Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Промени в закона ще сложат край на такситата "ментета"

11 коментара
Промени в закона ще сложат край на такситата "ментета"

Промени в Закона за автомобилния транспорт ще сложат край на такситата "ментета", които возят на многократно завишени тарифи, разчитайки на незнанието или невниманието на клиентите. Това ще стане чрез въвеждане на пределни цени, като правото да ги определят ще бъде дадено на общините, съобщи в събота директорът на Изпълнителната агенция "Автомобилна администрация" (ИААА) Любомир Христов.

Така общинските администрации ще могат да съобразят тавана на цената със спецификата на съответния район, а от друга страна ще се избегнат нереално високите цени на пазара.

По думите му на Христов формирането на цената е на пазарен принцип, но трябва да се зачита и принципът на общоприета норма на печалба.

Проектът за промени в Закона за автомобилните превози ще е готов до ноември, след което ще има процедура на междуведомствено съгласуване. С промените ще бъдат увеличени изискванията към превозвачите и размерът на санкциите.

В петък представители на Националната федерация на таксиметровите превозвачи обявиха, че ще протестират пред ИААА, ако директорът ѝ Любомир Христов не бъде уволнен. Председателят на федерацията Яне Янков заяви, че отстраняването на Христов се налагало, защото покровителствал картелизирането на пазара на таксиметрови услуги, който генерирал и укривал доходи от 150 млн. лева годишно само в София.

От федерацията открито нарекоха Любомир Христов престъпник и го обвиниха в съдружие с Румен Крумов, председател на Съюза на частните превозвачи, в който членуват конкурентни на фирмите от Националната федерация на таксиметровите превозвачи.

На обвинението, че в петте големи фирми нямало нито един назначен на трудов договор, днес Любомир Христов отговори, че законът е либерален и водачът и превозвачът могат да решат дали ще имат трудово-правни или търговски отношения. Голяма част от водачите на таксиметрови автомобили подлежат на самоосигуряване, защото са регистрирани като еднолични търговци.

Румен Крумов от своя страна каза, че самият Яне Янков е бил недобросъвестен таксиметров водач и за това има различни жалби от клиенти. Янков е работил в голяма част от компаниите, обвини от него в картел и жалбите са от този период.

От друга страна Комисията за защита на конкуренцията е постановила, че регистрираната по-късно то него фирма извърша имитация и му е наложила глоба от 150 000 лева. Общо осъдените компании за имитация са пет. Крумов посочи, че при толкова нарушения Янков най-малко има право за отправя обвинения.
подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

11 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. Пурист в кочина
    #12

    А?!

  2. skot maccenzi
    #11

    Този Христов е едно свястно младо момче. Браво на Бойко че му дадоха власт. Дано оправи тази бъркотия с цените на такситата.

  3. The Mamas And The Papas
    #10

    Let the market rule.

  4. Незнайко
    #8

    както оправи бюджета, здравеопазването, даде ни пенсии, защото Станишев ги опука, а дядото на ББ е убит от комунистите и така нататък

  5. АБФК
    #7

    В Златни пясъци, до спирката на автобус 109 има 3 сгради: на V РПУ и още 2 административни. В близост до спирката (на 100м от РПУ) през целия сезон същестува стоянка на 4-5 таксита-ментета: без лиценз, без таксиметров апарат, и т.н.Какво ли кара полицаите да са така толерантни?

  6. sautio
    #6

    Трудно говорят български, но вече имат по 2-3 дипломи - 24rodopi.com

  7. Дън сяопин
    #5

    Никакъв пазарен принцип няма при нашите таксиджии. Не са се променили от едно време, само където са станали 100 пъти повече. На разстояние под един километър не те качват. Никога нямат дребни пари. В Тайван, например, има начална такса 2 долара, ако искаш вози се и 50 метра, плащаш 2 долара. След 1 км. и нещо броячът започвада добавя пари. Никакви пазарлъци и разправии. Разбира се и те леко шмекеруват, като нашите, избирайки по-дълги маршрути. Що се отнася до нелегалните таксита, няма по-лесен начин. Катаджията ги спира и като няма лиценз- глоба и талона.

  8. такси ползвател
    #4

    Защо никой не каже с думи прости проблема:Няма контрол и адекватни санкции!Цаната - какъв таван, какви 5 лева - може и 10лв. да е на км., стига върху тази цена да се събират всички данъци.Шофьорите - лъжеш 1,2,3 пъти - аут.Караш без книжка - аут. Неизрядни документи за таксиметрова дейност - аут. Караш неизправен автомобил - аут. Толкова е просто.

  9. Иван Великов
    #3

    Ок съгласен съм нека сложат таван на цените но да оправят тавана на годините или поне тавана за първоначална регистрация като такси. Защото неможе хем да караш евтино хем пък през няколко години да си копуваш нов автомобил. Едно не мога да разбера как една 8 годишна лада може да се ползва като такси а примерно един 10 годишен мерцедес не може?????? с какво ладата е по добра от мерцедеса???? като сигурност , като комфорт,като здравина , като безопасност на пътниците ли???? Това е пълен абсурд и лошото е че от ден на ден нештата стават по зле.

  10. Boyco
    #2

    Най-после да издухат тези крадливи боклуци!!!

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.