Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Провалиха се преговорите за съкращения в железниците

5 коментара

Синдикалните структури КНСБ и КТ "Подкрепа" са против планираните съкращения в "Български държавни железници", защото има опасност те да доведат до занижаване на стандартите за безопасност при превоз на пътници и товари и влошаване качеството на транспортната услуга, съобщиха от профсъюзите във вторник.

Миналата седмица стана ясно, че до края на 2009 г. 1070 служители на "Български държавни железници" (БДЖ) ще бъдат съкратени, като част от антикризисната програма на дружеството. Двеста души ще се пенсионират, а 410 ще бъдат освободени до края на тази година с мотива надщатен персонал. За тях обаче трябваше да се договарят обезщетения. Още 460 души ще бъдат съкратени след сключване на новия Колективен трудов договор (КТД).

От синдикатите посочват, че предложените от ръководството на БДЖ обезщетения са "крайно недостатъчни". Работническите структури ще заведат дела за всеки индивидуален случай, ако от БДЖ стартират едностранно административни съкращения на персонала.

Синдикатите настояват за финализиране на преговорите за нов колективен трудов договор (КТД) в "БДЖ" ЕАД и трите дъщерни дружества (“БДЖ – Товарни превози” ЕООД, “БДЖ – Пътнически превози” ЕООД, “БДЖ – Тягов подвижен състав") с включени нови искания за обезщетения на освободените работници и служители, като до подписването на новите КТД да не се извършват съкращения на персонал в "БДЖ" и дъщерните му дружества.

БДЖ и синдикатите решиха да стартират преговорите по проекта за КТД – 2009 г. в четвъртък.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

5 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. kosio
    #6

    Или В железниците сега, или НА железниците по-късно.

  2. ruse
    #5

    ako na tazi data si bila vse o6te v bolni4ni se obarhi kam advokat

  3. sabriye mumun ibryam
    #4

    biletna sim na gara kirjali byah predi 20.12.2008g.sistuya den byah izvikana na rabota ot ginka georgieva raykova spesno rano sutrin ,da se yavya na rabora vednaga ce sme imali reviziya az byah v bolnicni.otidoh i tam byaha g.miteb i g-ja nikoloba prakite ni nacalnisi v dimitgovgrad=kazaha ce ima sikrastenie i tryabva da se podpisa ot nacalo ne se podpisah posle se siglasih kazaha mi ce nyama znacenie=pitam vi zasti sled kato 20 godini rabotih v bdj byah razigrana po takiv nacin ce me izligaha ce imame reviziya .molya knsb koyto sim clen 0t 20 g. za otgovor i ot bdj eood pitniceski prevozi za otgowor

  4. [email protected]
    #2

    Некадърни ръководители съкратиха, подготвени с години кадри за нуждите на БДЖ,с единствената цел "УНИЩОЖЕНИЕ" на Железницата за сметка на напиращите частни превозвачи.ПРИМЕР:г-н Д.Добрев(бивш директор ППП-По извършил куп безумни съкращения,сега на работа в частен превозвач)!!!

  5. Иван Стоянов
    #1

    На 27.04.2009г. от "работодателя" ми бе връчено "Предложение" за споразумение за прекратяване на трудовото ми правоотношение по чл.331,като ми предлага обещетение в размер на 4 брутни заплати.В седем дневен срок,трябваше да върна отговор.Тъи като няма перспективи за нормална трудова среда,достойно заплащане,сигурност за здравето и живота ми,битови условия на труд(в гара Перник няма баня,а дори и тоалетна и при 12 часова смяна питаите "работодателя",къде извършваме физиологичните си нужди,че мен ме

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.