Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Ръст от четвърт заплата тушира транспортната стачка в София

4 коментара
Ръст от четвърт заплата тушира транспортната стачка в София

Стачка в столичния градски транспорт няма да има след като синдикатите и общината се споразумяха за 25 % увеличение на заплатите в дружествата от декември. Това съобщи в сряда зам.-кметът по транспорта Александър Цветков. Отпусканите пари за храна ще станат 13 лева за всеки работен ден.

Общо 20 процента от увеличението на възнагражденията ще бъде покрито чрез субсидията от общинския бюджет. Това ще коства 20 милиона лева през 2009 година. Другите 5 процента ще бъдат осигурени от вътрешните резерви на "Столичен автотранспорт" и "Столичен електротранспорт". С това общата отпускана сума за софийския градски транспорт ще достигне 95 милиона лева.

Пари за закупуване на нови превозни средства ще дойдат от продажбата на терена "Трамкар" на бул. "Цар Борис III". Парцелът от 40 декара е изключително апетитна хапка за големите строителни фирми заради доброто си разположение. Подмяната на старите автобуси, тролеи и трамваи също фигурираше в исканията на стачниците в графата "подобряване на условията на труд".

Все още не е решен въпросът за голямото количество на полагания извънреден труд от шофьорите и отдаване на линиите на частници. В транспортните дружества има над 300 незаети работни места за водачи на превозни средства.

В момента средната основна заплата в автотранспорта е 580 лева, а в електротранспорта -615 лева. С положените допълнителни часове заплатите достигат до 1000 лева, но шофьорите обявиха, че редовно полагат около 100 часа допълнителен труд на месец.

Преди отправянето на заплаха за стачка в градския транспорт се разрази огромен скандал, който доведе до оставката на зам.-кмета Велизар Стоилов. Той бе предизвикан от изтичането на запис, от който става ясно, че градските линии се раздават на определени хора още преди провеждането на конкурсите. Записът дава представа и защо "Столичният автотранспорт" постоянно губи линии заради подаването на високи ценови оферти.

Стачката на шофьорите от миналата година също целеше да спре отдаването на линиите на частници. Тогава шефът на транспортната комисия в градския парламент Радослав Тошев (ГЕРБ) подписа споразумение със синдикатите, че тази практика ще бъде преустановена. С негово предложение обаче в този състав на Столичния общински съвет конкурсите бяха стартирани отново.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

4 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. хе
    #5

    и ги направиха на маймуни...каруцар да си в тази държава,без стачки се уреждат нещата и вземаш два пъти колкото един професор!

  2. Ivan Petrov
    #3

    Bat Bojko e naj-golemiq populist. Ne 4e sa visoki zaplatite v gradskiq transport, ama 25% ryst v koj otrasyk ima? Ama na biko mu e lesno. Tezi pari nqma da dojdat ot negoviq dzob, a ot danyzite na sofianzi

  3. Gerber
    #2

    Защо не са частни линиите на градския транспорт? Това тръгна от Софиянски. Престъпници ни управляват. Това и заслужаваме.

  4. някой
    #1

    Това са най-големите примитиви, никой тапанар не пуска парно в автобусите, за да може да краде нафта на края на деня - 2 туби задължително се продават всеки ден, и естествени се дели с шефа...

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.