Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Родители и ученици масово подкрепят светското изучаване на религията

33 коментара
Родители и ученици масово подкрепят светското изучаване на религията

Над две трети от родителите и учениците подкрепят изучаването на религия в училищата, като половината от тях посочват дисциплината като избираем предмет, а голяма част от тях искат обучението по новата дисциплина да е светско. Това сочи проучване сред родители и ученици, направено от “Алфа рисърч” през март по поръчка на просветното министерство. Резултатите от него бяха огласени в сряда, малко преди заседанието на Обществения съвет по въпросите на религията в училище. В съвета участват университетски преподаватели, учители в средни училища, философи, богослови и педагози.

Една пета от родителите и 16% от учениците смятат, че религията трябва да се преподава в часовете по история, философия и литература. Само 16% от родителите, и 9% от учениците искат в училище да се учи вероучение.

Около 20% от анкетираните са категорично против обучението по религия в училище. Основните опасения са, че въвеждането на религията като предмет в училище едва ли ще помогне за решаването на реалните проблеми. Освен това според противниците на идеята това ще натовари допълнително децата, а учителите могат да натрапват свои идея за религията.

Две трети от анкетираните смятат, че изучаването на религия трябва да е светско и да има предимно информационна насоченост. Така децата научават повече за историята и философията на основните религии в света, възпитават се в общочовешки добродетели и религиозна толерантност.

Обучението по религия се възприема сред анкетираните като средство за ограничаване на проблемите сред младите хора – най-вече употреба на наркотици, агресия, членуване в секти, показва още изследването.

Учениците предпочитат религията да се преподава от учители, преминали през съответните курсове. Родителите обаче са раздвоени – една трета споделят мнението на децата си, а още толкова мислят, че предметът трябва да се води от богослови.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

33 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. богослов
    #33

    поредните "социологически" манипулации и лъжи. родителите и учениците искат в училище да се учи вероучение. комунистите не искат в училище да се учи вероучение.

  2. Sunder
    #32

    аз не съм комунист, и нямам никакво желание детето ми да бъде подлагано на индоктринни, вероучителни и нравоучителни часове в училище. Абсолютно против всичко, освен светския подход към религията. Трябва всеки трезво да прецени дали за него религията е спасение, или чума.

  3. Даскал
    #31

    Елемнтарни примери са Кръстоносните походи, Инквизицията и т.н.Така, както и ВСИЧКИ митове и легенди се вплитат в литературата по един или друг начин

  4. Talibanov
    #30

    Tryabva da utcite vsicki religi no da osaznaete tce ima samo edin Bog i Mohammed e negoviyat prorok.

  5. Неверния Тома
    #29

    Познание за религиите е нужно на всеки културен човек. Вярата, обаче,учи на нетолератност към другите. От историята знаем колко хора са загинали "за права Бога".

  6. Арангел
    #28

    Айде да не кокетираме с църквата! Какво й е мястото в училище? Тя си е добре извън училище, не може почитателите на различните религиозни култове в България и атеистите да изучават нещо, което може би не щат.

  7. бай Мамут
    #27

    Религията, като сборник от правила и напътствия към хората (т.е. вероучение), няма място в съвременното училище. Вкарването на една религия като учебен предмет ще доведе до желание за включване и на другите и всеки отказ ще бъде разглеждан като дискриминация. РЕЛИГИИТЕ обаче (християнство, ислям, юдаизъм, будизъм, индуизъм, включително и атеизмът като отричане на религията) може и е добре да се изучават в чисто културно-историческа перспектива. Това ще даде повече знания и разбиране за света и, като резултат, може би и повече толерантност къд другите, различните.

  8. Боби
    #26

    Религията отдавна е отживелица. Да не мислите, че някой по света спазва стриктно десетте божи заповеди? На времето тя може да е имала положително влияние - особено върху необразованите слоеве на обществото, но днес, при този напредък на естествените науки, религията е просто сборник ненаучна фантастика. Ас съм атеист и не бих желал моите деца да станат религиозни. В училище би могло да се изучава История на религиите, но като светски предмет.

  9. бивш ученик
    #25

    Много интересно се получава когато учениците влязат в час по биология те ще научат,че човекът е възникнал след милиони години еволюция и че по своята структура човекът е близък с останалите бозайници.Следващия час същите ученици влизат в час по вероучение и там им казват,че човекът е създаден от кал от господ.Е ако си едно дете няма ли да попиташ учителите си защо имат напълно противоположни мнения по такъв важен въпрос.От друга страна библията не е точно книгата,от която се учат морални норми-един

  10. chingis
    #24

    Religiata e pravoslavieto! Pravoslavieto triabva da se izuchava v chasowete po istoria, literatura i filosofia! Tochka!

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.