Оценките от изпитите по български език и литература и по математика за кандидатстване след VІІ клас вече са качени в Интернет, съобщиха в сряда от Министесртвото на образованието. Адресът е 7klas.mon.bg
Всеки може да провери резултатите си след въвеждане на ЕГН и входящ номер.
Над 1100 са двойките на изпита по математика за кандидатстване в гимназиите, предаде БНР. Пълните шестици са едва 5, а средният успех от изпита е 3.76. Резултатите по български език и литература са значително по-добри. Слабите оценки са 53. Пълните отличници са 8, а средният успех е 4.53.
На изпитите след седми клас тази година се явиха 28 266 деца, а местата в профилирани и професионални гимназии са с над 5 000 повече - 33 587. При това положение всички, изкарали поне тройки, ще бъдат приети.
За честна и независима журналистика
Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.
3 коментара
Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.
Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.
Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg
Прочетете нашите правила за участие във форумите.
За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.
Някой знае ли дали някъде ще се публикува инфо относно резултатите на всички явили се на изпитите за кандидатстване след 7 клас?Мерси
След като прегледах задачите по математика в теста за 7 клас, прегледах и учебното съдържание върху което трябва да бъде изготвен . Мисля, че съставителите на теста меко казано , не са се справили добре. 1. Мисля, че ако един отлично подготвен ученик трябва да реши всички 50 задачи на които трябва да даде отговор,то времето от 3 часа няма да му стигне защото: за зад.17,22,23,26 са му необходими 40 минути, това са задачи от ниво В за зад.32,38,40,45 ,48 са му необходими 60 минути ,Това са задачи с …
допълнително построение,което не се изисква като оценяващо за компетентност от знание и умение за конкурсния изпит,а по скоро за олимпиади за зад. 21,30 са му необходими 40 минути.Това са текстови задачи водещи до създаването на математически модел с използване на 2 неизвестни, което също не е залегнало в оценяването за зад 43, 47 са му необходими 30 минути.Това са логически задачи от общ характер, които могат да се дадат на оалимпиада, но не отговарят на изискването за оценяване на умение за приложение на конкретно ниво. зад 48 има някакво излишно построение, което само може да обърка ученика зад 49 изобщо не може да провери знание за доказателство чрез допускане на противното ,защото решението не се излага, а учениците масово ще си пресметнат обиколката при 2 дадени страни за зад 42,50 са необходими 30 минути .Тези задачи са логически с използване на знания от 5 клас и са от олимпиаден характер за останалите 35 задачи от теста 70 минути Направете си сметка колко време му енеобходимо на ученика, но като вземем предвид, че някои деца изобщо не решават задачите , а играят на ТОТО , то можем да се надяваме, че са показали ”знания” около ДОБЪР 2. Мисля, че съставителите на теста НЕ СА СПАЗИЛИ изискванията заложени за оценяване на компетентностите, което аргументирам по-горе 3. Мисля, че е крайно време някой да потърси отговорност за МОН за несправяне с възложената работа и закононарушенията, които вършат
Всъщност в полза на добре подготвените кандидати е изпитът да бъде изключително сложен. Така най-добрите ще изкарат да речем добър 4, а средните ще изкарат слаб 2 и ще отпаднат от класациите. Все пак става дума за конкурс (т.е. трябва да бъдат избрани най-добрите), а не за оценка за диплома (където трябва да се оценят спрямо средното ниво на всички)...