"Перно Рикар" дарява чист алкохол за дезинфектанти

"Перно Рикар" дарява чист алкохол за дезинфектанти

Един от водещите световни производители на вина и спиртни напитки "Перно Рикар" (Pernod Ricard) обяви, че дарява промишлени количества чист алкохол за производство на дезинфектанти за ръце, които в момент на битката с коронавируса не достигат и на необходими на здравните заведения.

Досега местните филиали на компанията са дарили чист алкохол във Франция, в Ирландия, Швеция, Испания, САЩ и Канада, а скоро това ще се случи и в други страни.

Само от предоставените 70 хил. литра във Франция могат да се произведат 1.8 милиона индивидуални 50 мл флакони с хидроалкохолен гел. Дезинфектантите се правят в партньорство с Laboratoire Cooper, един от водещите производители във Франция за продукти за здравето за ежедневна употреба. В Швеция предоставеният чист алкохол се произвежда от фабриката, произвеждаща водката "Абсолют" (Absolut Vodka), докато в Ирландия производителят на брандовете "Джеймисън" (Jameson) и "Пауърс Уиски" (Powers Whiskey), допринася с дарениe на алкохол за дезинфектанти.

"Днес светът е изправен пред голяма пандемия и от социално отговорните компаниите се изисква не само да гарантират безопасността на служителите си, но и да допринесат за общите усилия в борбата срещу нея – всяка компания в съответствие със своите възможности. Споделяйки нашите ресурси и предоставяйки нашите производствени мощности, където са необходими, ние подкрепяме нашите съграждани и местните власти в тези безпрецедентни времена, тъй като вярваме, че само заедно можем да спечелим борбата срещу Covid-19", коментира Александър Рикар, председател и главен изпълнителен директор на "Перно Рикар".

Компанията допълва, че активно развива и други проекти в подкрепа на местните общности в трудните времена по време на пандемия. В Индия нейната фондация е мобилизирала мобилни медицински клиники, които обикалят сред местните общности и в населените места в близост до 11 производствени обекта на "Перно Рикар", провеждайки масови санитарни и осведомителни обучения за Covid-19 на местни езици.

В САЩ и Румъния компанията помага на барманските общности да преминат през този финансово труден период. В съседна Румъния тя наема бармани (които в момента нямат възможност да работят) за създаване на видео уроци. Видеоклиповете насърчават хората да си останат вкъщи, като същевременно включват полезни съвети как да си направим коктейл у дома и информация за отговорното потребление. В САЩ марката Jameson стартира проекта #LoveThyBartender, който има за цел да събере 500 000 долара в подкрепа на гилдията на барманите в САЩ. Освен това, Jameson е поела ангажимент да удвои всеки дарен долар до 31 март 2020 г. (до максимум 100 000 долара).

Поради разпространението на вируса, "Перно Рикар" отменя редица свои събития, сред които и финала на предприемаческото състезание "Чивас Венчър" (Chivas Venture 2020). Компанията е решила да разпредели наградния фонд от 1 милион долара по равно между 26-те финалисти. Сред тя е и българският стартъп ENOVA H2O. По този начин всеки финалист ще получи сигурно финансиране от 40 000 долара, за да може да продължи своята дейност по реализирането на социално предприемачески проекти, което в сегашните извънредни условия е дори по-важно от преди, посочват от световният производител на алкохолни напитки.

Споделяне

Още от Бизнес

Какво показва отмяната на карантини за VIP- персони в България?