Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Работещи и живеещи в Русе готвят протест заради винетките

1 коментар
Работещи и живеещи в Русе готвят протест заради винетките

Става въпрос за работещите в една от големите индустриални зони на Русе. Те не са съгласни да плащат винетки, само защото местоработата им е на около 6-7 километра от града. Хората разказват, че знакът за изискване на винетка бил поставен наскоро и настояват да се премести.

В крайградския квартал "Образцов чифлик" на Русе вече са направили подписка и подготвят протест, защото трябва да имат винетка, за да стигнат до домовете си.

"Ние пътуваме с лични автомобили и си купуваме винетки, защото знакът за винетка се намира пред индустриалната зона. Нашето предложение е той да се премести след нея, за да не се плащат винетки. Разходите, които АПИ изразходва, да се прехвърлят към общината", каза Пламен Паскалев пред Нова телевизия.

"Има внесена подписка в общината от живущите. Звучи много странно да живееш в квартал на Русе, да излезеш с автомобила си до центъра и да си купиш винетка", допълни Красимир Манев от Инициативния комитет, който организира протеста.

"В двата квартала живеят около 600 души и за мен тази ситуация е пълен абсурд. Не може шефът на АПИ да ходи по софийските квартали, а аз тази сутрин да се събуждам с протест", каза кметският наместник Красен Колев.

Проблемът с винетките край градовете излезе наяве след въвеждането на електронните санкции, за шофиране без винетка на 17 февруари 2020 г. Първо реагираха жителите на крайградски райони в Столична община. След тях последваха протести в Пловдивско. Протести готвят и жители на габровски квартали.

"До 2019 г. всички, които сега се почувстваха засегнати, просто са карали извън закона без винетна такса", каза регионалният министър Петя Аврамова в петък вечерта пред бТВ.

Тя обеща министерството да подпомогне общините за вземане на информирани решения за освобождаване от винетки на държавни пътища.

Повече от година обаче МРРБ и АПИ не могат да разрешат този въпрос със Столична община и още шест общини, които са поискали това.

По думите на Аврамова причината е, че това е сложен процес. Не всички искания на общини са одобрени от АПИ, защото има законови изисквания за ненарушаване целостта на един път, когато свързва отделни населени места, каза регионалният министър.

Едно от исканията е от кмета на Рила пътят от Рилския манастир до Кирилови поляни да стане общински. Процедурата е във финалната фаза, каза Аврамова. По думите ѝ пред финал е и подписването на споразумението със Столична община. И за двете общини този финал продължава вече повече от година.

"Ще подпомогнем всички общини чрез областните пътни управления да вземат решение, което да бъде информирано. Ще им помогнем и с финансовата част колко средства ще им струва това да освободим от винетка дадена пътна отсечка", обеща Аврамова.

 

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Подкрепете Mediapool.bg с 5€, за да разчитате и занапред на независима, професионална и честна информационно-аналитична медия.

1 коментар

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. mandzo
    #1

    Никой не иска да плаща, а всички искат хубави пътища? Има ли изход от този лабиринт?

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Подкрепете Mediapool.bg с 5€, за да разчитате и занапред на независима, професионална и честна информационно-аналитична медия.