Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Пристанище “Петрол-Варна” остава собственост на “Нафтекс”

0 коментара

Акваторията на морските пристанища остава изключителна държавна собственост, но самите пристанища - като територия и пристанищна инфраструктура, могат да бъдат и общинска, и частна собственост. Това предвиждат промените в Закона за морските територии, вътрешните водни пътища и пристанищата, които правителството одобри на днешното си заседание.

Ако тези текстове бъдат одобрени от парламента, ще бъде невъзможно да се изпълни условието, поставено от собствениците на “Плама” относно пристанище Петрол - Варна, за да пуснат в действие плевенската рафинерия. От “Нова Плама” искат да се възстанови държавната собственост върху пристанището, станало притежание на компанията на Денис Ершов “Нафтекс” с приватизацията на “Петрол". Мениджърите на плевенската рафинерия не искат да преговарят с “Нафтекс” за разтоварването на доставките на петрол за “Плама”.

Връщането на пристанището на държавата се поставя от собствениците на "Плама" като задължително условие, за да възстановят работата в рафинерията.

По повод на този казус заместник-министърът на транспорта Красимира Мартинова коментира единствено, че законът не се приема, за да урежда отделни казуси и че за решаването на проблемите, свързани с плевенската рафинерия, си има отговорни институции.

В промените на закона е записано още, че акваториата на пристанищата във вътрешните водни пътища – реките, ще бъде публична държавна собственост.

Според Мартинова, тези промени ще осигурят достъп до пазара на пристанищни услуги и ще поощрят морските и речни превози, включително и на къси разстояния.

На мястото на агенция “Пристанищна администрация" се създава Национална компания "Пристанища", която ще осигурява навигацията на корабоплаването във вътрешните морски води, каналите и акваториите на пристанищата. Навигацията на корабоплаването в териториалното море се осъществява от Министерството на отбраната.

Министърът на транспорта определя с наредба изискванията за годност за експлоатация на пристанищата, както и за квалификацията на работниците в тях. По предложение на Националната компания "Пристанища", министърът може да преустанови временно или да ограничи експлоатацията на пристанищата, които не отговарят на изискванията.

В проекта изрично са упоменати минимума от условия, с които трябва да разполагат пристанищата за обществен транспорт. Сред тях са железопътни и автомобилни подходи, зона за разтоварване, както и зона за граничен контрол. На тези условия сега отговарят пристанищата във Видин, Лом , Русе, Варна и Несебър.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

0 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.