозвач се ползва с името на компания с висока сигурност
За честна и независима журналистика
Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.
22 коментара
Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.
Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.
Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg
Прочетете нашите правила за участие във форумите.
За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.
Никога не съм бил фен на самолетите на МД и не ги обичам, но явно отгоре на това не са и дотам безопасни. Имаше редица проблеми с техния самолет Дъглас ДЦ-10 - откачване на люк в полет поради конструкторска грешка, и то не един, а няколко случая, имаше някакви съмнения за управляемостта , да не говорим за тоя трети двигател друснат на средата на вертикалния стабилизатор, след като не успели да го впишат в контура на фюзелажа - идиотска конструктивна приумица, разхвърляща масите на самолета в пространството, …
и какво ли още не.МД-82 е същата боза, хем стара, хем небезопасна. Българска компания за чартърни полети имаше много подобен инцидент - откъсване на лопатки от компресора, които пробиват обшивката, но за щастие се разминава само с това. Описанието на инцидента - експлозия и пожар в двигатиля - силно мяза, да не кажа направо подсказва, за същия дефект - откъсване на лопатка от компресора, пробив на маслопроводи и горивопроводи от нея и пожар.Докога тези тъпи бракми още ще се експлоатират?! АМАН!!!
... muka, muka
Абе ква е тая дума ХОСПИТАЛИЗИРАН бре? Кой е писал тая глупост?До преди 4 години никъде не се използва пък сега взели репортерите червен паспорт, разходили се до Romania и вече европейци.LIVE си живеете , браво.
Какво замлъкнаха американските клакьори!- за тяхно успокоение: прабабата на пилота е пътувала незнам кога си до МОСКВА.От там е днешният проблем..ха,ха,ха
Коя българска авиокомпания има МД-82 или МД въобще?Трети двигател в опашката нямат ли Боинг 727, Ту 154, Трайдънт и т.н.? Ако конструктивно това не е добро решение, как е възможно то да се прилага в толкова много и различни самолети, летели дълги години безаварийно?
Радваш се на смъртта на 150 човека, или да?
Работата не е в това че има трети двигател на опашката, а къде в опашката е разположен.Ако погледнеш снимка на Ту-154 например се вижда, че въздухозаборника на третия двигател е лепнат за горната част на фюзелажа, а от него въздухът слиза по извит канал надолу до двигателя, който е вътре в самия фюзелаж. При ДС-10 е обратно - самия двигател е качен на средата на вертикалния стабилизатор, т.е. е изцяло извън тялото. Това решение е неблагоприятно по много причини - влошава аеродинамиката, разхвърля …
неравномерно масите на самолета в разни отдалечени точки (което създава условия за умора на метала), меси се в работата на аеродинамичните кормила като превръща вертикалния стабилизатор, който по същество е управляващ елемент, в носещ (защото поема силата от тягата на двигателя), като същевременно се меси в обтичането му по два начина - веднъж със засмукването на въздух, и още веднъж с тягата, като и двете влошават ефективността на това кормило - не случайно инженерите от МД са принудени да сложат допълнителна "стърчалка" зад двигателя, излизаща от вертикалния стабилизатор, която дори си няма общоприето име и служи за подобряване обтичането - дотолкова е нестандартно и рисковано като решение.За да го качат там, явно е имало проблеми с по-стандартните компоновки, отработени и отдавна изпробвани и на Боинг 727, и на Ту-154, което също не говори нищо добро за самолета.Отделно от това е проблемът с вектора на тягата, приложен толкова високо спрямо центъра на тежестта на самолета. Целта на двигателите е да тикат самолета напред, не да го карат да клюма нос нагоре или надолу. При този високоразположен двигател, всяко увеличение на тягата кара самолета да кльофне нос надолу, и всяко намаляване - да вири нос нагоре. За координация между двигагелите мисля че даже има специална апаратура, за да не стават такива неща. Изобщо, като управление и конструкция ДС-10 е толкова особен, че дори само заради това не може да се нарече успешен самолет - впрочем, пилотите които са го ползвали най-добре си знаят.
Почетете гук кое как стои пък тогава му слагайте трети двигател. Два му стигат!http://en.wikipedia.org/wiki/Image:Alitalia_md-82_i-dacz_planform_arp.jpgЖалко за хората
AlItalia съшо има доста такива трошки, които летят и до София. Случих се веднъж най-отзад, страхотен вой, не се трае. Не знам как се поддържат технически, но видът им е отчайващ. Тия на SAS са по-добри, но пак си бият на вехто. Spainair са уж на SAS, ама знаеш ли.Иначе MD80/82 няма нищо общо с DC10, освен, че двата двигателя са отзад. И до ден днешен се правят самолети по тази схема. Двигателите на този самолет макар да са стари, с ниска степен на двуконтурност, са едни от най-широко използваните на времето. Май нещо авиокомпаниите взеха много да пестят от квалифициран персонал за поддръжка.
Гражданските самолетите са проектирани така, че дори с един отказал двигател, самолетът да може да излети; FAR-25, sect 121 на FAA. Ако е двигателят е отказал и се е запалил, възможно е пилотът да се е паникьосал и да се опитал кацне веднага. То и наистина могат да изгорят във въздуха, преди да заходят за кацане. Другата възможност е разрушаване на двигателят да е довело до повреда в управлението. Жалко за хората, мир на праха им.