Правителството на Джордж Буш приветства изграждането на по-голям брой нефтопроводи като начин за създаване на изгодни в търговско отношение и екологически безопасни възможности за пренос на каспийски нефт и газ на световните пазари, се казва в комюнике на пресслужбата на Държавния департамент.
"Бургас-Александруполис може да се превърне във важна част от тази концепция, тъй като доказва икономическата жизнеспособност на един конкурентен пазар на експортни маршрути, които могат да намалят разходите за доставка на суров нефт от Русия и Казахстан на световния пазар", подчертава дипломатическото ведомство. В комюникето е посочено, че увеличавайки обема на нефтените доставки за световния пазар, Бургас-Александруполис ще бъде от полза за потребителите и може да доведе до намаляване на цените на петрола.
По разчети на руски медии, заобикаляйки проливите чрез бъдещото трасе за транспорт на нефт от Новоросийск през Бургас до Александруполис, цената за пренос ще поевтинее с около 8 долара на барел.
Взетото отношение на щатското правителство към петролопровода е свързано с потенциалния интерес на американската компания “Шеврон”, която в началото на годината прояви принципен интерес за инвестиции в проекта, но досега не е дала ясни индикации дали действително ще се включи като акционер в проектната компания, за чиито ускорено създаване се договориха във вторник в Атина президентите на Русия и България Владимир Путин и Георги Първанов и гръцкият премиер Костас Караманлис. Пак според руски издания “Шеврон” ще държи в напрежение трите страни за участието си в Бургас-Александруполис докато не се реши проблемът с разширението на Каспийския тръбопроводен консорциум, където американците имат участие. Увеличаването на капацитета на този петролопровод се спира от Русия.
За честна и независима журналистика
Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.
9 коментара
Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.
Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.
Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg
Прочетете нашите правила за участие във форумите.
За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.
Бургаския залив, Родопите и Българското Беломорие...
За да не се пишат глупости, предлагам Ви следната информация:1.В консорциума за БАП участвува БиПи-ТНК -фирма на Бритиш петролиум. Така че западния интерес е защитен.2.Искат нефта да се разтоварва на СПМ-буйове в морето в Бургаски залив или северно от Поморие.Това не трябва да се допуска, защото има опасност от екокатастрофа и е труден контрола на танкерите, които ще разтоварват.3.Приемливото за България условие е нефтопристанището "Росенец".4.Танкерите трябва да плащат пристанищни такси. Освобождаването …
от такси ще струва на България поне 10 000 000 евра годишно.5.Тръбата минава през общо взето приемливи райони и Странджа няма да бъде сериозно застрашена.6.За АМБО просто няма нефт в момента.7.Ако условията за пристанището и таксите не бъдат изпълнени БАП не трябва да се строи или да си го вземат турците.8.Може да има и други условия, за които не знам- моля добавете ги.Крайно време е българската администрация да защити интереса на държавата, а не да мисли за другите.
Няма интерес от този петролопровод освен гадните гърци.Замислете се!
Пристанище Росенец не става за нищо. Всички съвременни разтоварища са на буйове. Не е лошо да се огледаш наоколо , моето момче, освен ако не си собсвеник на голяма драгажна фирма и чакаш бунаците да ти поръчат работа за следващите 25 год.
"Росенец" може да приема 100000 тонни танкери.Разбира му главата на Пешо...Не ми се спори, същите тези чужденци ме ползуват като консултант - значи нещо поназнайвам.Бъдете здрави!
tia tankeri na Zodiak li she budat :), az za cherno more she pochna da se pritesniavam ne za Strandja. Kolko she i e kapaciteta na taya truba? She ima li 100,000 brl. na den?
росенец не може да приеме 100 000 танкер. ХХХ отвори справочника.
Тръбата е за 100 000 т. дневно - не че руснаците имат толкова нефт за това направление. Те просто искат Гърция да подкрепи тяхния газопровод. За нас шепа обезценени долари - нали няма да плащат данаци и портови такси
Вижте това и си правете изводите "Взетото отношение на щатското правителство към петролопровода е свързано с потенциалния интерес на американската компания “Шеврон”, която в началото на годината прояви принципен интерес за инвестиции в проекта...На принципа ще пречим, докато и ние не си "топнем човчицата" (из "Кръстника" -М.Пузо)