Полската компания "Мости" ще проектира тунела под Шипка

Председателят на управителния съвет на пътната агенция Стефан Чайков и на полската "Мости"  Ева Панамска подписаха договора за проектиране на тунела под Шипка

Полската компания "Мости Катовице" ще изработи разширения идеен проект за тунела под връх Шипка. Договорът беше подписан от Стефан Чайков, председател на управителния съвет на агенция "Пътна инфраструктура" (АПИ) и Ева Панамска, представител на компанията.

 

Договорът за изработването на проекта е на стойност 104 232 лв. без ДДС, като финансирането е осигурено по оперативна програма "Транспорт". Срокът за изпълнение е 120 календарни дни.

 

Изготвянето на идейния проект е една от стъпките за започване изграждането на тунел под връх Шипка с дължина от 3220 метра.

 

В момента се строи обходния път на Габрово и връзката с бъдещия тунел, които са с дължина от 23 км. Проектът е разделен на пет етапа. Изпълнението на първия етап – рехабилитацията на участък от 7.6 км, завърши в края на миналата година.

 

Сега се работи по втория етап с дължина 3.2 км. Той включва рехабилитацията и реконструкцията на съществуващия път, като трасето минава западно от кв. "Войново" и завършва при село Чехлевци.

 

Третият, четвъртият и петият етап са изцяло ново строителство. Третият етап, с дължина 5 км, е от пътното кръстовище при село Чехлевци до пътен възел "Дядо Дянко" в Габрово.

 

Четвъртият етап, с дължина 4.1 км, е от пътен възел "Дядо Дянко" до кв. "Радецки" и предвижда построяването и на етапна връзка на обходния път на Габрово с Шипченския проход (3.1 км).

 

В петия етап е построяването на участък от 10.5 км, включващ и тунела под Шипка с дължина около 3.2 км. Тунелът е предвиден за изграждане до 2020 г.

 

Проектът е част от трансевропейския транспортен коридор ІХ Букурещ - Русе - Димитровград - Александруполис и е възлова точка при движението в посока Север – Юг.

 

През него се осъществява преминаването на Стара планина в централната част на страната.

 

Основните транспортни направления, които ще обслужва са: Русе – Велико Търново – Шипка – Стара Загора – Свиленград (Маказа) и Оряхово – Севлиево – Шипка – Стара Загора – Свиленград (Маказа).

Още от Бизнес

Защо Слави Трифонов не успя да регистрира партията си?