Околовръстното от "Младост" до магистрала "Тракия" ще е готово през 2021 г.

За 6 км от околовръстното 123 млн. лв., за 33 км от Мездра до Ботевград - 302 млн. лв.

Околовръстното от "Младост" до магистрала "Тракия" ще е готово през 2021 г.

Околовръстният път от столичният квартал "Младост" до края на бул."Цариградско шосе" ще е готов през 2021 г. Шестте километра път с магистрален габарит ще струват около 123 млн. лв., средно по 20 млн. лв./км.

Два пъти по-евтино ще излезе строителството на 33 км на пътя от Мездра до Ботевград. Индикативната му стойност е 302 млн. лв. (около 9 млн. лв./км) и ще отнеме около три години. Средствата и за двата обекта се осигуряват от републиканския бюджет.

Това става ясно от съобщение на Агенция "Пътна инфраструктура" (АПИ), която е изпратила документацията по двете обществени поръчки до Агенцията за обществените поръчки. Предстои тя да бъде публикувана. И двете поръчки са на инженеринг – проектиране и строителство.

Междувременно министърът на регионалното развитие и благоустройството Николай Нанков е издал разрешение за строеж на още близо 2-километров участък от магистрала "Струма" след тунел "Железница" в посока Симитли.

Одобрен е и подробен устройствен план – парцеларен план за близо 17-километров участък от магистрала "Хемус" от пътен възел "Буховци" до началото на пътен възел "Белокопитово". Това позволява да започнат отчуждителните процедури, а до два месеца трябва да стартира и строителството на магистралата, по думите на министър Нанков.

6 км от Софийския околовръстен път за 123 млн. лв.

Участъкът от пътен възел "Цариградско шосе" до пътен възел "Младост" е последният за изграждане от Южната дъга на Софийският околовръстен път. Така за строителство ще остане само отсечката от западното направление между бул."България" и магистрала "Люлин", която е най-сложна и трудна заради застрояването.

Индикативната стойност на 6-километровият участък, който ще свърже столичният квартал "Младост" с магистрала "Тракия", е 123 млн. лв. без ДДС. Срокът за изпълнение е 910 календарни дни, от които 180 дни за проектиране и 730 дни за строителство. Това е приблизително около 2.5 години. Така, ако през тази година бъде избран изпълнител и няма обжалвания, през 2021 г. участъкът би трябвало да е завършен.

Срокът за подаване на оферти е до 17:30 ч. на 11 юни 2018 г.

Началото на проектния участък е при км 35+260, което е малко след края на пътния възел при пресичането на бул. "Цариградско шосе" и Софийския околовръстен път. Краят е при км 41+340, където отсечката ще се свързва с реконструирания през 2012 г. участък от околовръстното шосе.

Отсечката ще бъде с две платна с по 3 ленти за движение в посока, средна разделителна ивица, разделителни ивици между локалите и директното трасе, 2 локални платна и тротоари.

Пресичането на Софийския околовръстен път с по-големите пътни артерии в района ще се осъществява чрез четири пътни възела - п. в. "Стар Лозенски път", п. в. "Патриарх Герман", п. в. "Самоковско шосе", п. в. "Младост".

Ще бъдат изградени 3 пешеходни надлеза и мостове над реките Искър и Кална. Предвидена е реконструкция на водопроводи, канализация и газоразпределителна мрежа, както и изместване на инженерни съоръжения, телекомуникации и други.

С реализацията на проекта ще се улесни движението на транзитния трафик и връзката между магистралите "Струма" и "Тракия".

33 км от Мездра до Ботевград за 302 млн. лв.

Строителството на пътя Видин - Ботевград ще започне от една от най-сложните отсечки от Мездра до Ботевград (33 км). Индикативната стойност на поръчката е близо 302 млн. лв. без ДДС. Обществената поръчка е разделен в два лота, а срокът ѝ за изпълнение е 3 години.

Отсечката ще бъде с две платна с по две ленти за движение в посока с габарит 20 метра. Трасето ще следва съществуващия път като се развива по нов терен в някои участъци, обхождайки селата Люти дол, Типченица, Новачене и Скравена.

