Генералният директор на “Железопътна инфраструктура” Димитър Гайдаров може да бъде освободен от поста най-рано в края на ноември, съобщиха за Mediapool информирани източници. Молбата за напускане, която той е подал в средата на миналата седмица, е с едномесечно предизвестие, коментираха запознати. Шефът на железопътното дружеството е в болнични до 3 ноември.
Димитър Гайдаров подаде молба за напускане на 18 октомври вечерта. По неофициална информация причината е в блокираните сметки на компанията от кредитори, които не са си получили парите.
Все още не е решено кой ще заеме овакантения пост. Министърът бил склонен да си даде повече време за подбор на кандидати, а през това време управлението на компанията ще поеме досегашният заместник на Гайдаров Веселин Кожухаров.
В транспортното министерство твърдят, че досегашният шеф на “Железопътна инфраструктура”, назначен при мандата на правителството на НДСВ от министър Пламен Петров, не бил добре приеман от новия министър на транспорта Петър Мутафчиев и от председателя на парламентарната комисия по транспорт Йордан Мирчев (НДСВ).
Димитър Гайдаров успя да си осигури политическата подкрепа на силни фигури и в трите управляващи партии – БСП, НДСВ и ДПС и по тази причина не бе сменен досега.
Зачестилите инциденти с влакове и “намекът” на Брюксел, че средствата от безвъзмездните фондове за железницата вероятно няма да се управляват добре, са допринесли за подадената оставка. От Европейската комисия посочили, че след назначаването на Димитър Гайдаров за генерален директор железопътната компания не е подготвила нито един нов проект, с който Министерство на транспорта да кандидатства за пари от предприсъединителните програми ФАР и ИСПА. Бяха забавени и повечето от вече подписаните договори за ремонт на жп мрежата.
Специалисти от компанията твърдят, че Гайдаров е плащал за ремонтните дейности само на определени фирми, които са работили по жп линиите. През следващите една-две години компанията ще има сериозни финансови затруднения поради изчерпания ресурс.
За честна и независима журналистика
Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.
7 коментара
Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.
Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.
Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg
Прочетете нашите правила за участие във форумите.
За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.
гайдаров няма да има финансови проблеми
А дано! Отдавна трябваше!
това е грешка
Работил съм 12 г.в системата на БДЖ.Постъпил с воля и желание,напуснал по принуда и липса на перспективи.За тези 12г.БДЖ не направи ни крачка напред,вървеше назад и назад.И едва ли за това причината е един или друг Директор.Причината е комплексна.Хората работят там немотивирани,при лоши условия и ниско възнаграждение.Лоша тарифна политика и още по-лоша кадрова такава.Предприятие-генериращо загуби и загуби,без никаква пазарна адаптация,разчитащо само на милостта на държавата и старата си слава на …
"отрасъл без който не може".И в същото време тромави административни структури и липса на каквато и да е конкурентоспособност.Каца без дъно-малкото реализиращи се приходи не могат да покрият многократно по-големите разходи.Всеки разумно мислещ може да прецени какво трябва да се направи за да се постигне поне малко от малко нещо положително в двете жп компании-метла от горе до долу и ново начало,на нова основа и ново мислене.Не се ли направи това-бъдете сигурни,че няма да може да се устои на конкуренцията.
Чак не ми се вярва да го сменят. Обвързан е с известни фигури от всички партии. Интересно, няма ли разследващи органи да разбутат сделките му с доставките и ремонтите. Ако се захванат, Вальо Топлото ще се окаже просто юноша бледен и неук, в сравнение с този човек.
Чак не ми се вярва да го сменят. Обвързан е с известни фигури от всички партии. Интересно, няма ли разследващи органи да разбутат сделките му с доставките и ремонтите. Ако се захванат, Вальо Топлото ще се окаже просто юноша бледен и неук, в сравнение с този човек.
Този господин е откраднал по информация от злите езици 7-8 млн. лева(справка сградата на гара Първомай е ремонтирана за 2 млн. лева???). Щетите от неусвояване на евро пари са трудно изчислими, но са многократно по-високи. Много фирми с опит и знания се отказаха от този пазар, заради високите комисионни на Гайдаров(30%). Сключил е договори, които надхвърлят в пъти бюджета за капиталови разходи на железницата т.е. следващите години ще се изплащат неговите бакий. Че го сменят-добре. Но не по-малко важно е да назначат човек-професионалист, за да не стане от трън та на глог.