Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Предизборно рязане на магистрални ленти през 2013 г.

За зимното чистене на пътища не достигат шофьори

26 коментара
Бойко Борисов, Сн: БГНЕС

Предизборно рязане на магистрални ленти ще има през 2013 г. Това ще се случи, ако строителите успеят да предадат обектите предсрочно, така както са обещали на премиера Бойко Борисов. Така ако тази година бяха само двата участъка на магистрала “Тракия” и част от третия – или общо 80 км, догодина се очертава да бъдат тройно повече и то на четири магистрали. Освен това ще бъдат оправени пътищата по морето, така че да не се препятства активният туристически сезон. Това стана ясно от начертания в петък екшън план за 2013 г. от министъра на регионалното развитие и благоустройството Лиляна Павлова.

Последният участък на “Тракия” от Петолъчката край Сливен до Карнобат трябва да бъде готов до февруари. Очакванията са обаче да има забавяне от страна на строителя - консорциум с водещ партньор “Холдинг Пътища”, и обектът да бъде пуснат напролет.

Два участъка от магистрала “Хемус” също ще бъдат пуснати преди изборите догодина. Единият е пътят при гара Яна, където финансирането е с европейски средства. Другият е отсечката от Белокопитово до Шумен, която се изгражда с държавни пари. Те трябва да бъдат открити за началото на активния туристически сезон, уточниха от пътната агенция.

Участъкът от Долна Диканя до Дупница на магистрала “Струма” също се очертава да бъде пуснат предсрочно, стана ясно от думите на министър Павлова. Строителят консорциум “Струма І”, в който влизат италианската “Импреза“ и българските “ГБС-Инфраструктурно строителство“ и “Пътстрой 92“ са обещали да пуснат обекта през лятото, въпреки че срокът им е чак за есента.

Само рязането на лентата на строящата се магистрала “Марица” ще остане за следващото правителство, което ГЕРБ се надява, че ще е негово. Единият участък от магистралата трябва да бъде завършен през август 2013 г., а другият през ноември.

Освен това е планирано да започне строителството на Северната скоростна тангента край София, магистралата София – Калотина, обходите на Враца и Монтана, както и на пътя Мездра – Враца. Всички те се финансират с европейски средства.

Пътищата по морето

Активно се работи и по изграждането и ремонта на пътищата по морето, за да се осигури нормален туристически сезон, посочи министър Павлова.

На пътя Русе – Шумен се строи трета лента с цел да се улесни увеличаващия се трафик към морето от страна на румънските туристи.

Изгражда се и четирилентов път от Бургас до Слънчев бряг, който е един от най-натоварените трасета. В момента се прави и обходът на Ахелой.

За новия туристически сезон ще бъде готов и пътят Царево – Ахтопол. Мостът, който падна преди дни край Ахтопол заради проливните дъждове, ще бъде основно ремонтиран. Както се казва - всяко зло за добро, и сега ще изградим на негово място по-широк и хубав, обеща министър Павлова.

Следващият месец предстои пускането и на основно ремонтираните 90 км път от Бургас до Малко Търново.

Второкласни и третокласни пътища

Въпреки че фокусът на правителството са магистралите и скоростните пътища, не забравихме и второкласните и третокласни пътища, отбеляза министър Павлова. По думите ѝ тези шосета са много важни за хората от малките населени места, които им осигуряват връзката с общинския и областен център.

Първоначално с 500 млн. лв. от оперативна програма “Регионално развитие” (ОПРР) трябваше да ремонтираме 400 км пътища, сега се очертава да оправим двойно повече, отчете тя. Причината е в спестените средства след провеждането на тръжните процедури.

До момента с европейски пари са ремонтирани общо 600 км пътища. Със спестените средства предстои пускането на нови три обекта за 30 млн. лв., с което ремонтираните пътища ще достигнат 800 км, отбеляза министър Павлова.

