
Експертизата на новата пътна настилка на столичния бул. "Цариградско шосе" е потвърдила дефекти, които вече бяха установени емпирично от всеки, който е пътувал по ремонтираната отсечка от “Орлов мост” до алея “Яворов”. В този участък са установени 14 неравности със средна дължина 25 метра, съобщи в понеделник зам.-кметът по транспорта на столицата Велизар Стоилов, само десетина дни след като най-натовареното трасе в София бе ремонтирано.
Изпълнението не отговаря на критериите по показател "надлъжна равност". По останалите показатели – носимоспособност, коефициент на еластичност и физико-механични качества, платното отговаря напълно на нормативните изисквания, пише в становището на Националната лаборатория по пътища и мостове към фонд "Републиканска пътна мрежа".
Участъкът от Ректората до “Орлов мост”, както и по моста, отговарят напълно на изискванията за надлъжна равност, обясни Стоилов.
Според пътните специалисти основната причина за дефектите е в голямата близост на ревизионните шахти по пътното платно. Затова машинистът на асфалтополагащата машина не е могъл да следи за прецизната нивелация на асфалта при полагането му, каза зам.-кметът. Той посочи, че неравността на пътната настилка е най-изразена между шахтите, както и на местата, където на машините се е наложило да изчакват доставката на асфалт.
Асфалтът се полагаше при много високи температури на въздуха заради кратките срокове поради важността на трасето и то беше пуснато веднага след ремонта, коментира Стоилов.
Постигната била договореност с изпълнителя "Пътища и съоръжения" ЕАД до месец да се извърши пълно геодезично заснемане на новоасфалтирания участък. След това ще бъдат установени участъците с неравности и те ще бъдат оправени за сметка на фирмата.
Изпълнителят ще получи парите за ремонта, който струва 1.4 млн. лв.,едва след отстраняването на неравностите, посочи Стоилов. Внесеният от фирмата депозит за добро изпълнение е 300 хил. лв. Обществената поръчка за ремонта на шосето между "Орлов мост" и “Яворов" беше обявена със задна дата - на 16 август, след като булевардът вече беше асфалтиран.
Според специалистите от Националната лаборатория по пътища и мостове, участъкът не трябва да се преасфалтира веднага, а да се изчака до месец естественото слягане на платното, вследствие на движението по него.

Полезна ли ви беше тази статия?
Ще се радваме, ако подкрепите електронното издание Mediapool.bg, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.
Подкрепете ниАбонирайте се за най-важните новини, анализи и коментари на събития от деня. Бюлетинът се изпраща до електронния Ви адрес всеки ден в 18:00 часа.
Абонамент