Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

По-ниска скорост и само дневно каране за младите шофьори

12 коментара
По-ниска скорост и само дневно каране за младите шофьори

Частни фирми ще провеждат шофьорските изпити. Това предвиждат промените в Закона за движение по пътищата, приети от правителството в четвъртък.

В момента обучението на бъдещите водачи се провежда от частници, но изпитът за книжка се провежда от автомобилната администрация.

Държавата обаче си запазва функциите да определя условията и реда за провеждане на шофьорските изпити и да контролира оценяването им. Организирането и провеждане на изпитите ще бъде възлагано след конкурс и сключване на дългосрочен договор с лицето, което го спечели.

Контролът върху цената на изпита също остава държавно задължение Тя ще бъде доказвана чрез представяне на нейните компоненти още на етапа кандидатстване за провеждане на дейността. Изпълнителят на услугата няма право да извършва каквото и да е повишение без съгласието на държавата.

От държавната администрация ще бъде изведена още една неприсъща за нея дейност - провеждането на психологическите изследвания на кандидатите за шофьори. Регистрацията на лицата, които отговарят на условията за провеждане на психоизследванията, ще се прави от Изпълнителната агенция "Автомобилна администрация".

Министърът на вътрешните работи Михаил Миков съобщи, че се обсъжда вариант новите водачи през първата година от придобиването на правоспособност да нямат право да шофират в тъмната част на денонощието.

Статистиката показва, че именно в първата година от придобиването на правоспособност е най-висока смъртността и причинените травми, затова се налагат някои ограничения по отношение на тези лица, заяви Миков. Те ще имат не по 50, а по 40 точки и след една година, ако нямат нарушение, ще придобият нормалния брой точки.

Спорен въпрос, който подлежи на дискусия, е идеята за новите шофьори да важи с 10 км по-ниска скорост от обозначената на знака. Искаме да кажем на хората, които са взели книжки току-що, да внимават през първата година, докато натрупат опит, каза Михаил Миков.

Обсъжда се и друга мярка - когато нов шофьор вози младежи в колата, трябва задължително да има и шофьор с повече опит до него. По думите на вътрешния министър статистиката показва, че са много случаите, в които група младежи се качват в една кола и после зачернят няколко семейства.

Предлагаме, както и при футболното хулиганство, санкцията за някои от случаите на нарушения да е с мярката "полагане на обществено полезен труд", заяви Миков. Кметът на съответното населено място, след решението на съда ще прецени къде да става това - в общината, в болницата или да мете улиците, но да полага обществено полезен труд, добави той.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

12 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. наивник
    #13

    Току що родния Парламент насърчи корупцията! Частници ще се пазарят за книжка! Ами не излизайте от къщи без брони!Що се отнася до глупостта да се намали максималната разрешена скорост: Що за глупост! Най-безопасна е скоростта с която мнозинството кара. Който кара по-бавно предизвиква много изпреварвания и застрашава движението!

  2. 800
    #12

    Da se zabrani na chervenite bokluci da karat.Te niamat viarna precenka za nishto

  3. Пътен знак
    #11

    Да вземат да запишат също в закона, че когато се докаже, че млад шофьор е виновник за катастрофа, да се наказват и инструкторите, и изпитващите които са му дали книжка ... И не с по 10 лева, а с по 10000.

  4. ИВ
    #10

    Водач съм от 1970 год.и благодаря на Господ,че до сега ме е пазил.А за младите шофьори-сме отговорни и ние.Зная,че по закон те трябваше да имат на предно и задно стъло знака !/внимание/.За този знак може да проверяват и КАТ.А ние,по-старите на пътя е редно да имаме в предвит,че това е нов колега,да му покажем,че по-добре е да е КАВАЛЕР на пътя,отколкото"конника без глава"Приятели-само ви подсещам.

  5. комунистан
    #9

    кога?по-честна полиция - кога ?

  6. млад шофьор
    #8

    чудят се какво да измислят. по-добре да увеличат часовете, да се въведат задължителни курсове за правилника, които да завършват с по-сериозен изпит, без който да не може да преминеш към практическата част. изобщо да се вдигне летвата, да се усложни целият процес.

  7. .dru
    #7

    които карат с 200 км/час и измитат всички от пътя си? Думата ми е за джиповете и други такива чудовища.

  8. някой си
    #6

    колкото и поправки да има,каквито и неща да се ъпгрейдват няма ли манталитет да се минава през подлез/пешеходна пътека,да се подава мигач при маневриране,да не се паркира така че да се ограничи достъпа до някъде си,не се ли работи в насока да се изкорени агресията и форсирането по улиците и пътищата,всичко е лежи да те мижам.и естествено далаверки.

  9. Ivo
    #5

    Сйщината на проблема е, че вродената и онаследена простотия, дивотия и избиване на комплекси трудно се решава със закон. Но с глоби поне може да се неутрализира до поносими граници.

  10. общ.съвест
    #4

    ха-ха!като отидат и глобят мутрите да разбираме и мутрета и мутрески или приближени на шластимащи или самите властимащи за безобразията които вършат на пътя,тогава да говорим за ефективноста от глобите.

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.