От социалните грижи обяснявали откъде да се вземат декодерите за телевизорите

От социалните грижи обяснявали откъде да се вземат декодерите за телевизорите

Голям интерес към цифровизацията на ефира отчете Министерството на транспорта. Търговци на техника се надяват, че процесът на преминаване от аналогов към цифров сигнал ще увеличи продажбите на телевизори. Причината е, че около 600 хиляди потребители ще имат нужда от декодиращо устройство.

Средно по 105 телефонни обаждания от граждани постъпват всеки работен ден на националния информационен телефон 0700 123 44 във връзка с предстоящата цифровизация на телевизионния ефир, съобщиха от министерството.

Обаждането е на цената на обикновен разговор и започна работа преди месец. В работни дни линията е отворена от 8.30 до 22.30 часа, а в събота и неделя от 8.30 до 20.30 часа. На линията отговарят инструктирани оператори, а средната продължителност на разговорите е 99 секунди.

Най-често задаваните въпроси са свързани с декодерите (set-top box за приемане на цифрова телевизия) – откъде могат да бъдат закупени и колко струват. Отговорът, който дава операторът, е “от всеки един магазин за радиотелевизионна техника”, показа проверка на Mediapool. На въпрос откъде социално слабите да си получат декодера, операторът на телефона отговаря любезно “отивате в социални грижи и те ще ви кажат”.

Бъдещите зрители на цифрова ефирна телевизия се интересуват също колко и кои програми ще могат да се приемат и какви конкретни стъпки трябва да предприемат, за да гледат цифрова ефирна телевизия, е посочено в съобщението на Министерството на транспорта.

Висока посещаемост е регистрирана и в сайта на информационната кампания.

Според данни на Google Analytics от края на декември до момента над 99 367 уникални потребители са посетили сайта. Той е събрал 1200 запитвания, повечето от които засягат магазините и условията, при които трябва да се закупи декодиращото устройство.

Средното време, прекарано на сайта от един потребител, е 5 минути. Най-посещаваната уеб страница на сайта след началната, е разделът с въпроси и отговори, следван от секцията "Какво да направя?" и разделът "За цифровата телевизия".

При стартирането на сайта на 21 декември 2012 г., почти половината от трафика е директен - потребителите са въвели адреса на сайта в браузъра си, и от препратки в новинарски сайтове. Постепенно делът на посещенията от търсачки като Google се увеличава и към 20 януари 2013 г. достига 69%.

Телефонната линия и информационният сайт за цифровизацията на телевизионния ефир са създадени в рамките на “Кампания по информиране на населението относно въвеждането на наземно цифрово телевизионно радиоразпръскване (DVB-T) в Република България“, възложена от Министерството на транспорта, информационните технологии и съобщенията. За първия етап на кампанията ще бъдат похарчени 10 млн. лв.

От 1 март 2013 г. започва едновременно ефирно излъчване на новия цифров сигнал паралелно с досегашния аналогов – "симулкаст". На 1 септември излъчването на аналоговия сигнал ще спре и зрителите ще могат да получават ефирно телевизионни програми само цифрово – чрез приемник с цифров тунер и вграден MPEG-4 декодер или с външен цифров MPEG-4 декодер, напомнят от Министерството на транспорта.

Над 600 000 – 700 000 домакинства ще се нуждаят от устройство за цифров сигнал – телевизор или цифров декодер. Това показва оценката на българския клон на “LG Electronics”, казва изпълнителният директор на компанията Иван Иванов в интервю за “Капитал дейли”. Според него увеличението на продажбите на телевизори няма да бъде по-голямо от 20–30%.

Споделяне
Още от Бизнес

Кой да замени Борисов като премиер на кабинет в рамките на този мандат?