Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Опозицията атакува в КС забраната коли с над 5-годишна регистрация да се ползват за такси

25 коментара
Опозицията атакува в КС забраната коли с над 5-годишна регистрация да се ползват за такси

Депутати от ОДС, ДСБ, БНС, "Атака" и независими народни представители сезират Конституционния съд (КС) за текстове от променения Закон за автомобилните превози, който изисква да не са изтекли повече от 5 години от датата на първата регистрация на автомобил, който се използва за таксиметрови превози.

Под подписката стоят подписите на 52-ма народни представители, съобщиха в четвъртък Христо Кирчев от ОДС и Иван Иванов от ДСБ.

Състоянието на автомобила не зависи само от годините, аргументира се Кирчев. По думите му не може да има искане за срок при регистрацията на автомобили за таксиметрови превози, а по-скоро те трябва да отговарят на техническа годност. Състоянието на автомобила не зависи само от годините му, различните автомобили в зависимост от марката имат различна поддръжка и издръжливост, подчерта той.

Според Иван Иванов от ДСБ текстът от закона, който беше приет миналата година, обслужва интересите на големите фирми, свързани с политическите партии от управляващото мнозинство. Освен това законът въвежда дискриминация на база  имуществено състояние и нарушава правото на стопанска инициатива и убива малкия и средния бизнес.

Със закона се облагодетелстват определени едри превозвачи, които започват да упражняват монополно право върху този бизнес и се деформира вторичният пазар на моторни превозни средства, каза Иван Иванов. 

Според депутатите, в мотивите да изменение и допълнение на Закона за автомобилните превози са заложени нереалистични цели да обновяване на автомобилния парк в страната и повишаване безопасността на движение по пътищата. Не е взет пред вид икономическият ефект върху превозвачите и водачи, които извършват таксиметров бизнес. Има реална опасност да се нарушат принципите на лоялната конкуренция в бранша.

Известно е обстоятелството, че стандартът на живот и доходите в страната са много ниски. Съществуват всички предпоставки да се предполага, че автомобилният парк ще бъде подменен с нови, но от най-евтините автомобили. В същото време част от сега използваните, макар и по-стари, са с доказано качество и издръжливост.

В защита на оспорвания в КС законопроект, председателят на транспортната комисия Йордан Мирчев (БСП) заяви, че сезирането няма основания и е само политически ход. Той припомни, че по време на второто четене на законопроекта за автомобилните превози Иван Иванов, който сега е сред вносителите на текста в КС, е предлагал всички автомобили, които се движат по пътищата на България, да са не по-стари от 10 години, а не само тези, които извършват таксиметрови превози. 

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

25 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. Гласуващ
    #26

    И без друго такситата станаха прекалено много. А и както всеки знае много добре чиновниците лесно се съгласяват за 10-20 лева, че едно 30 годишното Жигули си е съвсем наред за такси.

  2. относно
    #25

    принципа за конкуренция и правата на потребителите. Много прилича на тясно мафиотска. Да подобрят контрола, но не и с такова ограничение. Една многогодишна добре поддържана кола може да е по-надеждна и безопасна отколкото нова дефектна.

  3. клиент
    #24

    прекалено много държава! Оставете ни повече избор!

  4. Rrrr
    #23

    И двата варианта са ОК, даже след кратък размисъл, може би, 10 или айде, компромисно 7.Това, което не бива да става е да се приемат коли за таксита, "според състоянието им". Това означава корупция и гробници по улиците. Критерият трябва да е точен.

  5. 444
    #22

    Ало дебелосерковци от ОДС, ДСБ, БНС, "Атака" и независими народни представители нали Европата за която сме се запътили не е предградие на Карачи.....

  6. Сервизен техник
    #21

    Някой може ли да каже в кои държави няма ограничение за вноса на стари коли?Една Турция го ограничи още преди 25 години. Само българи купуват коли от гробищатра на Европа

  7. ТАКСИ
    #20

    НА КОГОТО НЕ МУ ХАРЕСВА ДА СЕ ВОЗИ НА СТАРО ТАКСИ, ДА НЕ СЕ КАЧВА В НЕГО! ОМРЪЗНАХА МИ ТЕЗИ КОРУПЦИОННИ АКЦИИ НА СЪЮЗА НА ВНОСИТЕЛИТЕ НА АВТОМОБИЛИ. ДОСТАТЪЧНО СИ ИЗПАТИХМЕ С ПЪРВАТА ОТ ТЯХ - ДДС-ТО ЗА "ИНВАЛИДИ" СЕГА ГЛЕДАТ ДА СИ ОТВАРЯТ НОВИ ВРАТИЧКИ ЗА ОБОРОТ!

  8. Nick
    #19

    Тогава съвесем ще сме като в Европа. А бе да вземат да го направят за всички автомобили така. Да могат по пътищата ни да се движат само автомобили на не повече от година. Тогава направо ще задминем Европа, а вносителите на автомобили ще подскачат от кеф.

  9. blue
    #18

    Pyrvo taksitata pechelqt pari,t.e.ima kak da si platqt novata kola.Da ne e bezraboten,che da se chudi!Pone te da ne karat tarataiki.V stranata golqma chast ot taksitata sa vmirisani bokluci.Ne 5,ami nai-mnogo 3 godishni trqbva da bydat!

  10. blue
    #17

    Starata kola nikoga ne moje da bide nadejdna kato edna nova(bilo to nai-eftinata).V nikykyv sluchai!Stareeneto na metala vinagi syzdava problemi!Kysat se boltove,gniqt lamarini i spirachni markuchi i kvo li ne.Zakonyt e mnogo dobyr!

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.