Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

СЕМ иска нови ефирни национални медии, бизнесът - не

0 коментара

Докато регулаторните органи пледират за развитие на още частни електронни медии с национален обхват, телевизионните и радио оператори искат първо да се развие регионалния ефир. Тази дилема се очертала като важна по време на публичното обсъждане на приоритетите в Стратегията за развитието на радио и телевизионната дейност чрез наземно радиоразпръскване. Съветът за електронни медии /СЕМ/ и Комисията за регулиране на съобщенията /КРС/ днес разговаряха с представителите на неправителствени медийни организатори и на телевизионни и радиооператори по съдържанието на бъдещия документ.

Два въпроса са били на вниманието на днешната дискусия, съобщи пред журналисти членът на СЕМ Георги Лозанов. Първо, дали при писането на Стратегията да се направи икономически одит на пазара и ако се окаже, че рекламният пазар е стеснен, регулаторните органи да се намесят по-значително в медийната среда. Или да се остави пазарът сам да задвижва развитието на електронните медии, като се продължи либералния подход в решенията на СЕМ.

Втората тема в дебата била чие развитие да е приоритетно в Стратегията - развитието на още ефирни медии с национален обхват или разработването на регионалния ресурс като първа стъпка. По тази въпрос изразеното мнение от страна на активните бизнес- играчи било, че вместо сега да тръгват нови национални радио и телевизии, трябва да се развият предимно местните медии, като се проведат конкурси за раздаване на свободните честоти по региони.

Не искаме да участваме във фалшива подготовка на Стратегия, която само след три месеца ще бъде унищожена със закон, който няма да бъде съобразен с нея, каза председателят на Управителния съвет на Българската медийна коалиция Васил Димитров. По думите му, депутатите от медийната комисия трябва да участват в дискусиите за параметрите на стратегията. Димитров смята, че депутатите не били подготвени за това как стратегията ще влезе в бъдещия медиен закон и дали въобще ще се съобразява с него.

Мартин Захариев, издател на списания и собственик на радиостанция заявил, че откриването на още частни електронни медии с национален обхват ще предизвика ефект върху медийния пазар, равен на терористичния взрив от 11 септември, заради тесния рекламен терен. Според членове на СЕМ, обаче, така ще се гарантира премахването на монополизма в ефира.

В разговора между надзорниците и участниците на медийния пазар се повдигнал и въпросът кой документ има по-голяма тежест - Закона за радио и телевизия или Стратегията за развитието на радио и телевизионната дейност чрез наземно радиоразпръскване. Според председателката на СЕМ Мрагарита Пешева, стратегията не би трябвало да се обвързва пряко със сега действащия или с бъдещ медиен закон. По-скоро законът би трябвало да се съобрази с такава Стратегия, отколкото обратното, смята тя. Според Пешева нито КРС, нито СЕМ могат да кажат дали стратегията може да даде достатъчна стабилност на медийния сектор.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

0 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.