Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Шефът на “Железопътна инфраструктура” Димитър Гайдаров подаде оставка

14 коментара

Генералният директор на “Железопътна инфраструктура” Димитър Гайдаров е подал оставката си в сряда вечерта, съобщиха за Mediapool отлично информирани източници. Според запознати, транспортният министър Петър Мутафчиев (БСП) освободил Гайдаров с “голямо облекчение”.

По неофициална информация все още не е решено кой ще заеме овакантения пост. Министърът бил склонен да си даде повече време за подбор на кандидати, а през това време управлението на компанията ще поеме досегашният заместник на Гайдаров Веселин Кожухаров.

По непотвърдена информация, част от банковите сметки на “Железопътна инфраструктура” са били блокирани от фирми – кредитори на държавната компания. Това бил и конкретния повод Гайдаров да подаде доброволно оставката си.

В транспортното министерство твърдят, че досегашният шеф на “Железопътна инфраструктура”, назначен при мандата на правителството на НДСВ от министър Пламен Петров, не бил добре приеман от новия министър на транспорта Петър Мутафчиев и от председателя на парламентарната комисия по транспорт Йордан Мирчев (НДСВ).

Димитър Гайдаров успя да си осигури политическата подкрепа на силни фигури и в трите управляващи партии – БСП, НДСВ и ДПС и по тази причина не бе сменен досега.

Зачестилите инциденти с влакове и “намекът” на Брюксел, че средствата от безвъзмездните фондове за железницата вероятно няма да се управляват добре, са допринесли за подадената оставка. От Европейската комисия посочили, че след назначаването на Димитър Гайдаров като генерален директор, железопътната компания не е подготвила нито един нов проект, с който Министерство на транспорта да кандидатства за пари от предприсъединителните програми ФАР и ИСПА. Бяха забавени и повечето от вече подписаните договори за ремонт на жп мрежата.

Специалисти от компанията твърдят, че Гайдаров е плащал за ремонтните дейности само на определени фирми, които са работили по жп линиите. През следващите една-две години компанията ще има сериозни финансови затруднения поради изчерпания ресурс.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

14 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. БЕРОНОВ!
    #15

    ГЛАСУВАЙ!

  2. enei
    #14

    samo che vsichki za volen!

  3. 777
    #13

    ГЛАСУВАЙТЕ ЗА ВЪЗКРЪСНАЛИЯ Б......

  4. Васил
    #12

    Това ли искате. Четете повече и упражнете умствената си дейност!

  5. redaktor
    #11

    Do reporterkata Maria Vasileva.Gelezopatna infrastruktura ili zhelezapatna administracia? Mai sa razlichmi neshta, ne mislite li?

  6. RAN
    #10

    Не само за министъра, но и за целия сектор !!

  7. Стиви
    #9

    От 12 години работя в жп-то и никаква промяна, колко директори смениха, то не бяха икономисти, инженери, юристи, абе какви ли не и все работата не върви...

  8. :)
    #8

    Всички бягат като мишки, уж го подкрепяли и от БСП и от НДСВ и от ДПС, ама си е хванал пътя. Това сигурно ще е Митьо Траверсата, по примера на Вальо Топлото. АТАКА!!!

  9. mira
    #7

    Димитър Гайдаров е генерален директор на Национална компания “Железопътна инфраструктура” (НКЖИ) от 13 март 2003 г. Завършил е право в Софийския университет през 1994 г. До назначаването му е работил като юридически консултант и адвокат на “Кремиковски строител” АД (1996-2000), Симба – сдружение с основен предмет на дейност приватизационни консултации (1996-2000), “Аниса” ООД ( 1996-2003)- търговско дружество, лицензиран оценител на АП, “Експресстрой” ООД ( 1996-2003) – дружество, занимаващо се със

  10. коректор
    #6

    Правилно е написано “Железопътна инфраструктура”, а не "гелезопатна инфраструктура" или "зхелезапатна администрация"!Оставката на Гайдаров е чудесна новина за всички свързани по някакъв начин с железниците. И лоша за автобусаджиите, чиито интереси дълги години бяха защитавани чрез активно съсипване на железопътния транспорт.

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.