Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

"Пътна полиция" предлага драстично увеличение на глобата за превишена скорост

4 коментара
"Пътна полиция" предлага драстично увеличение на глобата за превишена скорост

"Пътна полиция" предлага увеличение на глобата за превишена скорост с над 30 км, съобщи в сряда началникът на "Пътна полиция" Бойко Рановски.

По думите му глобата трябва да е драстична, за да знае всеки, че когато нарушава правилата трябва да си понесе и санкцията, която му се налага.

Комисар Рановски, цитиран от "Фокус" заяви, че ще бъдат предложени и промени в законодателството, насочени към бързо и ефективно събиране на глобите. От изпратените електронни фишове чрез пощенски услуги 50 процента се връщат като невръчени. По нашето законодателство всяка следваща мярка може да се наложи, само ако известието за глобата е получено, обясни Рановски и добави, че когато това не се случи, МВР изпада в омагьосан кръг и започва безкрайно търсене на нарушителите от полицейски служители.

Затова от "Пътна полиция" предлагат промени, с които след като нарушителят не е бил открит, глобата да се оповестява в интернет и да се смята за връчена от момента на обявяването ѝ.

Шефът на "Пътна полиция", който обяви старта на инициативата "Шофирай отговорно и толерантно", посочи, че най-честите причини, които водят до произшествия с голям брой загинали и ранени, са превишена скорост, неправилно изпреварване и маневри.

По думите на Рановски тенденцията да се увеличава броят на загиналите по пътищата продължава и през тази година. Той добави, че почти една година по пътищата е нямало контрол, което е довело до създаване на чувството за безнаказаност сред шофьорите. За да се върнем на старото положение и да създадем респект сред водачите, ще е необходимо време, заяви Рановски.

За първите осем месеца на 2015 г. у нас са загинали 500 души при катастрофи, каза Рановски. Регистрираните тежки произшествия са 5242, като 6521 души са били ранени. Катастрофите са със 149 повече спрямо същия период на миналата година, а загиналите - с 26. Само от началото на септември 2015 г. по пътищата са загинали 55 души, а 540 са били ранени.

"Пътна полиция" и сдружението "Отворена младеж" започват кампанията "Шофирай отговорно и толерантно", насочена основно към младите хора на възраст между 18 и 25 години. По нея ще се извършват проверки по метода на широкообхватния контрол и ще се раздават брошури. Кампанията започва днес на територията на областните дирекции на МВР в София и в Перник и ще продължи в още няколко области, включително и през следващата година.

Водачите със стаж до 3 години причиняват голям брой от тежките пътнотранспортни произшествия. "За 8 месеца водачи със стаж до 12 месеца са причинили 67 от пътните инциденти с 15 загинали и 75 ранени. Водачи със стаж до 2 години са причинили 265 катастрофи със 17 загинали и 357 ранени", заяви Рановски.

Той посочи, че има и самокатастрофирали водачи, като тези инциденти се случват предимно на второ и третокласните пътища. Според Рановски водачите знаят, че в тези места няма контрол и не съобразяват скоростта с пътните условия, вследствие на което, възникват тежки инциденти. "Броят на загиналите при произшествия с 1 МПС е равен на броя загинали на сблъскалите се МПС", добави Рановски.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

4 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. Коментарът е изтрит в 21:19 на 25 май 2018 от автора.
    #4
  2. Ян Иван
    #3

    Както винаги се тръгва и за съжаление спира с най-лесното и най-неефективното-вдигане на глобите. С подобна логика може да се забрани да се карат изобщо автомобили и неминуемо катастрофите ще намалеят, но и катаджиите ще обеднеят. Мерките трябва да са комплексни: пътища, пътни знаци, технически изправни автомобили, безпристрастен контрол без пряко участие на просяци-катаджии! Не може на всяка керемида или удобен храст да има знак за ограничение на скоростта, който дори този, които го е поставил не

  3. горд
    #2

    НЕ СКОРОСТТА, А НЕОБУЧЕНИТЕ, ДРОГИРАНИТЕ И ПИЯНИ ШОФЬОРИ УБИВАТ!! АМА НАЙ ЛЕСНО Е ДА СЕ ВДИГАТ ГЛОБИТЕ И ДА СЕ ГЛОБЯВАТ ШОФЬОРИ СЛЕД ЗНАЦИ С НЕРЕАЛНО/НЕОБОСНОВАНО ОГРАНИЧЕНИЕ НА СКОРОСТТА, КАКВИТО ИМА ПОВСЕМЕСТНО!

  4. Galatianec
    #1

    По дяволите, това само няма да намали жертвите. Бих искал да видя потърсена отговорност от фирмите наети да поддържат пътищата за поставена видима нощно време хоризонтална маркировка. Вие карали ли сте нощно време, не знаете ляв завой ли идва или десен, защото няма маркировка, нищо не се вижда? Мръсни мантинели със зацапани отразители, иначе дузина застрахователя се борят да вземат договора.. Хората не са чак такива идиоти, като има адекватна маркировка хомо сапиенса сработва на първично ниво.

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.