Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

СДС контрират Велчев със своя образователна оферта

0 коментара

Със своя оферта за политически консенсус за образованието излезе в понеделник СДС. Партиите в парламента първо трябва да се договорят за необходимата реформа на българското образование, а после и за нужното ѝ финансиране, заяви в понеделник Младен Влашки от НИС на СДС по повод предложението на финансовия министър Милен Велчев да се подпише общопартийно споразумение за финансирането на българското образование.

Велчев промоцира идеята си тази пролет, на политическа конференция на НДСВ, а преди седмица обяви, че през септември управляващите ще са готови с надпартийното споразумение и ще го представят на другите партии в парламента. Преди месец стана ясно и че финансовото министерство (а не образователното) е изготвило доклад за проблемите на българското образование, части от който бяха публикувани в един от най-тиражните вестници. И до момента обаче докладът не е публикуван на сайта на министерството, безуспешни са и опитите на неправителствените организации да получат достъп до него.

От днешния брифинг на "Раковски"134 се разбра, че финансовото министерство е отказало да предостави доклада и на най-голямата дясна партия. От СДС определиха като "една от най-добре пазените държавни тайни" доклада, въз основа на който Велчев прави констатации и предлага надпартийно споразумение.

Според СДС, които още миналата година определиха образованието като акцент в политическата си програма, партиите в парламента първо трябва да проведат дебат и да достигнат до консенсус за необходимите реформи в образованието, а след това да се споразумеят за нужното финансиране.

Младен Влашки открои шест основни въпроса, на които трябва да отговорят политиците - какъв резултат цели българското образование - наизустяване на знания или овладяване на компетентности; кои са интересите, задълженията и отговорностите на основните участници в образователния процес - обществото, училището, учениците; властова структура ли е българското образование и какво е мястото на учителя в него; как системата се регулира и самооценява, кой я проверява; как да се преодолеят несъответствията между българския и европейския образователен модел; какви да бъдат моделите и източниците на финансиране на българското образование?

Според Влашки, крайният резултат от тези дебати трябва да бъде постигане на консенсус между политическите сили по проблемите на образованието.

От СДС подчертаха, че в зависимост от идейната си ориентация различните партии могат да отговорят по различен начин на тези въпроси. Затова в търсене на консенсуса трябва всички заедно да стигнат до най-ефективния отговор, което ще гарантира трайност на промените.

Едва тогава може да се говори за финансирането, защото повечето пари сами по себе си не гарантират по-добри резултати, заявиха от "Раковски" 134 и дадоха за пример провала на сегашното правителство, което не успя да усвои заем от Световната банка за образователна реформа, насочена към преквалификацията на преподавателите и изработване на система за оценяване на образователната сфера.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

0 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.