Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

От юли 70 ст. билет в столичния транспорт

51 коментара
От юли 70 ст. билет в столичния транспорт

Билетът за градския транспорт в столицата ще струва 70  стотинки от 1 юли. Това реши на заседанието си в четвъртък Столичният общински съвет (СОС). Когато билетът се купува от водача на превозното средство цената му ще е 80 ст. Вече няма да се продават и талоните от пет билета за пътуване. Те ще бъдат заменени от талони с 10 билета, които ще струват 6 лв. Еднодневната карта за градския транспорт става 3 лв. Едномесечната карта за пътуване по всички линии ще се продава за 37 лв., а когато е за три месеца – за 110 лв.

Предложението за поскъпване на градския транспорт бе внесено от заместник-кмета по транспорта Велизар Стоилов и подкрепено от кмета Бойко Борисов. Въпреки че бе одобрено и от всички комисии на СОС, то предизвика разгорещени дебати в залата.
Половината от групата на Българска социалистическа партия гласуваха против, а другата част се въздържа с мотива, че преди да се увеличават цените на билетите, трябва да се потърси оптимизация на приходите чрез привличане на средства от реклама и да се повиши контролът върху гратисчиите. БСП-съветниците отбелязаха, че има много линии, по които превозните средства са празни.

Още от понеделник мога да спра тези линии, но от това няма да нараснат приходите, отвърна Стоилов и посочи, че по време на предизборни кампании от БСП сами са искали от него тези линии да бъдат пуснати.

Левче за час пътуване в трамвая от догодина

До края на годината ще трябва да се въведе тикет-системата за ползване на градския транспорт в София, съобщи още Велизар Стоилов. Първият ѝ етап обаче ще се развие само върху тролейбусите и трамваите. Тогава ще се наложи и ново преразглеждане на цените на билетите. Предвижда се базовата цена за час пътуване в градския транспорт да е един лев.

Забавянето на тикет-системата е заради трудната обработка на заема, с който ще се въвежда новото таксуване в столичния градски тарнспорт.

Общинският съветник от НДСВ Атанас Тасев заяви, че трябва да се направи изследване за пътникопотока в София и на тази база да се изготви проект, по който да се кандидатства за пари от Европейския съюз за модернизиране на транспорта в София.

Демократи за силна България също се обявиха против увеличението. Общинският има съветник Антон Кутев попита защо трябва билетът да става 70 стотинки, а не 60 например. Съпартиецът му Стефан Беязов пък попита какво ще стане, ако кметът Бойко Борисов разпореди проверка в градския транспорт и се окаже, че в кабинета на директора има плувен басейн. В отговор Велизар Стоилов заяви, че СКГТ има резерви, но те не трябва да се вадят сега.

Съветникът от ДСБ Атанас Кундурджиев заяви, че е приоритетно да се приеме програма за преструктуриране на Столичната компания за градски транспорт. Той посочи, че със сегашното увеличение се натоварва работещата част от населението, докато в същото време има пенсионери с много по-високи доходи, които ползват преференциални цени.

Действително СОС не прие да се преразгледат цените за абонаментните карти за пенсионери и инвалиди. Местният парламент възложи Велизар Стоилов да внесе до месец предложение за  корекции и на тези тарифи.

След гласуването в зала Велизар Стоилов заяви, че ще се предприемат мерки за засилване на контрола в градския транспорт срещу гратисчии. В момента 10 на сто от столичани пътуват без билети, посочи зам.-кметът. Той заяви, че се обсъжда вече гратисчиите да не се свалят от превозното средство, както сега, а да им се съставя акта на място, да се снимат и после да се търсят от тях глобите.

Кметът Бойко Борисов заяви, че е допуснал поскъпване на билетите, тъй като за тази година МВР не е предвидило компенсации за своите служители, които обаче продължават да пътуват безплатно и това ще коства на общината 3,5 млн. лв. Той обърна внимание и на факта, че 55 на сто от студентите в София да от други градове, но Столична община плаща за тях.

Велизар Стоилов пък напомни, че през тази година бюджетът за транспорта е с 5,5 милиона лева по-малко, а в същото време има сто процента увеличение на горивото и 60 на сто на електроенергията.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

51 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. Една българка
    #53

    Бойко Борисов да не пропуска, че тези студенти, които идват от провинцията, оставят пари в софия - там спят, хранят се, плащат наеми, купуват учебници - а това носи приходи на общината.

  2. от село
    #52

    ???

  3. Една българка
    #51

    Ами, че то е много социално!!!!

  4. София
    #50

    А задръстванията? Пътниците ли ги правят, та да плащат за висенето?! Ако се забрани движението на коли в лентата на автобуса и така се съдейства за движението ТОЧНО ПО ГРАФИК, тогава това решение би било приемливо. Но да се взема една 10-минутна отсечка за половин час или повече и да се таксува на време е недопустимо и гавра с потребителите на услугата!Новото увеличение на цените е удар по редовните пътници. Ако се накарат циганите да си плащат, приходите ще се увеличат чувствително!

  5. баги
    #49

    просто няма да дупчим билети-всички солидарно-ха да видим как ще съставят акт и глоба на цял рейс??????докога това овчедушие????

  6. Deja
    #48

    Значи:пенсионерите да им се забрани в пиковите часове да ходят за краставици и вода и да нямата намаление за тези часове. Но най-важното е да почнат да се глобяват циганите, защото докато тях ги подминават и аз няма да си дупча билет.

  7. rabbbitt
    #47

    според мен трябва да се направи ревизия на разходите за гориво за градския транспорт. Публична тайна е че шофьорите крадат гориво, масло и дори гуми. Един шофьор на автобус от ГТ си докарва по 500-700лв. допълнително от кражба на месец. А на един автобус са двама такива. Правете сметка за течовете...Има и друго. Пенсионерите не могат да плащат, но и не трябва да се движат безплатно. Решението е т.нар. пенсионерски билети. Дават им се по Х билета на месец и като им свършат да се оправят. А не да ми киснат по цял ден в транспорта и да ходят да наливат минерална вода...

  8. Пътувал в чужбина
    #46

    Съжалявам, че отново се намесвам, но въпросът е принципен. Дали наистина "обективен" разсъждава така или това му е втълпено -директно или от медии и медийни изяви. Не е важно, че София е най-скъпият град,важно е, че навсякъде транспортът е неадекватно скъп на доходите в България. Важно е, че не минималният брой гратисчии са виновни (абсолютно смешен довод, казах вече за максималната степен на ИЗПОЛЗВАЕМОСТ НА ТРАНСПОРТА У НАС В СРАВНЕНИЕ с другите страни т.е. много повече приходи)виновни са огромните

  9. p
    #45

    Ненормална история....транспорта определено не е на нужното ниво и за 30 ст.но тва е бате .....пенсионерите определят кво ще се случва...въпреки че няма да доживеят да видят резултатите

  10. 17
    #44

    Преди много години имах възможност да се запозная с доклада Ран/Ът - там се споменаваше (цитирам по памет) - че към 2017 г. България ще достигне (като цяло) стандарта от 1989 г. (т.е. най-лошата година на др. Т.Х.Ж.)Може и да греша, но беше нещо подобно.Поздрави

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.