Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Със 123.4 млн. зрители Супербоул доближи по гледаемост кацането на САЩ на Луната

1 коментар
Феновете на Канзас Сити Чийфс бяха възнаградени с печеливш тъчдаун в последните секунди на продължението, сн. GettyImages

Със зашеметяващите 123.4 млн. зрители тазгодишното издание на Супербоул LVIII постави рекорд по рейтинги и шоуто постигна най-голямата телевизионна аудитория след кацането на САЩ на Луната, предаде СиБиЕс (CBS). Безспорен принос в това има и присъствието на музикалната звезда Тейлър Суифт, която все пак успя да гледа мача на приятеля си Травис Келси, който играе за победителите от неделя - Канзас Сити Чийфс.

Дългоочакваният двубой в Лас Вегас надмина предишния най-гледан Супербоул в историята, когато миналата година Чийфс се завърнаха през второто полувреме, за да победят Филаделфия Ийгълс пред 115 милиона зрители. Сега те сториха това със Сан Франциско 49ърс, които надвиха с 25:22 след инфарктно продължение.

Публиката на Супербоул LVIII беше толкова голяма, че се доближи до най-гледаното телевизионно предаване през 1969 г., когато около 125 до 150 милиона зрители гледаха кацането на Аполо 11 на Луната, посочва телевизия CBS, която излъчи мача.

Освен това срещата бе предавана в платформата за стрийминг Paramount+, беше излъчвана едновременно на испански по Univision, както и в телевизионно предаване за деца по Nickelodeon, включително NFL+. Данните обаче не обхващат зрителите, които са гледали мача по барове и ресторанти.

Огромната публика на Супербоул вероятно е съвкупност от няколко фактора, включително това, че двубоят премина във вълнуващо продължение, в което Чийфс отбелязаха печелившия тъчдаун само секунди преди отброяването на часовника. В тълпата беше и поп суперзвездата Тейлър Суифт, която предизвика повишен интерес около Чийфс заради любовния си роман с Келси. Посещението на Суифт на мачове привлече легиони нейни фенове – млади почитатели и предимно женска публика, помагайки на Националната футболна лига (НФЛ) на САЩ да навлезе на допълнителен пазар на зрители.

"Тя без съмнение увеличава аудиторията на НФЛ" каза Боб Бакиш, главен изпълнителен директор на компанията майка на CBS Paramount Global миналата седмица в интервю за Bloomberg. "Тя е страхотно допълнение, разширявайки още повече мрежата на зрителите на НФЛ", коментира той.

Лигата се облегна силно на присъствието на Суифт на игрите, като през сезона телевизионните оператори често обръщаха камерите си, за да уловят нейните реакции. Супербоул не направи изключение – певицата бе показана как аплодира приятеля си, докато облича екипа на Чийф, а след като тимът спечели камерите предаваха тяхната целувка на терена.

Тейлър Суифт и Травис Келси на Супербоул

Прегръдката и целувката на Суифт и Келси на терена след победата прикова камерите, сн. ЕПА/БГНЕС

Извън фактора Суифт, НФЛ остава едно от малкото обществени зрителски изживявания, останали в медийния пейзаж, тъй като програмирането става все по-фрагментирано в стрийминг услугите.

Всъщност всяка година мачовете на НФЛ съставляват по-голямата част от най-гледаните телевизионни програми. През 2023 г. 93 от 100-те най-гледани програми по телевизията принадлежаха на футболната лига.

Това прави лигата и Супербоул още по-ценни за рекламодателите, които се опитват да достигнат до масовия пазар. Компаниите отделиха около 7 милиона долара, за да осигурят 30-секундно присъствие на полувремето на срещата.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

1 коментар

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. Калико Джо
    #1

    Е, нали затова рекламите по време на Супербоула са най-скъпите и специално създадени за това, но обективно, кацането на Луната е наблюдавано от над 60% от американската нация тогава, докато сега са под 40%, но разбира се и това е значителна част.

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.