По време на пандемията доверието в британските медии е спаднало рязко

По време на пандемията доверието в британските медии е спаднало рязко

По-малко от половината британци имат доверие на медиите като източник на информация за Ковид-19, съобщи институтът за изследване на журналистиката "Ройтерс" към университета в Оксфорд.

По време на пандемията нивото на доверие е спаднало и в момента около 8 милиона британци са изложени на риск да бъдат по-малко информирани, неинформирани или дезинформирани за болестта, докато правителството се бори с втората вълна, се казва в доклад на института "Ройтерс".

Значителното увеличаване на броя на хората, податливи на дезинформация, означава, че Обединеното кралство е по-зле подготвено да се справи със свързаната с коронавируса комуникационна криза по време на втората вълна и предстоящата зима, каза директорът на института Расмус Клайс Нилсен.

Доверието в медиите като източник на информация за пандемията през август спадна до 45 процента, от 57 процента през април.

През същия период всекидневното използване на новини за Ковид-19 е спаднало с 24 процентни пункта - от 79 на сто на 55 на сто, отбелязва докладът на института.

Докато повечето хора в Обединеното кралство са били добре информирани, значителни малцинства - около 20 милиона души, са имали усещането, че нито медиите, нито правителството са обяснили какво трябва да се прави като реакция на вируса.

Институтът "Ройтерс" е изследователски център, който следи тенденциите в журналистиката. Фондация "Томсън Ройтерс" - благотворителният клон на "Томсън Ройтерс", финансира института. 

Споделяне

Още от Коронавирус

Одобрявате ли решението за частичен локдаун?