Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Само спекулант би купил “кухата” ни авиокомпания

48 коментара
Само спекулант би купил “кухата” ни авиокомпания

Г-н Антонов, логичен ли е подходът на новото ръководство на Министерството на транспорта към приватизацията на “България Ер”?

За мен не е логично, че новият екип на Министерство на транспорта започна да работи по схема, която е измислена от предишните два ръководни състава. Настоящият министър на транспорта би следвало да подходи съвсем аналитично и да провери доколко предложената му схема въобще е работеща. Да се направи ревизия на дружеството, защото съм убеден, че авиокомпанията има големи задължения. Един одит ще покаже дали може да се пристъпи към приватизация.

Във ведомството имаха цели 4 варианта за приватизация на авиокомпанията, въпреки че не съобщиха нито един.

Според Закона за приватизация, трябва да има собственост, която да раздържавяваме. Реторичният въпрос, който трябва да си зададем, е има ли “България Ер” собственост?

Авиационният парк на компанията е от самолети на лизинг и съответно не подлежи на приватизация. Това според мен също може да доведе до проблем за днешното ръководство на Министерство на транспорта, защото при евентуален провал в преговорите с потенциалните купувачи за сключените вече договори, все някой трябва да ги плаща.

Помещенията, ползвани от авиокомпанията, също са наети. Реално и капиталът на дружеството бе “нает” от държавата при създаването ѝ. Персоналът не подлежи на приватизация.

Очевидно е, че това което нашият Закон за приватизация предвижда като форма за раздържавяване го няма в “България Ер”.

Говори се за пазарния дял, слотове и марката?

Категорично липсва схема за приватизиране на отделни линии. Те не подлежат на приватизация, защото се предоставят на отделния субект. Кой би купил само права, без да има собственост върху превозните средства и предприятие?

Но освен дестинациите няма какво друго да се продава в “България Ер”.

Единственото нещо, което може да се продаде, са акциите. Обикновено обаче те винаги кореспондират с определени имоти или наличности от капитал. А, какъв капитал има “България Ер” извън този, записан в Софийски градски съд?

За мен акциите на това дружество са кухи, нямат покритие, защото нямат имущество. И следващият въпрос е, за какво са му на един бъдещ собственик акции на авиационно дружество, зад които не стоят налични имущества и техника?

Според мен, новият транспортен министър Петър Мутафчиев се е заел с много неблагодарна задача. Защото досега не е имало за решаване толкова кух проблем.

Тези проблеми не обричат ли предварително процедурата на провал, кой според вас би купил такова дружество?

Мисля, че това биха могли да бъдат някои от тези кръгове, които стояха зад покупката на БТК, “Булгартабак”, “Балканфарма” и т.н. Но едно е да приватизираш и друго е да продаваш. Защото при продажбата все ще се намери кандидат, който със спекулативна цел да “препере” пари. Само такава спекулативна логика може да аргументира покупката на едно кухо дружество. Друг е въпросът, че България след 1-2 години влиза в Европейския съюз и е възможно трети страни, които нямат шанс да влязат скоро в съюза, да проявят интерес. Да решат, че искат да купят компания, която ще лети утре там и ще разполага със съответните сертификати за извършване на дейността.

За този тип купувачи няма ли достатъчно европейски компании, които също се предлагат на пазара?

Повече от 5 години авиокомпании в Европа и Америка фалират или се вливат. На авиационния пазар се продават реални компании. Очевидно е, че има стагнация в този бизнес и наистина не виждам откъде ще дойде този стратегически инвеститор да купи нашата компания.

Вие имахте поглед върху приватизацията на “Балкан”, от какво се интересуваха основно кандидатите?

Когато имаше по-широк кръг кандидати, те се интересуваха от компанията като дружество с имущество - самолети, макар и част от тях морално остарели, сериозна материална база – хотели, сгради, представителства в страната и чужбина. Освен това там работеха кадри, доказали професионализма си, и марка, която беше позната по целия свят. Вярно е, че “Балкан” имаше и много голям натрупан дълг, за който не беше ясно как ще бъде преглътнат от бъдещия собственик.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

48 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. yanko
    #49

    sreshtu aktzziite niama imoti!!!!!!!!!!!

