Първата безпилотна линия на метрото в Източна Европа е в Будапеща

Първото безпилотно метро в Централна и Източна Европа е по линия номер 4 в Будапеща

Първата безпилотна линия на метрото в Централна и Източна Европа е в Будапеща, съобщиха от френската компания "Алмстом", която е доставчик на мотрисите.

Автоматизираните влакови композиции се движат по новата линия номер 4 на метрото в столицата на Унгария от 28 март 2014 г.

Тя е с дължина 7.4 километра и свързва два от основните железопътни възела в града – метростанцията Kelenföld Intermodal в Буда и Eastern Railway Station в Пеща.

Първите 15 безпилотни мотриси са част от 37-те влакови композиции, които бяха поръчани за оборудването на линии номер 2 и номер 4.1

Доставката на нови мотриси за метрото, е част от най-мащабната програма за развитие и модернизация на транспортната мрежа в Будапеща.

Метрото в Будапеща се ползва от около един милион пътници дневно. Неговото изграждане започва преди 118 години.

За да свикнат пътниците с новата система, през първата година на експлоатация мотрисите ще бъдат снабдени с кабини за управление, в които ще има диспечер. След изтичане на този период, стената, която отделя кабината на машиниста от зоната, отделена за пътниците, ще бъде премахната от техниците на "Алстом".

Петнадесетте нови мотриси, които бяха доставени за линия номер 4, са с дължина от 80 метра (5 мотриси) и са с капацитет 810 пътници, от които 164 седящи.

Мотрисите имат четири разширени външни плъзгащи се врати (1.3 м.) от всяка страна, което позволява на пътниците да влизат и излизат от метрото по-бързо. Влаковите композиции могат да развиват скорост до 70 км/ч и са общо пространство, което позволява на пасажерите при необходимост да преминават свободно от едната мотриса в следващата.

Модерното осветление и светъл интериор, в комбинация с меките тонове на подовата настилка, създават отпускаща атмосфера и предлагат просторно пространство при пътуването. Комфортът и сигурността на пътниците са допълнително засилени чрез вградената климатична инсталация и съвременната информационна система.

Новото метро в Будапеща е проектирано във Франция. Неговата задвижваща система е произведена в Унгария. Производител на купетата и фактическия монтаж беше осъществен в Катовице, Полша.

Френската компания "Алстом" произвежда решения за метро в продължение на повече от 70 години. Към днешна дата, всяка четвърта метро-система в света е произведена от "Алстом". Общо 4000 мотриси по света превозват няколко милиона пътници всеки ден в 45 града като Барселона, Варшава, Сингапур, Шанхай, Нанджинг, Буенос Айрес, Сантяго де Чили и Санто Доминго.

"Алстом" е един от лидерите в производството на енергия, електропреносни системи и железопътна инфраструктура. Френската компания изгражда най-бързите влакове и автоматизирано метро с най-високия капацитет в света. Компанията осигурява готови за ползване интегрирани решения за електроцентрали и свързаните с тях услуги за широк диапазон от енергийни източници, включително хидро, ядрени, газови, въглищни и вятърни централи. Групата има 93 000 служители в 100 страни. Тя реализира продажби от над 20 милиарда евро и декларира поръчки за близо 24 милиарда евро за периода 2012/13 г.

Още от Бизнес

Защо Слави Трифонов не успя да регистрира партията си?