Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Около 3000 железничари остават без работа

5 коментара
Около 3000 железничари остават без работа

С общо около 3000 работници ще бъде намален персоналът на БДЖ , дъщерните на железницата фирми БДЖ "Пътнически превози", БДЖ "Товарни превози", БДЖ "Локомотиви" и Национална компания "Железопътна инфраструктура" (НКЖИ). Това съобщи Петър Бунев, председател на Синдиката на железничарите към КНСБ, цитиран от агенциите. В понеделник той е получил работния план за действие при криза в системата на жп транспорта.

"В този работен план на базата на разчети за предстоящите обемите работи е заложено съкращаване на персонала в БДЖ "Товарни превози" с 13.2 процента – там е най-силният удар. Съкращенията ще се случат след Нова година”, каза Петър Бунев.

Според антикризисната програма, в БДЖ "Пътнически превози" ще има намаляване на персонала с 5.6 %. В "Локомотиви" ще бъдат съкратени 4.9 % от работниците.

В НКЖИ са разработили три варианта в зависимост от това какви поръчки ще имат от превозвачите.

"Засега най-реалистичният вариант е този, в който се предвижда освобождаване на 1000 служители от НКЖИ. От тези 1000 души са включени 389 броя незаети работни места. Има и 255 души, които се пенсионират през 2009 година. Останалите до хиляда са хора, които трябва да се пенсионират през 2010 година и се търси вариант за обезщетението им”, каза Петър Бунев.

"Силно се надявам да намерим общи решения с транспортното министерство. Ако обаче не намерим, няма да има друг начин, освен да покажем, че имаме силата", заяви Бунев по повод очакваните съкращения в железниците. Според него кризата все още не се отразява на БДЖ, но големият проблем си остава липсата на инвестиции.

Оправданието на управляващите за съкращенията е, че кризата в "Кремиковци" ще намали с 20 на сто превозите на БДЖ.

Според управителя на дирекция "Товарни превози" в логистичната компания Пенчо Попов обаче "Кремиковци" не е единствената причина за предстоящото редуциране на персонала.

Според него основна причина за предстоящите уволнения ще бъде очакваната "оптимизация на работата". През тази година железниците са превозили с една трета товари по-малко в сравнение с 2007 г., когато обемът е бил 4.8 млн. тона.

Служителите на БДЖ общо в двете компании – БДЖ и НК „Железопътна инфраструктура”, са 33 000 души.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

5 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. Минчо Минчев
    #6

    Кризата е шанс, да поразтоварим доста държавни струткури от излишен персонал. Излишно е да казвам, че като мине кризата, няма да го увеличим.

  2. Безработен
    #5

    33000 души персонал в губещо предприятие е направо потресаващо, дори и при ниските им заплати ! При едва 20-на голими товародатели и масово пътуване на 500000 цигани гратис, само задължително качване на транзитните ТИР-ове на влак е спасение.

  3. Какъв
    #4

    "няма да има друг начин, освен да покажем, че имаме силата"...я марш, аз като данъкоплатец ли да ви плащам заплатите.

  4. maria
    #2

    какво се правиш на умряла лисица бе?! Колко от товарооборота заемаше Кремиковци? Щото ръководството на БДЖ от години вече не си мърда д-тата да привлече по-малки товародатели и си кюта както си знае по социалистически и реве все за държавната хранилка. Нали за това ви разделиха през 2001 година - държавата да си поеме само задължението към инфраструктурата и единствено да обезщетява превозвача за част от пътническите превози. Защото превозът е търговска дейност и както могат да го правят на печалба

  5. момо
    #1

    Задава се голямото купуване на бюра и кресла,а тия дето ритат камъните,кучута ги яли!А синдикалните в това време вече са пияни на първи перон.

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.