Онлайн търговец на играчки глобен за некоректна реклама

Онлайн търговец на играчки глобен за некоректна реклама

Заради некоректна реклама, с която насажда страх у родителите, че детските играчки, продавани в традиционните магазини може да са заразени при разглеждането им от потенциални купувачи, е глобен онлайн търговец. Това съобщиха от Комисията за защита на конкуренцията (КЗК), която е санкционирала с 15 740 лв. дружеството "Сторе” ЕООД, София.

За нарушението на електронния магазин www.store.bg КЗК е била сезирана от "Хиполенд” ООД.

 

Антимонополната комисия е установила, че през декември 2011 г., онлайн търговецът е провел негативна рекламна кампания, в която се акцентира върху твърдения, които дискредитират традиционната търговия с детски играчки, с цел да се изтъкнат хипотетични, но недоказани в конкретния случай предимства на онлайн търговията.

 

Използваното послание "Когато купувате играчка от обикновен магазин, тя може да е пипана от стотици хора и заразена с гъбички, вируси и бактерии”, насажда страх по особено чувствителна тема за всеки родител - опазване здравето на децата му, констатира КЗК. Дружеството цели да извлече преимущества за търговската си дейност, като внушава, че само играчките, поръчани в електронния му магазин, са нови и чисти. Това противоречи на добросъвестната търговска практика и подобно поведение е некоректно спрямо останалите конкуренти, предлагащи играчки в търговската магазинна мрежа и създава възможност за увреждане на интересите им на този пазар, аргументира глобата си КЗК.

Споделяне
Още от Бизнес

Как оценявате кризисните икономически мерки на правителството?