Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

По време на избори медиите работят като PR-агенции

15 коментара

Всички български медии работят с елементи на PR-агенции, особено в периоди на избори, сочи изследване на Българския хелзинкски комитет, представено в неделя на годишната среща на Българската медийна коалиция в Банско.

Медиите често правят спонтанен PR по отношение на партии или личности, а хора като Бойко Борисов и Волен Сидеров се радват на топ PR от страна на средствата за масова информация, обясни Орлин Спасов, който е един от експертите в изследователския екип.

По думите на председателя на медийната коалиция Георги Лозанов политическият PR у нас се е осъзнал след появяването на Бойко Борисов, който всъщност няма собствен PR-екип.

Той уточни, че засега PR все още е дума с негативен знак, докато самата дейност е спорна. И двете страни в допитването биха искали да се промени отношението към PR, независимо, че анкетираните непрекъснато прехвърлят вината на другия, а в текстовете има двойственост на самото говорене, добави Лозанов.

Той коментира и явлението "информационно масонство", при което представители на сенчестия и политическия елит определят информационния репертоар на една медиа заедно с нейното ръководство. Според неговата оценка, зависимостта на медиата все по-трудно става обект на гражданска реакция.

Между двеста и три хиляди лева се движи тарифата за подкуп на журналисти от PR-агенции, посочват анкетираните. Пак според тях в последните години отмира практиката да се предлагат пари срещу определени публикации.

Журналистите приемат нееднозначно практиката да се организират коктейли, партита, представяния на клиентите, пътувания за сметка на компаниите или държавните институции, както и раздаването на скъпи подаръци. Според част от тях това невинаги води до обвързване с частните интереси, но други смятат, че дори липсата на негативно отношение към различните субекти на обществения живот е достатъчно, за да изкриви присъствието на обективна оценка за случващото се.

Примерите за скрита реклама и черен PR са формулирани с различна степен на конкретност в изследването. Сочи се, че подобни текстове през годините са били страшно много във всички медии.

Като най-подозрителни области от гледна точка на скритата реклама се посочват текстовете за туризъм, за имоти, за лекарства, както и пристрастията на политическите журналисти към партиите, които отразяват.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

15 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. From Wikipedia
    #17

    Propaganda is a specific type of message presentation directly aimed at influencing the opinions of people, rather than impartially providing information. Literally translated from the Latin gerundive as "things which must be disseminated," in some cultures the term is neutral or even positive, while in others the term has acquired a strong negative connotation. Its connotations can also vary over time. For ...

  2. Киркор
    #15

    Нали всички медии близки до сърцатата на масите се държат от мекерета. И това което тиа медии правят не е PR ами си е чиста проба манипулация и промиване на мозъка на пролетариата. Добре че е интернета та да научи човек какво наистина става... ама интернет в България ползуват малцина

  3. кака Кинка
    #13

    Нашите журналисти били много евтини!

  4. chervena babichka
    #12

    Che to bez mediite koi shteshe da znae,Boiko Borisov.Lichno na men mi prilitza na mutra. No sled kato protzetoh koi e ,"kak se spraviashe s mafiata ,kak za sekundi se okazvashe na mestoprestaplenieto i nai veche za dramatichnata mu lubov po totalitarno . vreme kogato dori da se chelunesh na ulichata be opasno"Si kazah:ne mu gledai surata,vij mu delata.

  5. z
    #11

    Баш БХК да не говорят за купуване на медии и за пиари!Щото те самите не са нищо друго, освен един юдомасонски Пиар.Емил Коен да влезе в час!Как ще купиш журналист, когато има вътрешна цензура, бе кретенче!Ама ти отдавна излизе от вестинкарлъка и май не знаеш какво става!Това да не ти печата от ранните 90-те години?Трябва да купиш цялата медия, но отва вече едрут въпрос!

  6. Киркор
    #10

    Кметът Борисов открил нов светофар в столицата! И обещал до края на седмицата да открие още два! http://www.dnevnik.bg/show/?storyid=274715Хвала на теков управник, ей! Тая вечер ще заспя с една мечта по-малко.

  7. Eli
    #9

    Sega da na4ertae uste 2-3 zebri i da go davat tapite medii cela sedmica kak gi puska :). Boze mili, tova e zalno

  8. бах
    #8

    ахБанско,място-менте.за великолепие без дъно.и без предели?

  9. балдъзата
    #7

    Кръвта на дечицата ще падне върху главите на еврейчетата!

  10. ani
    #6

    С нетърпение очаквам лятно голямо високо "интелигентно"интервю с Б.Борисов направено от Лили Маринкова и В.Велева,но този път нека си сложат черните диоптри/ако им стиска/.

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.