Половината зрители ще гледат телевизия през мобилни устройства до 2020 г.

Всеки трети потребител ще ползва виртуална реалност, сочи проучване на "Ериксон"

Половината зрители ще гледат телевизия през мобилни устройства до 2020 г.

Само след три години половината любители на телевизията ще гледат програми и филми не на телевизори, а през смартфони, таблети и лаптопи и ще предпочитат видео по заявка (Video On Demand), а една трета от тв зрителите ще се потапят във виртуална реалност. До 2020 г. ще се изравнят гледащите обикновена телевизия и видеото по заявка, става ясно от доклад на "Ериксон" (Ericsson) за тенденциите и очакваните промени на пазара за видео забавление, проведен в 13 държави и оповестен в понеделник.

До 2020 г. мобилните устройства ще бъдат 50% от всички използвани устройства за гледане на телевизия, като една четвърт от тях ще са умни телефони, сочи проучването.

Зрителите вече прекарват 30 часа на седмица пред екрана, което включва всичко: гледане на класическа телевизия, интернет услуги на живо и по заявка, както и DVD и Blu-ray дискове. Повече от половината потребители днес предпочитат да гледат предавания на запис, вместо обикновена телевизия с програма. Днес двама от всеки пет потребители гледат програми и видео по избор, а интересът е толкова висок, че много от хората биха плащали повече за такова съдържание през следващата година.

Много важна се оказва мобилността на услугите, посочват от "Ериксон". Потребителите искат достъп до любимите си програми дори когато пътуват зад граница.

Тинейджърите очаквано са най-запалените зрители. Те прекарват 33 часа на седмица, посветени на видео забавления. Младежите използват предимно мобилни устройства за тази цел.

Зрителите имат по-голям достъп от всякога до телевизионни и видео услуги. Всъщност един от всеки осем потребители твърди, че в бъдеще би се изгубил в огромното количество достъпно съдържание.

Очаква се до 2020 г. една трета от потребителите да използват виртуална реалност (VR), но в момента това е свързано със сериозни разходи. Обяснимо, близо 55% от търсещите новото изживяване биха предпочели аксесоарите към тях да са по-евтини.

Една трета от анкетираните заявяват, че биха проявили по-голям интерес към VR, ако можеха да получат VR пакет от своя доставчик на телевизия и видео.

Потребителите също така високо ценят качественото изживяване както при гледане, така и при потапяне във виртуалната реалност. Близо четвърт анкетираните казват, че вече имат достъп до 4K UHD телевизори, а 1/3 планират да закупят.

Споделяне
Още от Бизнес