Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Разочарование: Руснаците масово пращат на ремонт новите коли от Китай

6 коментара
Автомобили в шоурума на китайската марка Changan в Москва, 19 май 2023 г. В резултат на западните санкции срещу Русия, редица автомобилни компании, включително Mercedes-Benz, BMW, Jaguar, Land Rover, Volvo, Toyota, Mazda и др. напуснаха руския пазар, което увеличи продажбите на китайски марки автомобили в Русия. ЕПА/БГНЕС

Откакто руснаците започнаха да преминават на китайски автомобили, рязко нарасна и нуждата да бъдат ремонтирани. През първите осем месеца на 2023 г. над 35% са новите автомобили от Китай под четири години, които са изпратени за ремонт, в сравнение с година по-рано.

Това сочат данни на най-голямата мрежа от бензиностанции в Русия - Fit Service, пише в. "Известия", цитиран от "Москоу таймс". Увеличеният брой на ремонтите беше потвърден и от федералната логистична компания "Маршал".

"Някои произведени в Китай автомобили може да имат проблеми с качеството на изработката, което може да доведе до повишено износване и необходимост от чести ремонти. Освен това такива модели могат да имат проблеми с надеждността и издръжливостта, което може да доведе до чести повреди", казва генералният директор на "Маршал" Михаил Белоусов.

"Окачването на повечето китайски автомобили, например, не е готово за търговска употреба. Той не може да издържи големи натоварвания, когато се използва в режим на такси", отбелязва Александър Виноградов, директор на компанията за коли под наем RentCarsSPB.

Проблемите с окачването могат да започнат след пробег от 20 хил. км, добавя Дмитрий Полунин от технопарк "Сколково" . "Ако говорим за всекидневна употреба на автомобил за собственици от мегаполиси, тогава годишният пробег е от 40 хиляди км. При тази употреба проблемите с окачването ще започнат в рамките на шест месеца след закупуването на автомобила", отбелязва експертът.

Както показа проучването на "Откритие Авто", руските автомобилни ентусиасти бяха разочаровани от качеството на китайските автомобили. По-специално, 61% от руснаците смятат, че автомобилите от Китай са само частично адаптирани към руските климатични условия, други 19% са сигурни, че не могат да издържат на руската зима.

Сред недостатъците на автомобилите от Китай руснаците посочиха тънък метал и части, които не са проектирани да издържат на големи странични натоварвания и усукване (44%), корозия на метал, който не винаги е готов за зимна употреба (42%), както и ниска -качествена електроника и резервни части (29%).

28% се оплакаха, че окачването е твърде леко и неподходящо за руските пътни условия, а други 24% се оплакаха от слабата боя.

Според "Автостат" към 1 юли тази година в Русия е имало около 1.08 милиона китайски коли. От тях най-честите "гости" на автосервизите бяха марките Chery, Lifan, Geely, Haval, Changan и JAC, отбелязва Fit Service.

След началото на войната срещу Украйна всички световни автомобилни производители спряха производството си в Русия. Освен това официалните доставки на нови автомобили са спрени. Китай се възползва от това и навлезе на руския пазар.

През 2023 г. Русия стана най-големият вносител на китайски автомобили в света. От януари до май в страната са внесени 287 хил. автомобила, което е двойно повече от 2022 г. (162 хил.), отбелязва агенция Блумбърг, позовавайки се на данни н

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

6 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. Стефанов
    #6

    Нека, нека да свикват, следващите столетия ще е така

  2. John Doe
    #5

    Китай и Русия зависят изцяло от технологиите на Запада. Със затягането на санкциите диваците все по-малко ще могат да крадат западни технологии и още по-малко ще могат да разработват свои собствени. Бъдещето на Китай и Русия е бъдеще на менте-държави с икономики-менте, стоки-менте, наука и технологии - и те менте, а хората - най-менте.

  3. Rumen Pasev
    #4

    Великият китайски народ не може да причини това на най-близкия си приятел от БРИКС. Сигурно е злостна пропаганда и заговор на световния империализъм. Всички знаят, че "китайско" е синоним на "вискокачествено", останалото е черна завист и очернителство.

  4. iw2su
    #3

    Стар виц от преди 89-та: Защо в СССР, новите коли (Лада и Москвич) след 3 години струват повече, от когато са били нови: Отговор - всички фабричнни дефекти са отстранени от собствениците им! Така, че опит не липсва....ще се справят....Робски народ!

  5. Отбелязвам
    #2

    Да оставим колите. Рашките не могат и да се изхранват сами. Повечето им храна също се внася. Явно трябва да се появи някой нов Роналд Рейгън, който да им каже: "Храна вече ще получавате само след като се разоръжите!"

  6. Коментарът е изтрит в 14:57 на 10 ноември 2023 от автора.
    #1

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.