Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Пенсиониран руски адмирал: "Курск" потънала заради удар с натовска подводница

8 коментара
Пенсиониран руски адмирал: "Курск" потънала заради удар с натовска подводница

Пенсиониран руски адмирал заяви, че катастрофата с подводницата "Курск" през 2000 г. била предизвикана от сблъсък с подводница на НАТО. Това е недоказано твърдение в противоречие с официалното заключение, че най-тежкият морски инцидент в постсъветската история на Русия е бил резултат от дефектно торпедо, предаде Асошиейтед прес.

Пенсионираният адмирал Вячеслав Попов, който е бил командващ на руския Северен флот, когато "Курск" експлодира и потъна по време на морски учения в Баренцово море, отправи обвинения в публикувано днес интервю. В него той казва, че натовска подводница неволно се ударила в "Курск", докато я следяла от близко разстояние. Попов каза за държавната агенция РИА "Новости", че западната подводница също била повредена при мощната експлозия и изпратила сигнал за бедствие от района. Адмиралът не каза коя е била натовската подводница и призна, че няма доказателства, с които да подкрепи твърденията си.

Говорителят на Кремъл Дмитрий Песков отказа да коментира казаното от Попов и припомни, че официалното разследване е заключило, че катастрофата е била предизвикана от експлодирало гориво, изтекло от дефектирало торпедо.

Попов, който беше обвинен за мудната си и неадекватна реакция на катастрофата в качеството му на командващ Северния флот, и преди е говорил за сблъсък, предизвикал катастрофата, но сегашното му изявление е по-директно и по-подробно.

Съобщения в руски медии споменаваха за две американски и една британска подводница, които били забелязани в района, близо до руските морски учения в Баренцово море, когато стана катастрофата с "Курск".

"Курск" потъна на 12 август 2000 г. след две мощни експлозии. Повечето от 118-те души екипаж загинаха веднага, но тъй като подводницата потъна само на 108 метра от повърхността, 23 души от екипажа успяха да избягат в задния отсек и там чакаха помощ.

Обърканото командване на руския флот изгуби часове, преди да започне издирване, а властите отказаха предложения за западна помощ и упорито изпращаха руски мини подводници, които направиха няколко безуспешни опити да се скачат с аварийния люк на "Курск. Седмица по-късно Русия най-после извика норвежки водолази. Само за броени часове те отвориха люка, но вече бе твърде късно за спасяване на когото и да било.

След катастрофата високопоставени военни от руския флот казаха, че първоначално оцелелите може да са били живи в продължение на три дни. Разследването обаче в крайна сметка заключи, че те са починали от отравяне с въглероден оксид в рамките на 8 часа след взрива - много преди да може да пристигне каквато и да било помощ.

Неадекватният начин, по който бе ръководена операцията по спасяването на екипажа на подводницата, разтърси страната и накърни престижа на президента Владимир Путин, отбелязва АП. Останките на "Курск" бяха извадени през октомври 2001 г., което позволи на разследващите да извадят и 115 тела и да претърсят разрушения корпус на подводницата за улики за причината за катастрофата.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

8 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. Джелсомино
    #8

    Четох в руска медия коментарите на руснаци, мнозинството обвиняват адмирала за неадекватното му поведение при катастрофата, никой не обвини американците.

  2. Кремлинско Хуйло Путлер
    #7

    Естествен, че е била натовска и нашия, червен президент е бил на нея !

  3. The Rock
    #6

    Може и натовска подводница да е била. Но явно е някакъв нов клас подводница, която може да устои на такъв взрив.

  4. Jack Daniels
    #5

    Мммм... даааа... А когато месец по-късно изгоря телевизионната кула в Останкино - Причината беше сблъсак с американска телевизионна кула която била на близо.

  5. Becko
    #4

    Да, руската административно-командна система по принцип е ужасна, но "катастрофата с Курск" е от друго естество и отдавна има своето логично обяснение - достатъчен е бегъл поглед в ютюб...

  6. Гений
    #3

    Виновна за злополуката е руската административно-командна система, наследена от Златната Орда. Човешкият живот има нулева стойност, дребният началник е божество. Народ няма, вместо него - население. Така че да, Натовска подводница, кой друг? Следващият път ще са извънземните! Мир на душите на загиналите моряци, Бог да ги прости... И Хагски трибунал за алкохолиците с по четири червени звезди и самозабравилия се лилипут!

  7. В и К
    #2

    Още малко и ще кажат че полет MH17 се е сблъскал с натовка подводница.

  8. Иван Козов
    #1

    По-важно е мнението на Владимир Висарионович Путин-Куроедов (на руски Пиздин-Хуесосов), който изпълняваше две функции по онова време- като адмирал на флота (четири звезди) Владимир Куроедов беше главнокомандващ на флота, а като Владимир Путин беше министър-председател. Последният, когато беше попитан какво е станало с подводницата, отговори така: "Тя потъна."

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.