За зимното чистене не достигат шофьори

“Изненади от снега не може и не трябва да има. Знаем, че в неделя ще вали сняг по високите места и сме готови”, каза министър Павлова.

Над 60% от нужните материали – пясък, луга, са в наличност. Техниката все още не е по-местата си обаче, защото продължава да работи по обектите. Причината е хубавото време и удължаването на строителния сезон до 1 ноември, обясни Павлова.

Единственият проблем засега се очертавал недостигът на шофьори за снегорините. За Врачанска област се търсят 60 шофьора, а за Пернишко – не достигат 20, посочи министърът. След миналогодишните проблеми с почистването на пътя от Даскалово до Долна Диканя, който е нулевият лот на магистрала “Струма”, фирмата, която е отговаряла за зимната поддръжка, е сменена, отчете още тя.

Вече и нормативно ще бъде уредено до колко часа след снеговалеж пътищата трябва да са чисти, както и каква да бъде поддръжката им през останалото време на годината. За целта е написана нова наредба за поддържането на пътищата, която е качена на сайта на министерството за обществено обсъждане.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

26 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. Анонимен
    #26

    Много ленти ще реже Боко. Като завали снега, ще стане ясно колко качествени са магистралите и ще зейнат големите дупки. Следват ремонти и пак рязане на ленти, а господин премиера да спи направо на улицата, иначе няма да му стигне времето да разпъва ножицата.

  2. Анонимен
    #25

    Престъпник строи пътища?Няма такова чудо.По точно е-краде от строежа им.Защо дебелата министърка не направи съпоставка,колко е построено при тройната,и на каква цена и колко при бб и на каква цена.Тогава сами ще преценим кой краде или е крал.

  3. Анонимен
    #24

    20, споменатият от Вас държавен ръководител е дал този и много други примери за библейското превъплащение на думите в дела.

  4. Анонимен
    #23

    Кучето на Бойко стана световен шампион Кучето на премиера Бойко Борисов – Лазар стана световен шампион в породата българско овчарско куче, мъжки пол, съобщи bTV. Лазар спечели титлата на финалите за Световната киноложка купа, които за първи път се провеждат у нас.

  5. Анонимен
    #22

    7-и:"Това което се прави е много повече от всичко направено досега." Не се впечатлявайте от нон-стоп пиара на правителството по темата "градим България", най-паче чрез магистрали. Изграждането на автомагистрали в БГ започна през далечната вече 1974 г., вървеше и през Тройната, ще върви и след Герб...

  6. Анонимен
    #21

    Де да може индивидът от снимката някак да се разсее с ножичката и да си кръцне я макарите, я нещо друго. Писна ми от човекоподобни да ми се хилят нагло от снимките на изданията и екрана на телевизията.

  7. Анонимен
    #20

    За информация на герберованите тикви: "В 1931 году Иосиф Сталин принимает, построенный в рекордные сроки (за 1 год и 9 мес.) Волго-Балтийский водный канал. (Длина канала 220 км. Для сравнения Панамский канал 160 км. строился 10 лет)"

  8. Анонимен
    #19

    ще се откриват магистрали,ще се закриват болници и училища. Геноцида ще продължи.Всеки час в България умират по 6 човека, за година 24 х 6 х 365 = всееки сам да направи сметката. Е, И..

  9. Анонимен
    #18

    МАГИСТРАЛИТЕ,(КОИТО НЕ СА МАГИСТРАЛИ) А ПО-ШИРОКИ ПЪТИЩА,СЕ СТРОЯТ С ПАРИ ОТ БЮДЖЕТА.ТОВА СА ПАРИТЕ ЗА ПЕНСИЙ,ЗДРАВЕ,УЧИЛИЩА,СПОРТ...... НО МУТРАТА СТРОИ,А ХОРАТА ГЛАДУВАТ.ХАК ДА ВИ Е.

  10. Анонимен
    #17

    Бат Бойко си изкарва инструмента и опакова го със нова лента. БД обслужва го грижливо да го не върже той накриво.

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.