Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Открит е конкурс за концесия на терминал за опасни товари на порт Варна

0 коментара

Процедура за отдаването на 35-годишна концесия на зелено на терминала за наливни опасни товари на пристанище Варна-запад откри в понеделник Министерството на транспорта и съобщенията. Конкурсът за избор на фирма, която да изгради със собствени средства терминала, ще е едностепенен и неприсъствен, съобщиха от ведомството.

Документи за участие в надпреварата могат да се закупят от днес до 28 март в транспортното министерство. Книжата ще се продават за 3 хил. лева, внесени в банковата сметка на ведомството

Заявления за участие в конкурса ще се приемат до 30 март срещу разписка за внесен депозит в размер на 70 хил. лв. До 6 април сформираната за целта комисия ще излезе с решение кои кандидати да допусне до участие в процедурата или в седемдневен срок от изтичането на времето за отстраняване на евенуалните нередности по документацията.

Конкурсът ще се проведе в първия работен ден след изтичането на 30-дневния срок от влизането в сила на решението на комисията за допуснатите участници.

Целта на концесионирането на терминала за наливни опасни товари е чрез привличане на финансово стабилни частни инвеститори държавата да придобие модерна специализирана инфраструктура за обработка на специфичните товари, аргументират се от транспортното министерство. От ведомството на Николай Василев смятат, че така ще се подобри качеството на обслужване и ефективността на пристанищните дейности.

Терминалът ще бъде изграден върху територия от 120 дка. Концесионерът ще бъде задължен да построи пристан за разтоварване на танкери със сливно-наливни съоръжения, тръбопроводи, сгради и инсталации за електроснабдяване и водоснабдяване, пътища и подходи. Следва да осигури и съответната технология и технически средства за обработка на товари с дихлоретан, сярна киселина, солна киселина и течен тор.

Проектирането, изграждането и въвеждането в експлоатация на новия терминал ще се извърши в срок, съгласно предложението на спечелилия кандидат в конкурса. Този срок не трябва да е по-дълъг от 3 години, считано от датата на влизане в сила на концесионния договор, предвиждат условията на процедурата.

Размерът на инвестициите, които трябва да вложи концесионерът за изграждането и оборудването на новия терминал, е минимум 16 млн. лева.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

0 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.