Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Пежо придобива Опел и става автомобилостроител № 2 в Европа

4 коментара

Френският автомобилен холдинг Пе Ес А груп (PSA Group), обединяващ марките Пежо (Peugeot), Ситроен (Citroen) и луксозната Де Ес (DS), съобщи официално в понеделник, че се е споразумял да купи губещия европейски бизнес на американската компания Дженерал мотърс (General Motors Co.) за 2,2 милиарда евро (2,3 милиарда долара), съобщи Ройтерс.

Пе Ес А ще плати 1,3 милиарда евро за европейското подразделение, произвеждащо коли от германската марка Опел (Opel) и британската Воксхол (Vauxhall), както и 900 милиона евро за европейската част на финансовата компания Джи Ем файненшъл (GM Fiancial), съвместно с френската банка Бе Ен Пе Париба (BNP Paribas).

Френският концерн се ангажира да върне Опел и Воксхол на печалба, прицелвайки се към оперативен марж от 2 процента до три години и 6 процента до 2026 година, при подкрепата на икономии от мащаба за 1,7 милиарда евро, отбелязва Ройтерс.

Сделката, обявена в понеделник в Париж от Дженерал мотърс и производителя на Пежо и Ситроен, ще пренареди сектора и ще създаде автомобилостроител номер 2 в Европа след Фолксваген (Volkswagen). Обединената компания би могла да прави по 5 милиона коли годишно, посочва Асошиейтед прес.

Дженерал мотърс къса връзки с Опел след 90-годишна собственост върху марката. Около 9 милиарда долара са загубите на американския автомобилен гигант в Европа от 2009 година, припомня ДПА.

Придобиването на подразделението, което подлежи на одобрение от регулаторните власти, вероятно ще бъде завършено до края на годината.

Сделката предвижда да бъде поет контролът над 12 производствени съоръжения, в които работят над 40 000 души.

Опел има 38 000 служители в седем европейски страни, а в британските заводи на Воксхол са наети около 4500 души.

На фона на опасенията за загуба на работни места главният изпълнителен директор на Пе Ес А Карлос Таварес обеща да спази сегашните ангажименти на Дженерал мотърс към работниците.

Американската компания ще запази производствения си център в италианския град Торино.

Дженерал мотърс и Пе Ес А, които в миналото са имали съвместна дейност, ще продължат да си сътрудничат в технологиите за електромобили.

Цената на Опел изглежда сравнително малка заради голяма вноска в недофинансиран пенсионен план на германския автомобилопроизводител.

Изкупуването бележи голям положителен обрат за групата Пе Ес А, която само преди три години бе спасена от китайски инвеститори и френската държава, изтъква АП.

Шефът на френската група Карлос Таварес коментира, че сделката променя хода на играта за Пе Ес А, а директорката на Дженерал мотърс Мери Бара я определи като печеливша и за двете страни.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

4 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. анита хегерланд
    #4

    Франция става лидер в производството на автомобили за Европа?! Защо в България преобладават немските коли?!

  2. Entdecken
    #3

    Преди няколко години Путин искаше да купи Опел, но американците му показаха среден пръст главно заради индустриалната собственост. Дано фрацузите не се поддадат на натиска на путя-късия.

  3. Коментарът е изтрит в 20:33 на 16 януари 2022 от автора.
    #2
  4. Milenca
    #1

    Горе-долу за същите пари ние имаме един гьол, и придобихме един самовар. Или май сме дали повече?

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.