Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Почти половината от колите в България са над 20-годишни

7 коментара
Почти половината от колите в България са над 20-годишни

40% от регистрираните 3,3 млн. превозни средства в България са над 20-годишни. Това съобщи в неделя началникът на КАТ в ДНСП полк. Алекси Стратиев. Той участва в организиран от Министерството на транспорта национален дискусионен форуми за предстоящото членство на България в Европейския съюз и за основните промени в законодателството на страната ни.

Според полк. Стратиев 25% от автопаркът на страната е на възраст между 15 и 20 години, 23% са моторните превозни средства (МПС) от 11 до 15 години, само 6% са колите, карани между 5-10 години, а най-малко са новите коли под 5-годишни – малко над 4%.

Статистиката на КАТ сочи още, че само през 2005 г. са регистрирани 209 хил. МПС. От тях 194 хил. са леки коли, от които 39 хил. нови и 170 хил. втора ръка.

Всички издадени в България шофьорски книжки се признават в ЕС, както и всички европейски свидетелства за правоуправление - в България, посочи полк. Стратиев. С някои страни България има сключени споразумения за издаване на местна книжка за кола на базата на българското свидетелство за правоуправление - без полагане на изпит на място.

Според началника на изпълнителна агенция “Автомобилна администрация” Володя Киров изпитите за шофьорска книжка трябва да бъдат анонимни, за да се въведе обективност и безпристрастност при оценяването. Така ще се пресече и купуването на книжки.

В агенцията има постъпили сигнали за такива купувания, каза Киров, но не посочи каква е цената. Всички сигнали са анонимни и трудно доказуеми, допълни той.

Министърът на транспорта и съобщенията Петър Мутафчиев обяви на дискусията, че ще има промяна в начина, по който ще се събират данъците за пътищата. Според министъра най-справедлива е електронната система за отчитане, но е много скъпа.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

7 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. aaa
    #7

    Всички издадени в България шофьорски книжки се признават в ЕСEmi az ne znam kakvo razbirat gospodata pod priznavane na knijki, no v UK s bylgarska ne mojesh daje zastrahovka grajdanska otgovornost da si napravish.I nakraya pak triabva da polojish nov izpit za da ti izdadat anglijska knijka.

  2. shofer
    #6

    abe ot kude na kude, KAT shte izliza s takiva danni? ta te sa nai-malko kompetentni po tezi vuprosi, bazata im danni e TOLKOVA NEVERNA che nyama do kude poveche! ne 50 ami poveche % ot kolita sa nad 20 godinishni... I KAKVO OT TOVA? az obicham starite koli, tryabva da se izdadat zakoni prilichashti na avstraliiskite, ne na evropeiskite! tryabva legalno da se razreshi podmyanata na dvigateli s po novi, s koeto da se stimulirat horata s po-malko sredstva da si modernizirat kolite, i da zamursyavat

  3. шофъор
    #5

    От тях 194 хил. са леки коли, от които 39 хил. нови и 170 хил. втора ръка. Както и да смятам нещата не се вързват... Да 209 хил. МПС от които 194 леки коли и т.н.

  4. Майстор
    #4

    Звучи добре, но нашите майстори и на тях ще им намерят цаката - където се е вземало, пак ще се взема...

  5. Шофьор без книжка
    #3

    хем съм съгласен, хем ще е по - добре!

  6. Геле
    #2

    Една правилна констатация на Стратиев. Е, и?

  7. woko
    #1

    Тъпите депутати да махнат разните ДДС-та и такса рушвет в митниците та да може парите на българина да имат малко повече тежаст.

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.