Филмът "Сблъсъци" бе отличен от Американската киноакадемия с Oскар за категорията най-добър филм и изненадващо победи предварително сочената за фаворит лента на Анг Лий "Планината Броукбек", съобщи официалният сайт на наградите Оскар, цитиран от БТА
В лентата режисьорът и сценарист Пол Хагис сблъсква представители на различни етноси, на различни социални слоеве - прокурор и неговата съпруга, ирански бизнесмен, двойка полицаи, мексикански шлосер, корейско семейство на средна възраст, афроамерикански режисьор и жена му и двама чернокожи крадци.
В рамките на 36 часа съдбите на този умален модел на обществото в Лос Анджелис се преплитат по един удивителен начин в изключително драматична творба.
"Едва след 11 септември разбрах как да напиша този сценарий, защото филмът не е за расите и класите, а за страха от непознатото. Той е за нетолерантността и състраданието, за това как мразим да ни съдят, но не виждаме никакво противоречие в това да съдим другите" - казва Хагис.
Филмът на Пол Хагис бе с 6 номинации за Оскар. По-рано той получи наградата на Гилдията на американските писатели за оригинален сценарий. Филмът спечели и наградата Независим дух за най-добра дебютна лента и за актьор във второстепенна роля на Мат Дилън.
Приходите от лентата са над 55 млн. долара, а тя е заснета със смешните 7 милиона долара.
През 1996 г. Хагис дебютира като режисьор с лентата "Red Hot" - разказ за четирима тийнейджъри, които през 1959 г. правят опит да сформират първата рокбанда в Съветския съюз.
Звездният му миг настъпва през 2004 г., когато написва сценария на лентата "Момиче за милиони", удостоена с Оскар за най-добър филм. Първоначално самият Хагис е трябвало да режисира филма, но отстъпва пред желанието на Клинт Истууд да се заеме с тази задача. Пол Хагис не печели престижната статуетка за адаптиран сценарий, но Истууд, Хилари Суонк и Морган Фриймън отнасят наградите в категориите за най-добър режисьор, най-добра актриса и най-добър актьор в поддържаща роля.
След успеха на "Момиче за милиони" Пол Хагис и Боби Мореско написват сценария за филма "Сблъсъци". Освен съсценарист, Хагис е режисьор, продуцент и автор на песен към филма.
Режисьорът Анг Лий и неговия филм “Планината Броукбек” се задоволиха с наградата за най-добра режисура.
“Кинг Конг” на режисьора на “Властелина на пръстените” Питър Джаксън все три награди Оскар – за звук, за звуков монтаж и за визуални ефекти. “Хрониките на Нарния” взе наградата за грим.
За честна и независима журналистика
Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.
18 коментара
Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.
Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.
Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg
Прочетете нашите правила за участие във форумите.
За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.
Njakoi e njamal rechnik, kogato e prevejdal imeto na Balgarski??
Aman ve4e ot proizvedenia i hvalbi za tezi homo.Do koga ste prodaljava taia vazhvala na iskriveno nadarenite individi.STIGA!!!
Винаги съм се възхищавал на българите, които живеят в чужбина, и пишат на "бедните си сънародници" колко е хубаво мястото където живеят. Само, че за да видиш ЛА не е необходимо да гледаш Креш - можеш да отидеш на екскурзия до там (вече повечето работещи българи могат да си го позволят ако искат) или пък чрез Интернет.Аз приемам меродавно мнението на ЛА изразено в Sex and the City - когато Кери отива там за да се срещне с тия дето искат да правят филм от книгата й. Все пак са го писали американци, които нямат комплекси за избиване.
Честно казано, оше не съм гледал каубойската история, но CRASH го гледах и смятам, че е от хубавите филми напоследък.А това че бил със стари послания-(на мен силно впеатление ми направи лъхащия от всеки кадър расизъм) еми явно нещата не се променят лесно в LA а и в Щатите като цяло
Да определено има и момента, че Броукбек не можеше да спечели, Броукбек просто не е филм дето може да се понесе от mainstream-а, просто не го бях предвидил и този фактор - и кво излиза, че Академията, която мислиме, че все пак има художествени критерии, всъщност се оказа най-хитрия и пресметлив Бай Ганьо (макар и в американски вариант)? Настръхват ми косите като си помисля, излиза, че нищо не е останало
Edinstvenata pri4ina "Crash" da polu4i nagradata be6e fakta 4e akademiqta se izpla6iha 4e ako dadat nai-dobyr film na "brokeback mountain" (koito be6e absoliutniq favorit s pri4ina) 6te otblusnat golqma 4ast ot obi4aini prosti selqni koito ina4e haresvat Oskarite. Brokeback spe4eli na praktika vsi4ki nagradi koito se razdavat i ne slu4aino. Pojelavam vi skoro da doide i do vas v BG za da vidite kakvo e kino na nai-visoko nivo. "Crash" e napraven da se gleda ot obiknovenniq 4ove4ez, sys mnogo poslaniq …
koito ne sa novi, no ti se natrapvat dosta o4ebiino, i ne trqbva da si razmurda6 sivite kletki za da go razbere6. Film ot podoben tretostepen kalibyr ne e pe4elil oskar desetiletiq nared.Brokeback mountain, naprotiv, e nai-zadylbo4eniq film koito sym gledal ot godini, i koito go e gledal to4no kakto i az e obseben ot filma i mnogoto ne6ta koito ostavat sqka6 zadrysteni v gyrloto i syrzeto. Nakratko, Hollywood predpo4ete da ne prevyznasq Brokeback prekaleno (vypreki 4e ako e spravedliva te sa zadyljeni prosto), za da ne izpla6i tipi4niq amerikanez, koito vse o6te ne se 4uvstva kompfortno da komentira ni6to svyrzano s gay-tematika. Jalko 4e godinata v koqto gay-marriage temite bqha tolkova burno diskutirani tuk, film koito qrko izloji tozi problem nqma da ostane v istori4eskite knigi, pone ne sys Oskar za nai-dobyr film :(((
Не бил Голивуд, а Пенчо, както и да е, ела ми Пенчо на гости в Ел Ей да видиш за какво става дума.
Лос Анжелис далеч не е приятен по дефиниция град, а е типичен символ на бялото бягство (white flight), което донякъде беше и тема на филма. Гледайте Краш не за да се възхищавате на сценария, режисурата и "сугестиите", за които бълнува Голивуд, а за да видите какво представлява животът на мнозинството тук.
Нека да ви охладя малко ентусиазма за този филм. Филма разчита на сугестия за расистките предразсъдъци за да внуши това дето иска да внуши. Истинският проблем на расовата дискриминация е нещата, които не се казват, как някакси ти отказват работата, въпреки, че си по-добър от американеца, заел длъжността и ти се усмихват мило, и никой не произнася това, че си от Източна Европа на глас. Филма въобще не достига до тази повърхност на нещата - иначе за гледане на това колко сме "смели" да наречем нещата и да се чустваме доволни от това, че сме "безпристрастни" граждане - супер. Сложи и динамика създадена от преплетени сцени и ход на действието - вече дори изглежда като "добрите" филми!
филм - катарзис с многопластови послания и пестелива но силна сугестия (без обичайната холивудска блудкава яснота и формулирани крайни изводи и напътствия) за неприятнитните неща от инак приятния по дефиниция живот в богатия и лъскав град. Браво на академията за смелостта да даде наградата на един филм тъй необичаен за американското кино... И най-вече браво на канадския режисьор Paul Haggisза чудесния филм