Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Пет фирми кандидатстват за модернизацията на МиГ-29

0 коментара

Пет са фирмите, подали оферти за възстановяване и модернизация на изтребителите МиГ-29. Това са руската самолетостроителна корпорация "МиГ", израелските "Елбит системс" и "Израел еъркрафт индъстрийс", консорциумът EADS и беларуският 558-и авиоремонтен завод "Барановичи". Фирма MAPS е закупила документация, но не е подала оферта.

В Руската самолетостроителна корпорация "МиГ" работят над 13 хил. души. Корпорацията притежава оборудване за разработка и производство и е способна да произвежда самолети. РСК сътрудничи с научноизследователски институти и експериментални конструкторски бюра.

Елбит системс (Elbit Systems)е създадена при сливането на две компании през 2000 г. - Ел-оп (El-op) и едноименна компания - Елбит системс, създадена като компютърна фирма през 1966 г. В компанията работят 4100 души, като половината от тях са софтуерни инженери и разработчици. Елбит системс произвежда електронни отбранителни системи, усъвършенства самолети и хеликоптери, модернизира танкове и подсигурява военноморски съдове със съвременна техника.

Израел еъркрафт индъстрийс (Israel Aircraft Industries) е създадена през 1953 г. и започва дейността си със 70 работници. Фирмата е с държавно участие и е специализирана във високите технологии - безпилотни въздушни машини, системи за ранно предупреждение, анти-тактически балистични ракети, в областта на авиацията, космоса и телекомуникациите. Тя притежава почти 50 процента от експорта в областта на отбраната на Израел.

EADS (European Aeronautic Defence and Space Company) - Европейска авиационна, отбранителна и космическа компания/е създадена след сливането на Даймлер-Крайслер-Аероспейс (DaimlerChrysler Aerospace) - Германия, Аероспасиал Матра (Aerospatiale Matra)- Франция, и КАЗА /CASA/ -Испания през 2000 г. В нея работят над 100 хил. души. Компанията произвежда и доставя самолети за гражданската авиация, хеликоптери, космически спътници и инфраструктура, военнотранспортни и бойни самолети, отбранителна и гражданска техника, технологии и услуги.

558-и авиоремонтен завод "Барановичи" се намира в едноименния град в Беларус и е създаден в края на Втората световна война. Заводът е специализиран в работа по съвременни бойни самолети като МиГ-29, СУ-17 и Су-27.

Министерският съвет взе решението за модернизация на изтребителите на 20 септември 2001 г. Обществената поръчка за възстановяване на експлоатационната годност и обновяването на 16 бойни машини и 4 учебни самолета бе възложена на 11 декември, със заповед на военния министър Николай Свинаров.

Днес офертите бяха публично отворени в министерството на отбраната в присъствието на журналисти и представители на фирмите - кандидатки. Вчера в 17.00 часа бе крайният срок за подаването на офертите. И петте фирми са подали документи вчера.

Във всяка оферта е съставена от две части - военно-технически и финансова част. В първата част от своите оферти фирмите предлагат как да бъдат възстановени изправността, двигателите и всички компоненти на самолетите, по какъв начин ще бъдат заменени и модернизирани системи и средства от бордовото радио-електронно, електро и специално оборудване на МиГ-овете, както и внедряването на опознавателна система "свой-чужд", съвместима със стандартите на НАТО.

Изрично условие към участниците е авиоремонтният завод "Г.Бенковски" - Пловдив да бъде подизпълнител на проекта. Той ще бъде лицензиран и сертифициран, а всички фирми-участници в конкурса трябва да са оторизирани от главното конструкторско бюро на самолетите МиГ-29 - "Микоян" със сертификат за качеството на крайния си продукт.

Първо ще се преглеждат военно-техническите параметри и ако те бъдат одобрени от комисията ще се отваря и втория плик, в който са посочени финансовите параметри на сделката. Въпреки че средствата за изпълнението на поръчката се поемат от държавния бюджет, финансовите разчети няма да са решаващи за изпълнението на поръчката.

От днес междуведомствена комисия, съставена от юристи и икономисти от министерствата на отбраната, на външните работи и на икономиката, както и на Сметната палата, ще проучва и оценява офертите. Неин председател е началникът на ПВО генерал-майор Димитър Георгиев. В седемдневен срок след приключване на работата комисията ще обяви името на фирмата, която ще модернизира самолетите.

Очаква се това да стане в началото на февруари, тъй като няма да се чака крайният срок, обясниха от военното министерство.

Цялостната модернизация на бойните самолети трябва да приключи до 2004 г., а за тази година е предвидено обновяването на 4 машини.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

0 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.