Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Шофьори на СОМАТ вкарани в скандал в Германия с подправени ТИР-карнети

12 коментара
Шофьори на СОМАТ вкарани в скандал в Германия с подправени ТИР-карнети

900 български шофьори на ТИР-ове, собственост на една от най-големите спедиторски фирми в Европа - "Вили Бец" - са пътували с подправени ТИР-карнети из Западна Европа, съобщи в понеделник БНТ като се позова на разследване на германски криминалисти.  “Вили Бец” притежава над 8000 камиона. Фирмата е собственик на българския спедитор СОМАТ, която разполага с над 3000 шофьора и 700 камиона.

Според съобщението, търговският директор на фирмата - Томас Бец - е арестуван на мюнхенското летище на връщане от България. Прокуратурата обвинява Бец в даване на подкупи на висши държавни служители в Грузия.

Освен него, в разразилия се скандал е замесен и председателят на Германския съюз на спедиторите. Той е предупреждавал Бец за предстоящи контроли и лично е звънял в полицията, за да освобождава задържани шофьори на фирмата с фалшиви документи.

Разследването на германската криминална служба е показало, че Томас Бец е платил близо 4 млн. евро подкуп на грузински служители, които са го снабдили с подправени карнети за превоз на стоки през Западна Европа. Информацията продължава, че 900 български шофьори на ТИР-ове, собственост на "Вили Бец", са пътували из страни на Европейския съюз с такива подправени карнети.

Българските шофьори били и по-ниско платени. Изчисления на Федерацията на френските транспортни фирми показва, че от един български шофьор фирмата спедитор “Вили Бец” е спестявала по 3000 евро на месец.

Абсурдно е твърдението, че 900 български шофьори са пътували с фалшиви грузински ТИР-карнети, каза за Mediapool директорът на дирекция “Кантрол на системата” в СОМАТ Росен Димитров. Той заподозря пореден удар срещу “Вили Бец” от европейски конкуренти.

Пазарът на спедиторски услуги понася удари заради поскъпването на петрола и фирмите се опитват да минимизират разходите си, обясни Димитров. На този фон обвинението на френските спедитори, че българските водачи на ТИР с ниските си заплати подбиват пазара, са неоснователни, добави той и обясни, че нашите шофьори получават месечно около 1500-2000 евро. Димитров каза още, че френските спедитори са неконкурентоспособни и заради задължението от 35-часова работна седмица, което шофьорите им трябва да спазват стриктно.

Според директора в СОМАТ е невъзможно български водачи да ползват грузински ТИР-карнети. Този документ се издава от оторизиран национален орган, член на Международния съюз на превозвачите (IRU) със седалище град Лозана, Швейцария. За България такъв орган е АЕБТРИ. Документът удостоверява каква стока се пренася от една до друга точка и служи за улесняване на минаването на националните граници при спедицията.

Росен Димитров напомни, че периодично срещу собствениците и управителите на “Вили Бец” се скрояват удари от конкурентите. 

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

12 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. Кучкар
    #12

    Гадните французи ни мразят. Пък и Германците не ни обичат, Масаите от Африка ни ненавиждат, патагонците не ни ебават за нищо, пигмеите ни завиждат.....Еееех, тъпа Червена Кучко, да ти имам философията в живота.

  2. reader
    #11

    a clandestaine operation on the ground.Could be earlier, yet 2006 is the time very much so!!!

  3. reader
    #10

    could be early, yet 2006 is the time very much so!!!

  4. ЧервенаКучка
    #9

    Гадните французи ни мразят. Пък и Германците не обичат.

  5. спедитор
    #8

    Абе пич, защо говориш глупости като Вили Бец от 20 години не работи защото е на 87 години и става дума за сина му Томас. Друг е въпросът.че на Томас не му е за първи път и съм сигурен,че пак ще излезе "чист".

  6. EMİL FİLİPOV EMİLOV
    #7

    TOZI WILLI BETZ GO POZNAVAM LICNO NA MNOGO HITAR SE PRAVI TOI ZABOGATA OSTE 50 PITA SLED KATO KUPI NA NISTOJNA CENA SOMAT I ZPOLZVA EVTINATA RABOTNA RAKA NA BULGARITE

  7. любопитен
    #6

    Че те нашите шофьори изобщо дали са били изкарвани от скандала? То където има скандал в Европата/скапана/-и хоп ... български шофьор/и не само/!

  8. Slavcho Georgiev
    #5

    Tozi Rosen Dimitrov poslygva iako za zaplatite na bylgarskite shofiori. A Vili Bec otdavna triabvashe da tyrka narovete v pandiza.

  9. мутра
    #4

    Попе,може да е заминал за Куба и да се е отдал на кубинки и пури! А и ако достъпа до нет-а в Куба е ограничен,то нещата си идват на мястото.

  10. поп Грую
    #3

    KGB днес е на доклад на"Лубянка№ 19" при другаря Щирлиц и в мрежата днесне смърди на сяра .

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.