  2. аз
    #47

    тва да не ви е бтк бе, овчари

  3. Антонов
    #46

    Благодаря, за реакцията. Някои от реакциите са анализи на отделни думички, други са откровена истерия, трети се представят за големи експерти по акции и финансови инструменти. Една малка част са разбрали че просто искам да предупредя. Пак повтарям - приватизация у нас се прави по закон, не покрай него. Приватизация се прави на реални имущества и пари, ткива в България ЕЪР няма. Компанията беше измислена с 100% държавни пари, т.-е. със зъем от държавата, като предварително беше обявено(преди получаване

  4. finansist
    #45

    Imeno pri "Open Sky", naprimer edna US kompania ako e niamala dostap do Evro pazara, sega pridobiva pravo da katza i sa i nujni vremevi slotove za katzane za da probie na pazara. Samo che vsichki pechelivshi slotove sa zaeti. Kato kupi BG Air pridobiva pravo da katza na neinite slotove, i po tozi nachin se postiga liberalizatsia na pazara.

  5. СТЕФАН Д-Р Д ЧОЛАК
    #44

    ЕДИН ГЛАС ДА ИМА ВЕРЕН ТОВА Е ДОБРО !http://www.mediapool.bg/show/?storyid=112349&srcpos=3Драги приятелю добро мислене имаш !Предатели са всичките дето додоха на власт след 1989 година. Тази престъпна юдейска сган се видоизмени от комунисти с ярки комунистически добродетели в юдейски егоисти за задоволяване на личните си потребности убивайки България и Българския народ продавайки го на чуждите интереси ! Едни станаха предатели за един телевизор или лека кола, но има много престъпна сган дето станаха

  6. finansist
    #43

    Abe Flyer az sashto letia dosta chesto i znam naprimer che imat opredeleni slotove za katsane na vsiako letishte koito sa ogranicheni. I pak pitam, koi gubi, tozi koito vzima pari za "kuha kompnania" ili tozi koito gi dava - darjavata ili spekulanta.

  7. STEFAN D-r D TCHOLAKOV-SVERIGE
    #42

    199 КАТЕХИЗИС НА РУСКИЯ ЕВРЕИН /начало/КАТЕХИЗИС НА РУСКИЯ ЕВРЕИНhttp://www.voininatangra.org/modules/xcgal/displayimage.php?pid=1788&com_id=459&com_rootid=459&#comment459Евреи! Обичайте се един друг, помагайте си дори и да се мразите! Нашата сила е в Единството. В него е заложен нашият успех, спасението и просперитета ни. Много народи са погинали, защото не са имали ясна програма за действие и чувство за взаимност и принадлежност. За разлика от тях ние преминахме през вековете и народите, съхранихме

  8. finansist
    #41

    prava za KATZANE po vreme kogato se praviat udobni vruzki s drugi samoleti. Predpolagam che znaesh samoletite triabva da katzat. Patnitzite ne skatchat s parashut ot "open sky". Liberalizatsiata ne oznachava svoboda vsichki samoleti da katzat po edno i sashto vreme na edno i sashto letishte.

  9. STEFAN D-r D TCHOLAKOV-SVERIGE
    #40

    199 КАТЕХИЗИС НА РУСКИЯ ЕВРЕИН /начало/КАТЕХИЗИС НА РУСКИЯ ЕВРЕИНhttp://www.voininatangra.org/modules/xcgal/displayimage.php?pid=1788&com_id=459&com_rootid=459&#comment459Евреи! Обичайте се един друг, помагайте си дори и да се мразите! Нашата сила е в Единството. В него е заложен нашият успех, спасението и просперитета ни. Много народи са погинали, защото не са имали ясна програма за действие и чувство за взаимност и принадлежност. За разлика от тях ние преминахме през вековете и народите, съхранихме

  10. STEFAN D-r D TCHOLAKOV-SVERIGE
    #39

    199 КАТЕХИЗИС НА РУСКИЯ ЕВРЕИН /начало/КАТЕХИЗИС НА РУСКИЯ ЕВРЕИНhttp://www.voininatangra.org/modules/xcgal/displayimage.php?pid=1788&com_id=459&com_rootid=459&#comment459Евреи! Обичайте се един друг, помагайте си дори и да се мразите! Нашата сила е в Единството. В него е заложен нашият успех, спасението и просперитета ни. Много народи са погинали, защото не са имали ясна програма за действие и чувство за взаимност и принадлежност. За разлика от тях ние преминахме през вековете и народите, съхранихме

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.