Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Пивоварният бранш у нас се върна към най-успешните си продажби

0 коментара
Снимка: ЕПА/БГНЕС

Пивоварният бранш в България се върна към най-успешните си продажба от преди осем години, реализирайки на пазара над 5.181 млн. хектолитра бира, предлагайки на ценителите седем нови продукта в нови опаковки и нови разфасовки и плащайки с 5 процента повече акцизи в бюджета през 2016 г. Това сочат обявените данни след годишното събрание на Съюза на пивоварите в България (СПБ).

Пуснатите на пазара обеми пиво от членовете на организацията – ”Болярка - ВТ”, "Бритос”, "Загорка”, "Каменица”, "Карлсберг България” и "Ломско пиво”, са с 2.5% повече от продажбите им преди година.

Запазват се тенденциите за намаляване на дела на продажбите в РЕТ бутилки, който за 2016 г. е 57.5% при 60% през 2015 г., и увеличаване на дела на кеновете до 13%. Стабилни остават нивата на продажбите в стъклени бутилки - 24%, и на наливното пиво (кегове) с 5.5%. В сравнение с 2015 г. лек ръст от 4% беше отчетен при експорта на бира. Традиционно около 93% от консумираното в страната пиво се осигурява от членуващите в съюза пивоварни.

"Реализираните от членовете на СПБ количества бира през 2016 г. са най-високите за последните 8 години. Продажбите се доближават до обемите им от 2007 и 2008 г., които бяха едни от най-успешните за бранша", коментира Ивана Радомирова, изпълнителен директор на сдружението. Тя припомни, че тогава бяха отчетени 5,3 млн. хектолитра бира продажби на членовете на съюза, но при действащи към онзи момент 9 пивоварни.

Радомирова смята, че откриването на нови малки и микро пивоварни стимулира развитието на категорията с разнообразие от различни стилове и асортименти бира.

През 2016 г. членовете на СПБ са обогатили портфолиото си с марките "Болярка Радлер", "Столично пейл бок", "Каменица Старо пиво", "Старопрамен дарк" (Staropramen Dark), "Плевен пиво", "Пиринско Младо пиво", "Гримберген Лънч" (Grimbergen launch). Освен тези 7 нови продукта пивоварните компании са позиционирали на пазара над 30 нови опаковки и разфасовки бира, което означава хиляди левове инвестиции за обновената гама от бутилки, кенове, етикети и капачки, отчитат от съюза на пивоварите.

По данни на Агенция "Митници" постъпленията от акциз за бира през изминалата година са 81.3 милиона лева, което е с 4 млн. лв. повече спрямо 2015 г. Платеният от бранша ДДС е за 60 млн. лева.

Съюзът на пивоварите в България (СПБ) обяви, че направените от неговите членове инвестиции през миналата година са за близо 43 млн. лв. Те са вложени в модернизиране и изграждане на нови производствени, складови и лабораторни помещения, финализиране окомплектоването на инсталации за анаеробно пречистване на отпадни води, изграждане на климатизационни системи, нови производствени апарати и IT оборудване; автоматизирани системи за бутилиране и етикетиране на готовата продукция.

В производството на пиво и малц у нас работят 2400 човека, по данни на НСИ, а средният осигурителен доход в бранша през миналата година е 1350 лева.

На общото събрание на пивоварите е отчетено, че освен за своето бизнес развитие браншът продължава активно да работи и да инвестира в общите си инициативи за социална отговорност.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Подкрепете Mediapool.bg с 5€, за да разчитате и занапред на независима, професионална и честна информационно-аналитична медия.

0 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Подкрепете Mediapool.bg с 5€, за да разчитате и занапред на независима, професионална и честна информационно-аналитична медия.