Ще бъдат изградени и ремонтирани редица съоръжения - над ж.п. линията Мездра - София, мостове над река Искър, Малата река, Калница, Бебреш, Рударка, както и пътен възел при село Новачене.

Пресичанията на републиканските и общинските пътища ще се осъществява чрез кръгови кръстовища "Мездра", "Дърманци", "Ребърково", "Люти дол", "Скравена" и "Ботевград".

На обхода на село Люти дол ще бъдат построени два тунела, с дължини съответно 490 м и 340 м.

Предвидено е построяването на селскостопански надлези, площадки за отдих и други съоръжения.

Първият лот за пътя от Мездра до Ботевград е от км 174+800 до км 194+122. Индикативната стойност на 20-километровата отсечка е 123 млн. лв. без ДДС. Срокът на изпълнение е 1096 дни, от които 180 дни за проектиране и 916 дни за строителство. Срокът за подаване на офертите е до 17:30 часа на 28 май 2018 г.


Вторият лот е от км 161+367 до км 174+800. Индикативната стойност на 13-километровия участък е 178.8 млн. лв. без ДДС. Срокът на изпълнение е 1096 дни, от които 180 дни за проектиране и 916 дни за строителство. Срокът за подаване на офертите е до 17:30 часа на 4 юни 2018 г.

Направлението Видин – Ботевград е с обща дължина от 167 км. Той е приоритетен проект от 2007 г., но по различни причини не се случваше досега. Това изкара видинчани на протест в началото на годината. Пет поредни съботи те блокираха достъпа до втория мост над Дунав, заради лошото състояние на пътищата до дунавския град. Спряха протестите след среща с Бойко Борисов и поет ангажимент с решение на Министерския съвет за изпълнението на пътя.

С изграждането му транзитният трафик ще бъде изведен от населените места, с което ще се повиши безопасността на движение и ще се ограничи вредното въздействие на шума и замърсяването на околната среда от интензивния тежкотоварен трафик, посочват от пътната агенция.

Разрешително за строеж на 2 км от магистрала "Струма"

Междувременно министърът на регионалното развитие и благоустройството Николай Нанков издаде разрешение за строеж за още близо 2 км от магистрала "Струма". Отсечката е част от строящия се в момента участък между Благоевград и Крупник. Той е с дължина 13 км.

В момента се строи участъка от Благоевград до бъдещия тунел "Железница", който е с дължина от 7 км. Новото разрешително за строеж е за участъка след тунел "Железница" в посока село Крупник. В разрешението за строеж са предвидени и строително-монтажни работи за реконструкция на далекопровод, който пресича магистралата при км 371+940. След този участък остава още един от 5.6 км, за който все още не е издадено разрешение за строеж. Срокът за изграждането им е 2020 г.

Най-куриозното в цялата ситуация е, че надземните отсечки ще са построени, но между тях няма да има връзка и ще е невъзможно ползването им. Причината е, че тунел "Железница" няма как да бъде готов през 2020 г. За него все още няма избран изпълнител, дори не са отворени ценовите оферти на кандидатите. В най-лошия случай тунел "Железница" трябва да бъде завършен през 2023 г.

Изграждането на участъка между Благоевград и Крупник от магистрала "Струма" се финансира от оперативна програма "Транспорт и транспортна инфраструктура" 2014-2020 г.

Парцеларен план за 17 км от магистрала "Хемус"

Със заповед на заместник-министъра на регионалното развитие и благоустройството Валентин Йовев е одобрен и подробен устройствен план – парцеларен план (ПУП-ПП) за близо 17-километров участък от магистрала "Хемус". Той е за участъка от пътен възел "Буховци" до началото на пътен възел "Белокопитово", известен като "диаманта".


Парцеларният план засяга землищата на селата Макариополско и Буховци в община Търговище, както и землищата на селата Черенча и Градище, намиращи се на територията на община Шумен.

Парцеларният план позволява да започнат отчужденията на имотите. Плановете на строителния министър Николай Нанков са до два месеца да започне и строителството на 17-те километра, за които има избран изпълнител.

Още от България