Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Съкращения в портовете Лом и Бургас заради спрелия "Кремиковци"

4 коментара

Спирането на металургичния комбинат "Кремиковци" неизбежно ще доведе до съкращения на работници от ломското и бургаското пристанище, чиято дейност до голяма степен зависи от превоза на товари от и до завода, потвърди в понеделник транспортният министър Петър Мутафчиев. Преди десетина дни изпълнителният директор на Пристанище - Бургас Аргир Бояджиев каза, че 200 от общо 1300 служители на компанията може да загубят работата си, заради намалелия товарооборот.

Железниците пострадаха първи от проблемите на "Кремиковци", както и заради икономическата криза и е сигурно, че ще там ще има свиване на административния и помощния персонал съ стотици служители.

"Кремиковци" е важен фактор най-вече за товарите на БДЖ и се надяваме, че все пак там ще се намери решение за запазване на доменното производство, което ще даде възможност на

железопътния транспорт да превозва необходимите материали", каза днес Мутафчиев.

Още в началото на годината от Пристанище Бургас съобщиха, че изпитват сериозни финансови затруднения заради рязкото спадане на производството на "Кремиковци". Около 50% от вноса и износа на порта са суровини за комбината.

"Следим внимателно процеса и поддържаме ежеседмични контакти с министър Петър Димитров. В наш интерес и в интерес на България е "Кремиковци" да продължи да работи", каза още Мутафчиев.

Всички останали неща, за които си говорим, че ще направим там - големи и модерни квартали, са абсурдни, смята министърът. "Знаете какво е замърсяването в района на "Кремиковци" - на почвата, високото съдържание на олово, да не говорим, че изобщо

трудно би се стигнало до подобна "светла екологична перспектива" на този район", каза още транспортният министър.

За предстоящите съкращения в системата на железниците и евентуално в пристанищните предприятия, Мутафчиев каза: "Ще гледаме този сериозен проблем да бъде с минимални социални последствия".

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

4 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. Богоров
    #5

    Това е само началото на съкращенията на работни места. Сега повечето фирми, използващи продукция на Кремиковци ще фалират, защото вносните чугун, стомана и метални профили са по-скъпи, а произвежданата от тях .продукция ще е напълно неконкуретноскспособна, ако се премине към внос на по-скъпи метали. Вносът на метали ще има и обратен ефект - силно увеличаване на външнотърговския дефицит на страната.

  2. 07
    #4

    your old railroad trains?Get out!

  3. 0000
    #2

    денонощно горящия факел ,който отравя въздуха на Бургас,спокойно може да захранва една доменна пещ,и да се топи желязо.

  4. boby1945
    #1

    който му трябват ще си намери, който си има брада си има и гребенче!!!

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.