Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Парите за железниците догодина увеличени с 95 млн. лв.

1 коментар
Парите за железниците догодина увеличени с 95 млн. лв.

"Български държавни железници" (БДЖ) и Национална компания "Железопътна инфраструктура" ще получат допълнителни 94.5 млн. лева от държавния бюджет за догодина, а решението е взето на съвета на тройната коалиция миналата седмица. Това съобщи изпълнителният директор на НКЖИ Антон Гинев по време на отчета за дейността на компанията през 2008 г.

Така общата сума за издръжка и модернизация на железницата ни през 2009 г. става 374.5 лв. - малко повече от половината на 706-те милиона лева, поискани през октомври от министъра на транспорта Петър Мутафчиев. С тях дружествата трябва да обновят релсовия път, жп техниката, както и подвижния състав на БДЖ. Тяхното трагично състояние причини няколко тежки инцидента, между които и пожарът във влака София-Кардам през февруари, в който загинаха 9 души. Броят на всички жп инциденти през 2008 г. е 234, или със 17 повече отколкото през 2007 г.

Приходите на НКЖИ към настоящия момент са паднали с 30% на годишна база, съобщи още Гинев. Служители на компанията заплашиха миналата седмица със протести и блокиране на движението на влаковете, заради забавени октомврийски заплати и антикризисната програма на дружеството, в която се предвиждаше съкращения на минимум 1000 души от персонала. Към днешна дата заплатите са изплатени, а ръководството на НКЖИ постигна споразумение с работническите синдикати да освободи само хората в пенсионна възраст. До края на 2008 г. това ще са 250 човека, а през 2009 г. - още 389. "Надяваме се с тези съкращения да се "справим", каза Гинев. "Свили сме разходите си до минимум, но не за сметка на безопасността", допълни той.

Най-тежката мярка в антикризисната програма на НКЖИ е закриване на нерентабилни линии и гари, които обслужват малък трафик. Това за сега няма да се предлага, но е възможно да се случи, ако приходите на компанията продължат да падат драстично през следващата година.

От НКЖИ се похвалиха, че от неделя, когато в сила влиза новото разписание на влаковете, композицията от София до Видин ще се движи с един час по-малко, а разстоянието от София до Бургас през Пловдив ще се взема за време с 45 минути по-кратко. Това означава, че ускореният бърз влак ще стига от столицата до морето за малко под 6 часа.

Съкратеното време за пътуване се дължи на направените ремонти по железопътната инфраструктура по тези направления и оптимизиране броя на спирките, отчетоха се от дружеството.

Влаковете, които се движат по жп мрежата в страната, закъсняват с близо 44 часа всеки месец, стана ясно от отчета на компанията. Това обаче е огромен напредък, тъй като през второто полугодие на 2007 г. средномесечните закъснения са били близо 81 часа.

Четиристотин и пет хиляди лева са щетите за НКЖИ през 2008 г., заради кражби на кабели и апаратура, както и заради вандалски прояви.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

1 коментар

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. Squirt
    #1

    За същите пари.

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.