Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Прегради ще спират изпреварването на рискови пътища

20 коментара
Прегради ще спират изпреварването на рискови пътища
Твърди съоръжения със светлоотразители ще бъдат поставени в участъците от републиканската пътна инфраструктура с най-много катастрофи, съобщи във вторник заместник-министърът на регионалното развитие Димчо Михалевски. Той взе участие в заседание на държавната обществено-консултативна комисия по проблемите на безопасността на движението.

Височината и видът на съоръженията ще бъдат определени, след като се отворят предложенията на фирмите–кандидатки да ги доставят, коментира заместник-министър Михалевски. Най-вероятно ще са високи 25-30 см и ще бъдат поставени през метър и половина – два по средата на платното, така че да не позволяват на превозните средства да се изпреварват.

Експерти от фонда “Републиканска пътна инфраструктура” и КАТ в момента оглеждат участъците, на които има регистрирани най-много челни сблъсъци на автомобили, резултат от неразрешено изпреварване в съответния участък. Заместник-министър Михалевски уточни, че до края на зимния период ще е готов списъкът с опасните участъци и ще се обявят процедурите за обществени поръчки.

Като едни от най-рисковите участъци от републиканската пътна мрежа бяха посочени пътят Русе–Бяла и отсечката около Созопол.

До началото на октомври са регистрирани 6395 катастрофи по пътищата в страната, съобщи началникът на КАТ Алекси Стратиев. Убити са 773, а ранените достигат близо 8000. От КАТ са изчислили, че ако до края на годината продължава високата интензивност на инцидентите по пътищата,  жертвите ще надхвърлят хиляда.

Основна причина за катастрофите е превишената скорост, следвана от неправилни маневри, неспазване на знаци, неправоспособни водачи, алкохол, умора, неизползването на предпазни колани, остарелият автомобилен парк.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

20 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. Dobromir
    #21

    Priqtelcheta, dobre se izbiha polovinata hora de pytuvat shtoto nqma magistrali i se izvervqt, tva neshto go ima v Zapadna Evropa ot 15 godini i po mijavite pytishta koito sa po 2 metra shiroki slagat. Super, che i u nas doide..., nakraq. Pone dano e kachestveno napraveno, ta naistina da ne pozvulqva izprevarvane, a ne da go dopuska i pravi oshte po-opasno.

  2. Л. Паяков
    #20

    Е, сега вече челните удари ще са 100 % възможни, защото ненормалните шофьори по нашите пътища ще започнат изпреварване и при наличието на тези прегради, без да се съобразяват, че не могат да преминат след това в своето платно!

  3. Ограда
    #19

    Един пример от Европа. В Италия платната на магистралите са разделени с БЕТОННА стена, висока около 1 метър. Почти няма стоманени разделители. Излиза малко по-скъпо, но челните удари са невъзможни. По т.н. "Супер стради",т.е. без аварийна лента, за разлика от магистралите, също има бетонни стени. Бургас - Созопол е точно от типа "Супер страда".

  4. Американец
    #18

    от САЩ. Тук хайуей и фрийуей (по нашему "магистрала) са пътища на които движението в една посока е от 3 ленти и е отделено от насрещното движение със затревени площи от около 30, 50 (а често и повече) метра.За да блъснеш някого челно трябва да преминеш през храсти, дървета и две стоманени огради. Магистрала Тракия донакъде напомня на американска.

  5. genatan
    #17

    В щатите имало прегради и затова хората трябвало да летят за да блъснат нещо.Значи вече само тировете ще имат свобода да блъскат?

  6. Nas
    #16

    Абсолютно съм съгласен с Л.Паяков!Като има прегради, ощ преди завоя идиотите ще тръгват в насрещното и ще си излизат от него след завоя... Лудост направо!Освен това, не сме свикнали да караме с прегради по малките пътища - ще има сума ти нанизали се в мантинелите!Ето и друг казус - ако има закъсала кола в завоя, кво праим? Ще летим ли???

  7. EU
    #15

    Pregardi ima w mnogo strani ot EU i werojatno funktionirat za da sa tamW BG trjabwa da ima pregradi wisoki po 2m.

  8. -
    #14

    25-30 санта а твърде високо - не се вижда, а може да строши колата или да я направи неуправляема. Достатъчни са например светлоотразителни stud-чета с височина не повече от 5 санта, шахматно през 50-75 см, в ивица примерно 25-40 см, така че да не може да се преминава през ивицата с висока скорост. Опасно е в потока от автомобили да се предизвиква разлика в скоростите от повече от 20-30 км/ч, това би довело до повече (макар и нвярно по-леки) инциденти. Друг вариант са въжените огради - има ги в ЮК и се твърди, че са доста успешни - точно за такива места.

  9. -
    #13

    Бетонните огради (викат им Ню Джърсита) са твърде широки и не стават за слагане по тесни пътища, за каквито тук става дума. Освен това имат гадния недостатък, че създават опасност за блъскащия се в тях - не случайно се правят еластични огради. Оградите от стоманени въжета пък имат най-добро поведение, когато в тях се шибне кола, а и имат психологически предимства - водачът не се чувства защитен (въпреки, че е) и кара по-внимателно. Недостатък е, че поддържащите колчета не са стабилно фиксирани и се разлитат във всички посоки.

  10. IA
    #12

    Легналите полицаи надеждно ограничават скоростта стига да има ясни знаци, че ще се появят! след тях могат вече безопасно да се посавят подобни огряничители. Друга мярка са леки резки напречно на платното, които постепенно се сгъстяват. По предизвикания шум шофьорът не само има чувство за превишена скорост но и разбира, че другите мерки предстоят. Накрая, опита от Гърция, поставят пирамидки или малки параклисчета отстрани на пътя на лобните места. Само идиот рискува да поставят още една заради него!

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.