Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Приети са промените в Закона за пътищата

0 коментара

Промените в закона за пътищата бяха приети днес от депутатите и предстои да бъдат обнародвани в Държавен вестник следващата седмица.

Спорният текст, според който концесионерът на магистрала Тракия може да събира тол-такса "и/или да получава други плащания" от държавата, остана непроменен, въпреки че на първо четене бе решено той да отпадне..

Текстът засяга т.нар. заместващи плащания. Концесионерът ще представя одитирани финансови отчети за предходната финансова година, на чиято база в едномесечен срок държавата превежда по сметка на концесионера недостига за предходната финансова година. След това обаче концесионерът се задължава да върне обратно парите, предоставени му от държавата, плюс съответните лихви, обясниха управляващите.

Такъв ред за изпълнение на задълженията на държавата за изплащане на заместващи плащания към концесионера крие потенциал за корупционни практики сред отговорните за контрола и определянето на размера на конкретните плащания държавни органи, протестираха от опозицията. Българският и международният опит с т. нар. одитирани отчети показва, че много често те допускат сериозни пропуски, които в случая с автомагистрала "Тракия” ще доведат до значителни финансови загуби за националния бюджет.

С приетите промени в Закона за пътищата заместващите плащания се узакониха.

Другият проблем е свързан с въвеждането на тол-таксата (за изминато разстояние) вместо сегашните винетки. Тол-системата е предвидена в договора за концесията на "Тракия". Не е ясно обаче дали с тази система може да се постигне надеждна статистика на транспортния поток. На базата на тази статистика държавата ще компенсира концесионера на магистрала "Тракия“ в случай на недостатъчен трафик.

Тол-таксата трябва да бъде въведена още през първите месеци на 2010 г.

Дотогава размерът на винетката за всички категории превозни средства ще продължава да се определя от правителството, размерът на тол-таксата за изминато разстояние ще зависи от техническите характеристики на пътя, изминатото разстояние и от категорията на автомобила. За ползването на мостове, тунели и проходи могат също да се въвеждат такси.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

0 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.